ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پرونده سلامت و بهداشت الکترونیکی
تکنولوژی

جهرمی: مدارس باید تا پایان سال ۹۸ به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند

«محمدجواد آذری جهرمی» در مراسم امضا تفاهم‌نامه «هوشمندسازی مدارس» که بین وزارتخانه‌های ارتباطات و آموزش و پرورش برگزار شد، اعلام کرد که مدارس باید تا پایان سال ۹۸ به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند. جهرمی ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۹:۵۸

«محمدجواد آذری جهرمی» در مراسم امضا تفاهم‌نامه «هوشمندسازی مدارس» که بین وزارتخانه‌های ارتباطات و آموزش و پرورش برگزار شد، اعلام کرد که مدارس باید تا پایان سال ۹۸ به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

جهرمی با بیان اینکه ایران هوشمند یعنی کاربران هوشمند و این کاربران در مدارس هوشمند آموزش می‌بینند، تاکید کرد که طبق ماده ۶۸ سند توسعه لایه زیرساخت این هوشمندسازی بر عهده وزارت ارتباطات است که موظف شده تا پایان سال ۱۳۹۸، مدارس را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند:

«اتصال در مدارس شهری با کمتر از ۲۰ هزار جمعیت رایگان است، اما برای هوشمندسازی مدارس در مناطق شهری باید هزینه شود که برای آن‌ها اعتبارات بودجه‌ای اجرایی و تخفیف‌هایی در نظر گرفته شده است. موضوع دوم، لایه خدمات مدرسه هوشمند است؛ آموزش هوشمند، مکانیزم حضور و غیاب، ارزیابی دانش‌آموزان باید در این فرآیندها مدیریت شود. ما این مسوولیت را به بخش خصوصی و استارت‌آپ‌ها سپردیم. موضوع سوم تجهیزات است، مدارس باید به تجهیزات از جمله رایانه و برد مجهز شود، امکاناتی که ظرفیت استفاده از فناوری را در مدارس فراهم می‌کند. این موضوع در تفاهم‌نامه برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.»

هوشمندسازی مدارس

آذری‌جهرمی تامین محتوا را مهم‌ترین بخش هوشمندسازی دانست و افزود محتوا به صورت کلی در وزارت آموزش و پرورش تهیه می‌شود که البته محتوا جزئی از تفاهم امروز نیست اما باید مورد توجه قرار گیرد.

جهرمی در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه کدام دستگاه‌ها و نهادها در هوشمندسازی مدارس نقش دارند گفت:

«تاکنون موضوع این موضوع به صورت قانون مطرح نبوده و اولین بار در سند ششم توسعه، هوشمندسازی مدارس به وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش تکلیف شده است. البته تفاهم امروز برای هوشمندسازی مدارس نیست زیرا این موضوع وظیفه قانونی ماست، این تفاهم برای تقسیم مسوولیت ملی و ضمانت اجرایی این قانون است تا با رفع مشکلات مربوط به بودجه، اجرایی شود. البته سایر نهادهای فرهنگی نیز وظیفه فعالیت در این حوزه را دارند اما در قانون برنامه توسعه وظایفی برای آنها در نظر گرفته نشده است.»

آذری جهرمی در مورد دلایل ممنوعیت ورود موبایل به مدارس توضیح داد که این موضوع تنها در ایران نیست و بسیاری از کشورها این محدودیت را دارند: «البته اینکه مدارس تجهیزات الکترونیکی ندارند، دلیلی برای استفاده از موبایل نمی‌شود و هوشمندسازی مدارس باید در فرآیندهای مختلف اجرایی شود و تنها آوردن مظاهر تکنولوژی مدارس را هوشمند نمی‌کند و با یک کامپیوتر و موبایل مدارس هوشمند نمی‌شود.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگر از صحبت‌های خود اعلام کرد که امروز درخواست همه مردم حتی در مناطق محروم سرعت بالای اینترنت است: «به همین دلیل اگرچه تعرفه‌گذاری برای مشترکان کم‌مصرف انجام شده اما بسته‌هایی که قیمت پایین‌تر دارد، سرعتش هم پایین است و باعث نارضایتی می‌شود. به همین دلیل تلاش ما این است که با حفظ قیمت، سرعت و کیفیت اینترنت را بالاتر ببریم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی
    علی | ۳۰ تیر ۱۳۹۸

    امیدوارم به تمام شدن دوران حفظ کردن و امتحان دادن منتهی بشود و اگر امتحانی گرفته میشه، "کتاب باز" با سوالهای مفهومی باشد‌.

مطالب پیشنهادی