ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ترامپ: احتمال خیانت گوگل به آمریکا را بررسی می‌کنیم

چندی پیش میلیاردر و سرمایه‌گذار آمریکایی Peter Thiel بدون ارائه مدرک و ادله خاصی ادعا کرده بود که گوگل احتمالا تحت نفوذ پکن قرار داشته و به دولت آمریکا خیانت کرده است. حالا دونالد ترامپ می‌گوید ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۰

چندی پیش میلیاردر و سرمایه‌گذار آمریکایی Peter Thiel بدون ارائه مدرک و ادله خاصی ادعا کرده بود که گوگل احتمالا تحت نفوذ پکن قرار داشته و به دولت آمریکا خیانت کرده است. حالا دونالد ترامپ می‌گوید که موضوع خیانت گوگل را مورد بررسی قرار خواهد داد.

ترامپ با انتشار توییتی Thiel را فردی صاحب اعتبار در حوزه فناوری به شمار آورده و از تصمیم خود برای بررسی این ادعا خبر داده است:

Peter Thiel، سرمایه‌گذار میلیاردر حوزه تکنولوژی  عقیده دارد که گوگل با دولت چین همکاری می کند و باید به منظور خیانت مورد تجسس قرار بگیرد. او یک شخصیت بزرگ و باهوش است که در مورد این موضوعات بیشتر از هر کس دیگری اطلاعات دارد. بنابراین دولت این موضوع را بررسی خواهد کرد.

اولین بار Thiel این مساله را طی کنفرانسی در واشنگتن اعلام و گوگل را به تصمیم‌های خیانتکارانه متهم کرد. وی مدعی است این شرکت به جای همکاری با ارتش آمریکا، کار با دولت چین را برگزیده  و به همین بهانه از CIA و FBI خواست که مساله را مورد بررسی و پیگرد قرار دهند.

خیانت گوگل

چندی بعد گوگل در بیانیه‌ای این اتهامات را رد کرد و به نشریه هافینگتون پست گفت:

همانطور که قبلا هم گفته‌ایم، ما هیچ همکاری با ارتش چین نداریم و با بخش‌های دولت آمریکا مثل وزارت دفاع در حوزه مسائل امنیت سایبری، استخدام نیرو و مراقبت‌های حوزه سلامت همکاری می‌کنیم.

در واقع انتقاداتی که از گوگل می‌شود به تصمیم سال 2018 این شرکت بر می‌گردد. در آن سال گوگل تصمیم گرفت که قراردادش با وزارت دفاع را تجدید نکند، قراردادی که به این وزارتخانه اجازه می‌داد از تجهیزات هوش مصنوعی گوگل برای بررسی و آنالیز فیلم پهپادهایش استفاده کند.

در همان سال گوگل به خاطر کار روی موتور جستجوی سانسور شده Dragonfly برای چین مورد انتقاد قرار گرفت. با این حال اواخر 2018 ساندار پیچای مدیر عامل گوگل اعلام کرد که برای انتشار این موتور جستجو هیچ برنامه‌ای وجود ندارد.

هنوز بیانیه رسمی برای شروع تحقیق در مورد اتهام خیانت گوگل اعلام نشده و توییت ترامپ هم به هیچ جزییاتی در این باره اشاره نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Javad Fathi
    Javad Fathi | ۲۹ تیر ۱۳۹۸

    اول هوآوی جاسوس بود حالام گوگل.

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۹ تیر ۱۳۹۸

    این ترامپ هم جالبه تمام کارهاش رو با تویتر به اطلاع همه میرسونه که میخواد چه کار کنه!

  • molavy
    molavy | ۲۹ تیر ۱۳۹۸

    حالا پاچه گوگل رو گرفته
    خر شاخ دار

مطالب پیشنهادی