ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم عامل
تکنولوژی

هواوی: Hongmeng یک سیستم عامل صنعتی است

پس از چندماه بسیار دشوار، هواوی حالا در تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن سیستم عامل داخلی خود با نام Hongmeng است که میتوانست نقش جایگزین را برای اندروید گوگل در تلفن های هوشمند ایفا کند. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

پس از چندماه بسیار دشوار، هواوی حالا در تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن سیستم عامل داخلی خود با نام Hongmeng است که میتوانست نقش جایگزین را برای اندروید گوگل در تلفن های هوشمند ایفا کند.

طبق گزارشی که خبرگزاری دولتی چین، شین هوا، منتشر کرده کاترین چن نایب رئیس ارشد این شرکت روز گذشته در نشستی که در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار شد، بار دیگر تاکید کرده Hongmeng برای تلفن های هوشمند طراحی نشده است و هواوی می خواهد به استفاده از اندروید ادامه دهد.

این اظهارات در حالی مطرح می شوند که هفته پیش لیانگ هوا رئیس هیئت مدیره هواوی اظهار داشت که هواوی هنوز تصمیم نگرفته از Hongmeng به عنوان یک سیستم عامل موبایلی استفاده نماید. به گفته لیانگ این سیستم در اصل نوعی راهکار سریع برای دستگاه های اینترنت اشیاء خواهد بود و جالب اینکه خانم چن مدعی شده Hongmeng برای استفاده صنعتی توسعه داده شده است.

قبلا یکی دیگر از مدیران هواوی گفته بود این سیستم عامل قرار است در بخش اینترنت اشیاء استفاده شود

این گفته ها را میتوان نوعی تغییر موضع از جانب هواوی نسبت به اظهارات قبلی آن دانست که براساس آنها این شرکت خود را برای مهاجرت به سیستم عامل جدیدش اماده میکند.

اندرو ویلیامسون معاونت ارتباطات هواوی چندی پیش در همین رابطه با رویترز گفته بود:

هواوی مراحل انتشار نسخه جایگزین اندروید را طی می کند و این اتفاق بیشتر در چین رخ می دهد.

ریچارد یو مدیرعامل بخش محصولات مصرفی این شرکت نیز اوایل امسال اعلام کرد هواوی آماده استفاده از جایگزین ها است.

البته اگر تسهیلات اخیر در نظر گرفته شده از سوی ترامپ برای مراوده هواوی با کمپانی های آمریکایی در نهایت باعث حل مشکلات این شرکت با گوگل شود و مسیر را برای استفاده مجدد آن از اندروید هموار نماید دیگر نیازی به این کار نخواهد بود، با این حال، نتیجه هرچه که باشد هنوز مشخص نیست که طرح هواوی برای ساخت سیستم عامل موبایلی جایگزین اندروید به کجا رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • عزراییل
    عزراییل | ۲۹ تیر ۱۳۹۸

    محکوم به شکست

  • enrix
    enrix | ۲۹ تیر ۱۳۹۸

    شاید هوآوی در پشت پرده داره رو سیستم عامل خودش کار میکنه که این منطقیه چون طراحی یه سیستم عامل چیزی نیست که یه ساله یا 2 ساله جواب بده! شاید بعد از 10 سال دیدید یه سیستم عامل کامل از نظر همه مولفه ها در کنار اندروید و ای او اس داره کاربر جذب میکنه مثل بقیه این شدنیه ولی نه الان! اونی که هوآوی زده برای IOT هست همون اول هم اینو گفت تو یکی از توئیت هاش ولی نمیدونم چرا برداشت خبرنگارا این بوده که این برای گوشی هاست ، لینک توئیت اولش https://bit.ly/2JF6vXa و اینم لینک توئیت دومش که همین چند روز پیش زد و روشن کرد این قضیه رو https://bit.ly/2Sr1zrv

مطالب پیشنهادی