ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هیرکان
کسب و کار

هیرکان در الکامپ؛ ارائه‌دهنده راهکارهای بازاریابی نوین

تدوین استراتژی و اجرای برنامه‌های بازاریابی ابدا کار ساده‌ای نیست. استارت‌آپ‌های زیادی هستند که برای کاهش هزینه‌ها از اجرای یک برنامه‌ بازاریابی اصولی سر باز می‌زنند و تصور می‌کنند که با تکیه بر رابطه‌ها و ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | ۰۹:۰۰

تدوین استراتژی و اجرای برنامه‌های بازاریابی ابدا کار ساده‌ای نیست. استارت‌آپ‌های زیادی هستند که برای کاهش هزینه‌ها از اجرای یک برنامه‌ بازاریابی اصولی سر باز می‌زنند و تصور می‌کنند که با تکیه بر رابطه‌ها و راهکارهای تجربی مسیر درستی در کسب و کار خود در پیش گرفته‌اند. اما حقیقت امر چیز دیگریست.

بازاریابی دیجیتالی این روزها به یک مبحث مهم علمی و تخصصی تبدیل شده که در تلاش است با تحلیل رفتار مشتریان و کمک گرفتن از ابزار تکنولوژیک، کسب و کارها را به مشتریان بیشتر و سود بالاتر برساند. «هیرکان» یکی از استارت‌آپ‌های این حوزه است که در نمایشگاه الکامپ امسال حضور پررنگی داشت.

هیرکان با هدف ارائه راهکارهای بازاریابی مبتنی بر فناوری‌های دیجیتال، کار خود را از سال ۹۴ با تیمی از دانشجویان دانشگاه‌های شریف و تهران آغاز کرده و تا امروز با مجموعه‌های بزرگی همچون شهر فرش، مرکز خرید پالادیوم، برند روژا و بازی ایرانی کوییز آو کینگز برای تدوین استراتژی‌های بازاریابی و کمک به افزایش سود و افزایش مشتریان آن‌ها همکاری کرده است.

هیرکان

«آذرخش ضیایی» هم‌بنیان‌گذار  هیرکان در گفتگو با دیجیاتو، خدمات این مجموعه را به دو دسته کلی نرم‌افزاری و مشاوره‌ای تقسیم‌بندی کرد: «هیرکان برای کسب و کارها اقداماتی همچون بازاریابی، پایش مشتریان، کمک به افزایش نرخ تعامل و وفادارسازی‌ آن‌ها، خدمات پشتیبانی مشتریان (CRM) و پایش عمیق سرنخ‌های بازاریابی که شامل بحث فروش می‌شود را انجام می‌دهد.»

کسب و کارها برای دریافت راهکارهای بازاریابی از هیرکان، می‌توانند به مدت یک تا سه ماه از ابزار این شرکت به طور آزمایشی استفاده کرده و در صورت مفید یافتن آن‌ها، همکاری خود را ادامه داده و به خرید لایسنس اقدام کنند. این مهلت تست فرصت خوبی در اختیار کسب و کارها می‌گذارد که متناسب با نیازهای خود بهترین خدمات هیرکان را انتخاب کنند.

ضیایی می‌گوید که هر کدام از بسته‌های همکاری هیرکان، قیمت پایه‌ای دارند با این وجود شرکت بیشتر تمایل دارد که با کسب و کارها همکاری بلندمدت برقرار کرده و به هر یک به شکل شخصی‌سازی شده و اختصاصی خدمات مناسب را ارائه بدهد.

هیرکان

اما هیرکان نخستین باری است که در نمایشگاه الکامپ حاضر می‌شود. به همین خاطر از ضیایی در مورد اهداف و علت حضورشان در نمایشگاه می‌پرسم: «ما پس از سه سال سرمایه‌گذاری روی هیرکان، امسال جذب سرمایه‌ای داشتیم تا بتوانیم پروژه را بیشتر از قبل گسترش بدهیم. بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهند که ایران در سال ۲۰۲۰ شاهد روی کار آمدن نسل جدیدی از دیجیتال مارکتینگ خواهد بود. به همین خاطر با همکاری شرکت رایکا اد که سرمایه‌گذار ماست، در تلاشیم که نسل جدید دیجیتال مارکتینگ را با تحلیل هوشمند رفتار مشتریان استارت بزنیم و تصمیم‌گیری‌ بر اساس داده‌های واقعی را میان کسب و کارها رواج دهیم.»

ضیایی اعتقاد دارد که نسل جدید دیجیتال مارکتینگ بیش از هر چیز روی مشتری و مباحثی مثل نرخ تعامل آن‌ها تمرکز دارد و از این رویکرد با عنوان «بازاریابی آینده» که شعار هیرکان هم هست یاد می‌کند. مطمئنا پایش هوشمند رفتار مشتری، نه تنها به شناخت عمیق‌تر نیازها و تمایلات آن‌ها می‌انجامد بلکه فرصتی در اختیار کسب و کارها می‌گذارد که سرمایه خود را در زمینه‌های بیهوده خرج نکرده و با تکیه بر آمار و ارقام دقیق، تصمیم‌گیری‌های درستی داشته باشند.

هیرکان با این رویکرد، به دنبال ایجاد مسیری است که در نهایت به خودکارسازی فرآیند فروش و روی کار آمدن هوش مصنوعی منتهی می‌شود. در همین راستا ضیایی از برنامه‌های آینده می‌گوید: «یکی از برنامه‌های ما برای آینده این است که زیرساخت‌های لازم برای حرکت کسب و کارها به سوی هوش مصنوعی را در ایران فراهم کنیم. ما وقتی می‌توانیم هوشمند باشیم که در تمام حوزه‌ها یکپارچگی داشته باشیم، از همه درگاه‌ها نسبت به مشتری آگاه باشیم، فرآیندهای بازاریابی خود را خودکار کنیم تا در نهایت آماده به حرکت به سوی هوش مصنوعی شویم.»

برای آشنایی بیشتر با خدمات هیرکان برای کسب و کارها می‌توانید به وبسایت این شرکت مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی