ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم هواوی
تکنولوژی

نشست مشترک دولت آمریکا با کمپانی‌های فناوری درباره تحریم هواوی

مقامات ارشد دولت ترامپ فردا با تعدادی از مدیران ارشد شرکت های نرم افزاری و صنایع نیمه هادی جلسه‌ای را درباره تحریم علیه هواوی برگزار می کنند. به گفته دو منبع آگاه در این نشست ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

مقامات ارشد دولت ترامپ فردا با تعدادی از مدیران ارشد شرکت های نرم افزاری و صنایع نیمه هادی جلسه‌ای را درباره تحریم علیه هواوی برگزار می کنند.

به گفته دو منبع آگاه در این نشست سطح بالا «لری کادلو»، مشاور مالی کاخ سفید، «استیو منوشین»، وزیر خزانه داری آمریکا و مدیران اینتل، کوالکام، گوگل، مایکروسافت، برادکام و میکرون شرکت خواهند داشت. یکی از مقام های کاخ سفید مدعی شده دلیل اصلی برگزاری این نشست تنها تحریم هواوی نیست اما یکی از موضوعات اصلی آن خواهد بود.

تحریم هواوی و قرار گرفتن آن در فهرست سیاه مراودات تجاری با آمریکا می تواند سالانه ۱۱ میلیارد دلار خسارت را به شرکت های آمریکایی از جمله اینتل و کوالکام وارد کند چرا که کمپانی چینی از مشتریان اصلی کمپانی های فناوری آمریکا به شمار می رود. علاوه بر این تحریم های وزارت خرانه داری آمریکا بالغ بر ۵۰ هزار شغل را نیز تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

تحریم هواوی
لری کادلو

از طرف دیگر بیش از چهل اپراتور کوچک آمریکایی که عموما در زمینه ایجاد خطوط ارتباطی روستایی فعالیت دارند، به تجهیزات کارامد و در عین حال ارزان قیمت هواوی متکی هستند. همچنین صدها نفر از پرسنل هواوی در آمریکا در خطر از دست دادن شغل خود قرار گرفته اند.

برپایی این جلسه با شرکت مقامات بلندپایه و بزرگترین شرکت های آمریکایی از اهمیت هواوی برای این کشور حکایت دارد. ترامپ با درک اهمیت اقتصادی داد و ستدهای اقتصادی بین این کمپانی ها قصد کاهش دامنه تحریم ها را دارد اما به نظر می رسد نمایندگان  کنگره مخالف این تصمیم هستند.

هرچند مشاور اقتصادی کاخ سفید و یکی از مقامات وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کردند که هواوی همچنان هم در لیست سیاه آمریکا قرار دارد اما رویترز مدعی است احتمالا طی چند هفته آینده مجوز همکاری مجدد بین کمپانی امریکایی و هواوی صادر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی