ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مرورگر کروم مانع تشخیص حالت ناشناس توسط وبسایت‌ها می‌شود

یک مشکل قدیمی مرتبط با بخش حالت ناشناس کروم (Incognito Mode) به برخی سایت‌ها اجازه می‌دهد از بازدید صفحاتشان در این حالت مطلع شوند. حالا گوگل قصد دارد با ارائه آپدیتی این مشکل را برطرف کند. ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

یک مشکل قدیمی مرتبط با بخش حالت ناشناس کروم (Incognito Mode) به برخی سایت‌ها اجازه می‌دهد از بازدید صفحاتشان در این حالت مطلع شوند. حالا گوگل قصد دارد با ارائه آپدیتی این مشکل را برطرف کند.

گوگل اعلام کرده که این آپدیت به همراه نسخه کروم 76 تا چند روز دیگر منتشر خواهد شد. در واقع اطلاع یافتن سایت‌ها از بازدید صفحاتشان در حالت ناشناس به API فایل سیستم کروم که در این حالت غیر فعال می‌شود، مرتبط است. اگر سایت مذکور برای API فایل سیستم جستجو کند و با پیغام خطا مواجه شود به این معنی است که کاربر در حال بازدید با حالت ناشناس است.

تاریخ انتشار نسخه کروم 76 برای روز 8 مرداد (30 جولای) برنامه ریزی شده و قرار است در این آپدیت، API طوری اصلاح شود که این متد تشخیص حالت ناشناس را بهبود ببخشد. این آپدیت برای سایت‌هایی که از خوانندگانشان حق عضویت دریافت می‌کنند خوشایند نخواهد بود چرا که با برطرف شدن این مشکل سایت‌های مذکور دیگر قادر به ردیابی کاربری در این مد نیستند و کاربران می‌توانند با استفاده از حالت ناشناس کروم از سد حق عضویت سایت‌ها عبور کنند.

حالت ناشناس کروم

با این اوصاف گوگل به کاربران هشدار می‌دهد که در صورت استفاده از حالت ناشناس اصلاح شده کروم، مراقب موارد امنیتی و حریم شخصی خود باشند.

در حالی که شرکت‌های دیگر حداقل در حرف مانور زیادی روی حفظ حریم شخصی و حقوق کاربران می‌دهند، وقت آن بود که گوگل برای اینکه از این موج عقب نماند فکری به حال این مشکل قدیمی می‌کرد. گوگل همچنین اعلام کرده که علاوه بر رفع مشکل مذکور، روی اصلاح باگ‌هایی کار می‌کند که در آینده برای شناسایی وبگردی در حالت incognito استفاده می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی