ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رندرهای گوگل پیکسل ۴ از دوربین‌های دوگانه و سنسور تشخیص چهره خبر می‌دهند [تماشا کنید]

گوگل پیکسل 4 اواخر مهرماه معرفی خواهد شد و تا به حال رندرها و اطلاعات متعددی از این گوشی مورد انتظار منتشر شده است. حالا در آخرین تصاویر و رندری که سایت iGeeksBlog منتشر کرده، ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

گوگل پیکسل 4 اواخر مهرماه معرفی خواهد شد و تا به حال رندرها و اطلاعات متعددی از این گوشی مورد انتظار منتشر شده است. حالا در آخرین تصاویر و رندری که سایت iGeeksBlog منتشر کرده، مشخصات ظاهری گوشی واضحتر از پیش مشخص شده است.

از لحاظ ظاهری پیکسل 4 با ابعاد 8.2×68.9×147.0 یک نمایشگر 5.6 اینچی میلیمتر خواهد داشت. ضخامت گوشی در قسمتی که برآمدگی دوربین پشتی قرار دارد به 9.3 میلیمتر می‌رسد. این برآمدگی با ظرافت از پنل پشت گوشی بیرون زده و محل قرارگیری دو لنز، سنسور ToF و فلاش LED است.

سنسور ToF در واقع یک دوربین است که شی را تشخیص داده و فاصله دوربین تا آن را محاسبه می‌کند. این کار قبلا به وسیله پردازش نرم‌افزاری انجام می‌شد. هدف سنسور ToF تمایز سوژه عکس از پس زمینه به وسیله تار کردن آن‌هاست.

حاشیه بالای نمایشگر  علاوه بر دوربین دوگانه جایگاه قرارگیری دو سنسور است. در گوگل پیکسل 4 خبری از جک 3.5 میلیمتری نیست و نبود سنسور اثر انگشت هم احتمالا به این معنی است که سنسورهای بالای نمایشگر به منظور تشخیص چهره کاربر تعبیه شده اند.

محل قرارگیری جک هدفون هم احتمالا به عنوان جایگاه اجزای رادار سولی در نظر گرفته شده تا اجرای دستور با استفاده از فرامین حرکتی را ممکن کند. سنسور حرکتی سولی می تواند تفاوت بین جزئی ترین حرکات دست را تشخیص داده و انجام امور مختلف را ممکن کند. در نسخه بتای اندروید Q تنظیماتی به چشم می خورند که احتمالا مربوط به قابلیت پخش یا توقف موسیقی از طریق این سنسور هستند.

با توجه به نبود اسپیکر دوگانه، پیش‌بینی می‌شود که گوگل یک اسپیکر حذف نویز را هم برای پیکسل 4 در نظر گرفته باشد. مکان دقیق این اسپیکر مشخص نیست اما احتمالا در لبه فوقانی یا لبه پایینی و کنار درگاه USB-C شاهد پیاده سازی ان خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی