ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همراه اول در الکامپ: اپراتور اول از استارتاپ‌ها حمایت می‌کند

اپراتورها بخشی جدانشدنی از نمایشگاه الکامپ هستند. همراه اول هم به رسم هر سال در نمایشگاه الکامپ حضور پیدا کرده است تا خدمات خود را به بازدیدکنندگان معرفی، و از دستاوردهای جدیدش رونمایی کند. امسال ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۵

اپراتورها بخشی جدانشدنی از نمایشگاه الکامپ هستند. همراه اول هم به رسم هر سال در نمایشگاه الکامپ حضور پیدا کرده است تا خدمات خود را به بازدیدکنندگان معرفی، و از دستاوردهای جدیدش رونمایی کند.

امسال همراه اول به حوزههای استارتاپها و کودک و نوجوان توجه خاصی نشان داده بود. به غرفه همراه اول سر زدیم تا بیشتر با فعالیتهای اپراتور اول آشنا شویم.

به محض ورود به سالن خلیج فارس، با عبارت «تحقق رویای دیجیتال» که بزرگ روی غرفه همراه اول درج شده، روبهرو شدیم. در ورودی غرفه بخش کوچکی برای گپ و گفت اختصاص داده شده بود و در چهار وجه غرفه، به هر یک از بخشها و خدمات همراه اول، کانتر کوچکی اختصاصی داده شده بود که نسبت به سالهای قبل، رویکرد متفاوتی است.

اولین بخش به فروشگاه آنلاین همراه اول و سامانه گلچین اختصاص داشت. از طریق این سامانه میتوانید به صورت آنلاین سیم کارت مورد نظر خود را سفارش دهید و درب منزل یا از نزدیکترین دفتر پیشخوان آن را تحویل بگیرید.

غرفههای بعدی به انارتب و سیم کارت انارستان اختصاص داشتند. انارتب، تبلت ویژه کودکان است که امکان مدیریت سطوح دسترسی تبلت، سایتهای قابل بازدید، تماسها، زمان استفاده از تبلت ورا دارد. این امکانات به والدین اجازه میدهد روی نحوه استفاده کودکشان از تبلت نظارت داشته باشند.

به گفته کارشناس همراه اول، این تبلت در اهواز مونتاژ میشود و سیستم عامل آن که اندروید است، برای کودکان سفارشیسازی شده. این تبلت در اندازه ۷ اینچی به قیمت ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عرضه شده و از سایت انارتب قابل خریداری است.

سیم کارت انارستان نیز سیم کارت ویژه کودکان است که به گفته همراه اول، «اینترنت پاک» را در اختیار کودکان قرار میدهد و دسترسی به سایتهای نامناسب برای کودکان در آن غیرفعال شده است. سیم کارت انارستان به نام والدین کودک صادر میشود و پس از رسیدن کودک به سن قانونی، قابل انتقال خواهد بود. ضمنا بستههای این سیمکارت ۴۰ درصد ارزانتر از سیم کارتهای عادی هستند.

در بخش شرقی غرفه، شرکت ستاره اول همراه اول مستقر بود که در زمینه خدمات USSD و ارزش افزوده فعالیت میکند. جدیدترین قابلیت این بخش، اضافه شدن امکان تهیه بیمه و بلیط هواپیما از طریق کد دستوری *1# است. کمی آن طرفتر، بخش فروش تجهیزات زیرساختی همراه اول حضور دارد که به فروش تجهیزات مخابراتی ایرانی و خارجی میپردازد.

جالبترین بخش غرفه همراه اول، هاب است. هاب، شتابدهنده استارتاپی همراه اول است که در دو شهر اصفهان و تهران فعالیت میکند. یکی هاب اصفهان است و یکی هاب شهید بهشتی که در دانشگاه شهید بهشتی قرار دارد. در این مراکز، فضای کار، سرمایهگذاری و خدمات مشاوره در اختیار استارتاپها قرار میگیرد.

در کنار هاب، شرکت حرکت اول قرار دارد که مرکز سرمایهگذاری خطرپذیر همراه اول است و استارتاپهایی که به حد مشخصی از رشد رسیده باشند، میتوانند برای جذب سرمایه به این شرکت مراجعه کنند.

اپلیکیشنهای آچاره و اوبار که محصول شرکت سانا گستر سبز هستند، از خروجیهای همین مرکز به شمار میروند. آچاره به ارائه خدمات منزل میپردازد که برای دریافت خدمات، باید از طریق اپلیکیشن آن درخواست بدهید.

اوبار نیز یک سرویس حمل و نقل بار است که انواع بارها و خودروهای سبک و سنگین را پوشش میدهد و به گفته کارشناس اوبار، در حال حاضر تمامی کشور فعال است. از ویژگیهایی جالب این سرویس، امکان بیمه کردن بار به صورت آنلاین در لحظه درخواست خودرو است.

بعد از این بخش، دو کانتر هم به مبیننت که از شرکتهای زیرمجموعه همراه اول است، اختصاص داشت. درست روبهروی غرفه همراه اول، غرفه بزرگ مبیننت قرار داشت و عجیب است که چرا این شرکت هم در همراه اول کانتر دارد و هم روبهروی آن غرفه تهیه کرده.

در گوشه شمال غربی غرفه، مرکز نوآوری همراه اول قرار داشت. این بخش در زمینه حمایت و سرمایهگذاری روی ایدههای مرتبط با تکنولوژی شهر هوشمند، اینتنرت اشیاء و فناوری 5G فعالیت میکند. به گفته کارشناس این بخش، افراد علاقهمند میتوانند از طریق سایت همراه اول، ایده یا دستاوردهای خود را برای دریافت حمایت ارسال کند.

انتظار داشتیم همراه اول همچون پارسال دستاوردهای جدید خود در زمینه فناوری 5G را به نمایش بگذارد که خبری از این مورد نبود و احتمالا در نمایشگاه تلکام شاهد ارائه این دستاوردها خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی