ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دادستان کل کشور: برخورد با قمار در فضای مجازی نیازمند وحدت رویه است

دادستان کل کشور اعلام کرد که متاسفانه جامعه از فضای بی‌در و پیکر و بدون مدیریت فضای مجازی آسیب‌های زیادی می‌بیند و به همین دلیل در برخورد با جرایمی که بستر آن فضای مجازی است ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۸

دادستان کل کشور اعلام کرد که متاسفانه جامعه از فضای بی‌در و پیکر و بدون مدیریت فضای مجازی آسیب‌های زیادی می‌بیند و به همین دلیل در برخورد با جرایمی که بستر آن فضای مجازی است نیازمند نوعی همکاری و وحدت رویه هستیم.

«محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور در خصوص سایت‌های قمار، اظهار کرد که متاسفانه سال گذشته نسبت به سال قبل و سه ماهه امسال که آمار آن وجود دارد جرائم رایانه‌ای که بستر آن فضای مجازی است، افزایش پیدا کرده و لازم است که برخورد مناسبی با این جرائم صورت گیرد:

«از جمله این جرائم مساله قماربازی در فضای مجازی است که شرط‌ بندی‌ها و کارهایی که به صورت قمار در فضای مجازی انجام می‌شود که لازم است در این مورد آموزش‌های لازم به همکاران مربوطه در سراسر کشور داده شود و همچنین هماهنگی در خصوص نحوه برخورد با آنها وجود داشته باشد و اینکه چه کارهایی را انجام دهند تا بتوانیم با این آسیب جدی که در فضای مجازی است متناسب برخورد کنیم.»

برخورد با جرایم فضای مجازی

دادستان کل کشور در مورد کاهش قیمت دلار و اینکه چرا کالاها همچنان گران هستند، گفت که در این مورد باید مسئولین اقتصادی و بازرگانی پاسخگو باشند. او همچنین درباره اقدامات سازمان تعزیرات در خصوص گرانی اجناس عنوان کرد که این سازمان زیر نظر دولت و زیرمجموعه وزارت دادگستری است و البته هر جا که لازم باشد دادستانی با آنها همکاری خواهد کرد:

«اما مدیریت مستقیم بر عهده حوزه‌های اقتصادی دولت است که باید آن را مدیریت کنند. ما هم قول همکاری به آنها داده‌ایم که هر جا نیاز باشد از دستگاه قضایی بخواهند استفاده کنند به آنها کمک خواهیم کرد. در واقع قانونی برای ورود قوه قضاییه به موضوع گرانی وجود ندارد به جز آنکه این امر به صورت سازمان یافته باشد ولی معمولا اینها سازمان یافته نیست و در حوزه سازمان تعزیرات است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱ مرداد ۱۳۹۸

    متاسفانه قمار و مشروب و مواد مخدر و ... از طریق اینترنت خیلی راحت رواج داده میشن و توزیع میشن و خانواده ها رو بیچاره میکنن

  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۳۱ تیر ۱۳۹۸

    برخورد با مسئله قمار توی فضای مجازی واقعا لازمه.
    کاش قوه قضاییه به جای فیلتر کردن ابزارهای مفید مثل تلگرام و یوتوب، سفت و سخت دنبال فیلتر کردن سایت‌های قمار و شرط بندی باشه و عواملشون رو دستگیر کنه تا دسترنج ملت ساده دل رو راحت نخورن.

مطالب پیشنهادی