ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

یک نمونه خاص از مکلارن F1 در آستانه شکستن رکورد گران قیمت ترین سوپر اسپرت جهان

مک لارن F1 به عنوان سریع ترین خودروی قرن 20 ام با توجه به تولید بسیار پایین ( تنها 106 دستگاه در صورتی که مک لارن سفارش 300 موتور را به شرکت بی ام و ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

مک لارن F1 به عنوان سریع ترین خودروی قرن 20 ام با توجه به تولید بسیار پایین ( تنها 106 دستگاه در صورتی که مک لارن سفارش 300 موتور را به شرکت بی ام و به عنوان سازنده موتور  F1 داده بود) ارزش بشدت بالایی دارد و هر بار که یکی از این 106 دستگاه در یک حراجی شرکت می کند تبدیل به تیتر اصلی خبرها می شود. حال موسسه حراجی RM Sotheby خبر از حراج مک لارن F1 با کد شاسی 018 در ماه آینده در مراسم سالیانه Pebble Beach می دهد.

اما نکته دیگری که این حراج را بسیار خاص می کند تجهیز این نسخه به کیت LM اختصاصی خود شرکت مک لارن است. تنها 2دستگاه F1 با این کیت توسط مک لارن تولید شده است.

این کیت که مخفف "کیت آیرودینامیکی نیروی رو به پایین بیشتر" است در کنار نسخه قوی تر موتور V-12 با حجم 6.1 لیتر  ساخت بی ام و که در مدل های مسابقه ای F1 استفاده شده است توانایی تولید 680 اسب بخار نیرو را دارد. مدل استاندارد این موتور 627 اسب بخار نیرو تولید می کند. رینگ های 18 اینچی ساخت OZ به همراه قفل چرخ مرکزی با طراحی 5 پره مشابه با مدل مسابقه ای مک لارن F1 یعنی GTR از دیگر ویژگی ها به شمار می رود.

این مک لارن رنگ کارخانه ای آبی تیره داشته  اما مالک دوم، این خودرو را در راستای مجهز کردن به کیت LM توسط خود شرکت مک لارن به رنگ نقره ای متالیک در آورده است. همچنین در داخل اتاق شاهد استفاده از تریم کرم و چرم آلکانتارا هستیم. مالک دوم رادیو مشهور کنوود را نیز به این مک لارن اضافه کرده است. به صورت استاندارد از آن جا که گوردون میوری طراح اصلی مک لارن F1 علاقه ای به گوش دادن رادیو نداشته مک لارن F1  تنها به یک سیستم صوتی CD اختصاصی ساخت شرکت کنوود مجهز است.

این مدل در سال 1994 میلادی توسط مک لارن تولید شده است و از آن زمان تا به حال تنها 21488 کیلومتر رانده شده است. در طول عمر 25 ساله خود این ابرخودرو بارها برای انجام سرویس به مقر مک لارن فرستاده شده است که امری معمول برای تمامی F1 به شمار می رود

از سال 2007 این مدل در اختیار آندرو بگنال از کشور نیوزلند بوده است. او پیش از این در سال 2017 با همرامی مک لارن ویدیوی از این مدل تهیه کرده بود.

مک لارن F1

در حال حاضر قیمت دقیقی برای این مک لارن مشخص نشده است اما پیش بینی می شود این خودرو با قیمتی بین 21 تا 25 میلیون دلار به فروش برسد. آخرین مک لارن F1 که در سال گذشته در همین حراجی به حراج گذاشته شده بود شماره شاسی 044 را در اختیار داشته و با قیمت 15.6 میلیون دلار به فروش رفت. در عرض این 2 سال طبق پیش بینی ها 5 میلیون دلار به ارزش آن افزوده شده است.

این درحالیست که رکورد گران قیمت ترین خودروهای جهان همچنان با ارقامی بیش از 50 میلیون دلار در اختیار مدل های کلاسیک و مسابقه ای فراری است، اما در میان خودروهای سوپر اسپرت مدرن، هیچ خودرو دیگری حتی با رقمی نزدیک به نسخه های خاص مکلارن معامله نمی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Saeidt
    Saeidt | ۳۱ تیر ۱۳۹۸

    ماشین فقط مک لارن
    اف وان...پی وان...سنا..

مطالب پیشنهادی