ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماهوت
تکنولوژی

ماهوت در الکامپ؛ طراح برپوش‌های اختصاصی برای دیوایس‌های هوشمند

خاص و متفاوت بودن، می‌تواند در جنبه‌های مختلف زندگی افراد تجلی پیدا کند. یکی لباس‌های متفاوت می‌پوشد، دیگری به تغییرات ظاهری روی می‌آورد و بعضی‌ها هم دوست دارند دیوایس‌های شیک و منحصر به فرد در ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

خاص و متفاوت بودن، می‌تواند در جنبه‌های مختلف زندگی افراد تجلی پیدا کند. یکی لباس‌های متفاوت می‌پوشد، دیگری به تغییرات ظاهری روی می‌آورد و بعضی‌ها هم دوست دارند دیوایس‌های شیک و منحصر به فرد در دست بگیرند؛ خواسته‌‌هایی که همگی طی سال‌های اخیر زمینه‌ساز ظهور ده‌ها کسب و کار جدید بوده‌اند.

نمایشگاه الکامپ امسال، صحنه حضور استارت‌آپی بود که محصولاتی خاص برای افراد خاص تولید می‌کرد. «ماهوت» که کارش را از سال ۹۴ آغاز کرده، در زمینه طراحی محصولاتی به نام «برپوش» فعالیت می‌کند. برپوش در واقع برچسب یا پوسته فرآوری شده‌ای است که به پشت گوشی شما میچسبد و در نقش جایگزین قاب ظاهر می‌شود.

تفاوت کار ماهوت با شرکت‌های سازنده قاب و کیس و کاور در اینجاست که صرفا روی فرآیند تولید متمرکز نبوده و اصالت ایرانی محصول و استفاده از منابع داخلی را هم مد نظر داشته، ضمن این که امکان شخصی‌سازی بسیار بیشتری از محصولات آماده را برای مشتریانش فراهم می‌کند.

ماهوت

برای آشنایی بیشتر با ماهوت دقایقی را با «علی فتح نجات»، مدیر عامل این برند در نمایشگاه الکامپ به گفتگو نشستیم. فتح نجات از علت شکل‌گیری برند ماهوت برایمان صحبت کرد و به ما گفت که نارضایتی شخصی‌اش از تنوع کم محصولات در بازار باعث شده که به فکر ایجاد کسب و کاری با هدف شخصی‌سازی دیوایس‌های هوشمند بیفتد:

«همیشه دوست داشتم  انتخاب طرح گوشی، بافت و رنگ آن به دست خودم باشد. این موضوع باعث شد که خودم برای طراحی کیس و کاور اقدام کنم و دست به کار شوم و این بهانه‌ای شد برای تولد برند ماهوت. برای شروع کار دو هدف مهم را دنبال می‌کردم، یکی رنگ‌های متنوع و بی‌نظیر و متفاوت و دیگری این که قاب یا کاور روی ظرافت، طراحی صنعتی و ارگونومی دیوایس اثر منفی نگذارد. همین باعث شد که تولید برپوش را استارت بزنیم.»

برپوش‌های ماهوت به شکل برچسب و استیکر هستند و می‌توانند بسته به سفارش کاربر، شخصی‌سازی هم بشوند. ماهوت در حال حاضر ۷۰ هزار قلم کالا در فروشگاه اینترنتی خود دارد که بیست هزار مورد از این کالاها (که شامل برپوش‌های برندهای مختلف گوشی، برپوش کنسول‌های بازی، ساعت‌های هوشمند و ...) می‌شوند در وبسایت دیجی کالا هم به فروش می‌رسند.

فتح نجات یکی از مزایای برپوش‌های ماهوت را امکان ست کردن تمام دیوایس‌های هوشمند با هم می‌داند. در واقع شما می‌توانید یک طرح یکسان را برای چندین دیوایس خود سفارش داده و از این یکپارچگی لذت ببرید. نکته بعد این که برپوش‌های ماهوت از مواد اولیه باکیفیتی مثل چرم طبیعی ساخته شده‌‌اند که ضمن داشتن دوام بیشتر، جلوه منحصر به فردی هم دارند.

با این وجود، همچنان در بازار انواع قاب و کیس و کاور وجود دارند که بسیاری از مردم به دلیل هزینه پایین خرید آن‌ها را ترجیح می‌دهند و به اعتقاد فتح نجات این موضوع باعث شده که برای مطرح شدن در بازار رقابت بسیار سختی داشته باشند:

«کالایی که ماهوت تولید می‌کند در حال حاضر رقیب مستقیم ندارد، اما برند ما با چالش بسیار بزرگتری مواجه است و آن تغییر ذهنیت افرادیست که به استفاده از قاب‌های زمخت و بی کیفیت و در تولید انبوه روی آورده‌اند. ما در تلاشیم که ذهنیت این افراد را عوض کنیم و به آن‌ها نوید یک فرهنگ جدید در استفاده از دیوایس‌های هوشمند را بدهیم.»

ماهوت

فتح نجات گفت که به شدت منتظر باز شدن مرزهای ایران و برداشته شدن تحریم‌ها هستند چرا که بیش از تمام برندها، از انواع دیوایس‌های هوشمند پشتیبانی می‌کنند و تنوع رنگ و طرحی که ارائه می‌کنند در سطح دنیا بی سابقه بوده. البته رقابت در بازار بین‌المللی با حضور برندهای بزرگ تولیدکننده اکسسوری دیوایس‌های هوشمند یقینا کار ساده‌ای نخواهد بود.

ماهوت پیش از آنکه برپوشی را خریداری کنید، در وبسایت خود امکان پرو آنلاین را به شما می‌دهد تا پیش از ثبت سفارش دقیقا ببینید که برپوش دیوایس شما را به چه شکلی در می‌آورد و این مزیتی است که تاکنون در وبسایت مشابهی دیده نشده. همچنین اگر دیوایس شما در فهرست دیوایس‌های تحت پشتیبانی ماهوت نبود، می‌توانید سفارش تولید برپوش مخصوص به آن را به تیم طراحی بدهید تا محصول مد نظرتان را بسازند.

اما یکی از چالش‌های بر سر راه ماهوت، طبیعتا تأمین سفارشات و رساندن آن‌ها سر موقع به دست مشتری است. برای این هدف مجموعه ماهوت روش خاص خودش را دارد:

«ماهوت برای افزایش سرعت تولید از تکنولوژی RPA برای اتوماسیون تولید استفاده می‌کند. با در پیش گرفتن این روش ما موفق شده‌ایم که سرعت تولیدمان را سه برابر کرده و در عین حال حجم تولید را چهار برابر افزایش بدهیم. ضمنا با این روش میزان خطا در تولید را که به طور مرسوم یک به صد است را به یک به ده هزار رسانده‌ایم.»

فتح نجات در انتهای صحبت‌هایش، علت حضور در نمایشگاه الکامپ را جذب سرمایه‌گذار توصیف کرد و از علاقه‌مندی این مجموعه برای حضور در بازار خارج از کشور و راه‌اندازی ایستگاه‌های فروش فیزیکی برایمان گفت. اگر می‌خواهید با خدمات ماهوت بیشتر آشنا شوید شما را به بازدید از وبسایت این مجموعه دعوت می‌کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • aliA2sent
    aliA2sent | ۱ مرداد ۱۳۹۸

    کیفیت کارشون واقعا خوبه فقط کافیه بلد باشی نصب کنی

  • molavy
    molavy | ۳۱ تیر ۱۳۹۸

    واقعا کارشون قشنگه

  • Majid March
    Majid March | ۳۱ تیر ۱۳۹۸

    از لحاظ کیفیت چی اگه گوشی از دست بیوفته مقاومتی داره یا فقط روی طراحی منحصر به فرد و زیبا تمرکز داره این شرکت؟

    • abiamordi
      abiamordi | ۳۱ تیر ۱۳۹۸

      من واسه گوشیم که می هشت لایت هست خریدم حتی به طور کامل اندازه ی گوشیم نبود مقاومت در برابر ضربه که نداره
      در مقابل خط و خش هم یه مقاومت نسبی داره
      در کل اگه خیلی از گوشیت خسته شدی بخر وگرنه پیشنهاد نمیکنم

مطالب پیشنهادی