ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس ROG Phone II معرفی شد؛ نمایشگر 120 هرتزی و چیپست اسنپدراگون 855 پلاس

ایسوس با رونمایی از ROG Phone II که به قوی ترین چیپست کوالکام و ۱۲ گیگابایت رم مجهز شده، مستقیما گیمرها و علاقمندان به سخت افزارهای قدرتمند را نشانه گرفته است. ROG Phone II از ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۴

ایسوس با رونمایی از ROG Phone II که به قوی ترین چیپست کوالکام و ۱۲ گیگابایت رم مجهز شده، مستقیما گیمرها و علاقمندان به سخت افزارهای قدرتمند را نشانه گرفته است.

ROG Phone II از چیپست اسنپدراگون 855 پلاس بهره می برد که نسبت به اسنپدراگون 855 از 15 درصد توان پردازش گرافیکی بیشتر و 4 درصد قدرت پردازش عمومی بالاتر برخوردار است. رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی نیز تکمیل کننده این ضیافت هستند.

نمایشگر 6.59 اینچی AMOLED این گوشی رزولوشن 1080x2340 پیکسل با نسبت تصویر 19.5 به 9 دارد. این نمایشگر 120 هرتزی، تنها 1 میلی ثانیه تأخیر دارد.

برای ثبت کوچکترین لمس های کاربر روی صفحه نمایش، از سنسور 240 هرتزی استفاده شده و به لطف اصلاحاتی که در سیستم عامل اندروید صورت گرفته میزان تأخیر در لمس نمایشگر آن از آیفون XS Max هم کمتر اعلام شده است.

دوربین سلفی میزبان سنسوری  24 مگاپیکسلی است. ROG Phone II همانند ذن فون 6 از پیکربندی دوگانه شامل سنسور 48 مگاپیکسلی Quad Bayer و سنسور 13 مگاپیکسلی عریض 125 درجه ای برخوردار است.

ROG Phone II که بنچمارک اولیه آن چند روز پیش منتشر شده بود، در کنار رابط کاربری معمولی است که از ذن فون 6 الهام گرفته شده، رابط دیگری به نام ROG UI دارد که برای بازی کردن بهینه شده است. کاربرد دو منظوره این گوشی را می توان در شکل ظاهری آن هم دید؛ عرض گوشی زیر 78 میلیمتر نگه داشته شده تا با یک دست بتوان به راحتی با آن کار کرد.

به کمک لانچر Armoury Crate که مختص بازی طراحی شده کاربر می تواند تنظیمات هر بازی را به شکل دلخواه تغییر دهد. مثلاً می توان تنظیمات بازی را برای اجرا روی 120 هرتز تغییر داد و حالت های اجرای روانتر بازی را فعال کرد. به کمک Game Genie نیز می توان اعلانات، تماس ها و روشنایی صفحه را تنظیم نمود.

در پنل جلو اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از DTS:X Ultra و توانایی شبیه سازی صدای چند کاناله قرار گرفته اند. مجراهای این اسپیکرها بزرگ تر شده اند که افزایش 2.5 برابری صدا نسبت به نسل اول ROG Phone را در پی داشته است.

برای لذت هرچه بیشتر از بازی ها دو موتور ویبره در سمت چپ و راست گوشی قرار گرفته اند که در بعضی بازی ها مثل آسفالت 9 لرزش های جهت دار بازی را به دستان کاربر منتقل می کنند. برای اینکه کاربر حس کند در حال فشردن دکمه های فیزیکی است، با هر بار فشردن ایرتریگرها موتورها نیز به کار می افتند. ایسوس میزان تأخیر موتورها را هنگام فشردن تریگرها را تا 20 میلی ثانیه کاهش داده است.

جک 3.5 میلیمتری هدفون برای کاربرانی که صدا را بدون جزئی ترین تأخیر می خواهند تعبیه شده و وجود 4 میکروفون مختلف ضبط شفاف صدای کاربر را در هر حالتی تضمین می کنند. وسواس سازنده در قرار دادن آنتن WiFi، منجر به کاهش تأخیر در بازی های آنلاین شده است.

هنگام بازی و کارهای سنگین گوشی به شدت داغ می کند به همین خاطر لوله های خنک کننده وظیفه انتقال گرما از مناطق داغ را به خروجی های روی بدنه گوشی دارند. در بدنه موبایل سیستم کولینگ AeroActive Cooler II قرار گرفته که 4 برابر نسبت به نسل قبل صدای کمتری ایجاد کرده و بدنه را حین استفاده خنک نگه می دارد. می توان از این وسیله به عنوان پایه نگهدارنده گوشی هم استفاده کرد.

از لوازم جانبی این گوشی می توان به گیم پد ROG Kunai Gamepad اشاره کرد که با الهام از کنترلر نینتندو سوییچ ساخته شده است. کاربر می تواند این کنترلر را به گوشی وصل کند و تجربه ای همانند کنسول های دستی داشته باشد، یا با متصل کردن دو طرف کنترلرها به هم، آنها را به گیم پد بیسیم تبدیل کند. برای انتقال تصویر از گوشی به تلویزیون می توان از داک های WiGig، Pro Dock یا Desktop Dock استفاده کرد.

از دیگر لوازم جانبی این گوشی TwinView Dock II است که با استفاده از آن یک نمایشگر دوم با رفرش ریت 120 هرتز و تأخیر 1 میلی ثانیه، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و فن خنک کننده به گوشی اضافه می شود. در طراحی این داک اصلاحاتی صورت گرفته که کاهش وزن و تقسیم وزن بهتر را در پی داشته است. از بازی هایی که از این داک پشتیبانی می کنند می توان به آسفالت 9 و Shadowgun Legends اشاره کرد.

ایسوس ROG Phone II باتری 6000 میلی آمپر ساعتی داشته و از قابلیت شارژ سریع 30 واتی ROG HyperCharge و Quick Charge 4.0 پشتیبانی می کند. به کمک این باتری می توان 7 ساعت بدون توقف پابجی بازی کرد.

کمپانی تایوانی به قیمت این محصول اشاره نکرده اما برخی منابع بهای آن را حدود ۹۰۰ دلار ذکر کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی