ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 2020
تکنولوژی

اپل احتمالا نرخ رفرش نمایشگر را در آیفون های ۲۰۲۰ دو برابر خواهد کرد

آیفون های ۲۰۲۰ احتمالا در کنار پشتیبانی از شبکه 5G به ویژگی های مهم دیگری نظیر چیپست ۵ نانومتری و نمایشگرهای با نرخ رفرش فوق العاده مجهز خواهند شد. Ice Universe که به انتشار اخبار ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

آیفون های ۲۰۲۰ احتمالا در کنار پشتیبانی از شبکه 5G به ویژگی های مهم دیگری نظیر چیپست ۵ نانومتری و نمایشگرهای با نرخ رفرش فوق العاده مجهز خواهند شد.

Ice Universe که به انتشار اخبار مؤثق از کمپانی های فناوری شهرت دارد، در توییت جدید خود مدعی شده آیفون های سال بعد ممکن است نمایشگری با نرخ رفرش 120 هرتز داشته باشند. اگر این شایعه صحت داشته باشد به معنی دو برابر شدن نرخ تازه سازی آیفون های سال بعد است و در برابر نمایشگر 60 هرتزی آیفون XS پیشرفت چشمگیری نشان می دهد.

آیفون ۲۰۲۰

بنا بر این توییت کوپرتینویی ها می خواهند آیفون 2020 را با نمایشگری که قابلیت تعویض رفرش ریت بین 60 و 120 هرتز را دارد به بازار بفرستند. قرار دادن نمایشگری که قابلیت سوییچ بین این دو نرخ را دارد، احتمالاً به دلیل استفاده از حالت 60 هرتز برای نمایش دادن تصاویر ثابت خواهد بود تا در مصرف باتری صرفه جویی شود.

در ادامه توییت نوشته شده که اپل برای ساخت نمایشگری با خصوصیات گفته شده در حال مذاکره با سامسونگ و ال جی بوده که در کنار هم بزرگ ترین سازندگان نمایشگرهای AMOLED در جهان هستند.

قبلاً نمایشگرهای 120 هرتزی را در ریزرفون دیده بودیم.

علاوه بر این صنایع نیمه هادی تایوان یا TSMC در سال ۲۰۲۰ تولید انبوه چیپست های موبایل ۵ نانومتری را کلید می زند و از انجایی که اپل جزو مشتری های اصلی این شرکت است احتمالا آیفون های این سال با همین تراشه ها همراه خواهند شد.

این اولین بار نیست که اپل از نمایشگرهای 120 هرتزی در محصولات خود استفاده می کند؛ قبلاً آیپدهای 10.5 و 12.9 اینچی این کمپانی که از سال 2017 به بازار عرضه می شدند، نمایشگرهایی با نرخ رفرش 120 هرتز داشتند؛ هرچند این مدل ها OLED نبوده و از مزایایی مثل روشن شدن هر پیکسل به طور مجزا، نمایش رنگ کاملاً مشکی و مصرف پایین انرژی بی بهره بودند.نمایشگرهای این تبلت ها از نوع LED Retina ProMotion بود.

اپل تنها شرکتی نیست که از نمایشگرهای با نرخ تازه سازی فوق سریع در محصولات خود استفاده می کند. قبلاً صفحه نمایش های 120 هرتز را در گوشی های گیمینگ ریزر فون و ریزر فون 2 دیده بودیم.

اپل در حال حاضر برای عرضه آیفون 11 در سپتامبر امسال آماده می شود. به همین دلیل احتمالاً تا مدت ها از آیفون سال بعد اطلاعات موثقی نخواهیم شنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی