ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شتاب‌دهنده تریگ‌آپ با ابر آروان، پژوهشگاه علوم ورزشی و آی‌تک تفاهم‌نامه امضا کرد

شتاب‌دهنده تریگ‌آپ سه تفاهم‌نامه همکاری با ابر آروان، پژوهشگاه علوم ورزشی و شتاب‌دهنده آی‌تک امضا کرد. پیروی تفاهم‌نامه با ابر آروان، استارت‌آپ‌های زیرمجموعه شتاب‌دهنده تریگ‌آپ به مدت یک سال می‌توانند از خدمات رایگان ابر آروان ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۵۵

شتاب‌دهنده تریگ‌آپ سه تفاهم‌نامه همکاری با ابر آروان، پژوهشگاه علوم ورزشی و شتاب‌دهنده آی‌تک امضا کرد.

پیروی تفاهم‌نامه با ابر آروان، استارت‌آپ‌های زیرمجموعه شتاب‌دهنده تریگ‌آپ به مدت یک سال می‌توانند از خدمات رایگان ابر آروان استفاده کنند. تفاهم‌نامه با پژوهشگاه علوم ورزشی نیز به منظور توسعه حوزه کارآفرینی فناوری‌های ورزشی و سلامت امضا شده است. تفاهم‌نامه تریگ‌آپ با شتاب‌دهنده‌ی آی‌تک هم به منظور توسعه اکوسیستم کارآفرینی فناوری‌های مرتبط با حوزه انرژی بوده است.

شتاب‌دهنده‌ی تریگ‌آپ یکی از زیرمجموعه‌های صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شناسا است. «حامد ساجدی»، مدیرعامل شناسا در گفتگو با دیجیاتو، با اشاره به سابقه هفت ساله این شرکت در فضای استارت آپی تاکید می‌کند که آنها سابقه خوبی برای شناسایی استارت آپ‌های خوب دارند. او باور دارد که نمایشگاه‌ها جایی هستند برای شناسایی فرصت‌ها و می‌‌گوید این فرصت‌های جدید شامل خیلی موارد از جمله امضای تفاهمنامه بین آنها و مجموعه‌های دیگر است. ساجدی با اشاره به امضای تفاهمنامه بین شناسا و مجموعه‌های دیگر می‌گوید:

«ما تاکنون ۵۵ تفاهمنامه مختلف با مجموعه‌های گوناگون داشتیم و کماکان هم به دنبال برقراری ارتباط با دیگر شرکت‌ها هستیم چرا که حیطه فعالیت گسترده‌ای داریم. به لحاظ مدل کسب و کاری با شتابدهنده‌ها و مراکز رشد و فضاهای کار اشتراکی و خیلی جاهای دیگر تفاهم‌نامه داریم و دوست داریم که صرفا از پتانسیل خودمان استفاده نکنیم و از کل ظرفیت اکوسیستم بهره ببریم. این موضوع باعث رشد همگی ما در کنار هم می‌شود.»

به گفته ساجدی، شناسا با ماموریت VC شکل گرفت و در ابتدا به دنبال شرکت‌های نوپا بود و در ادامه استارت آپ‌ها را مورد هدف قرار داد و تمرکز خود را روی این کسب‌وکارها گذاشت: «ما برای اینکه بتوانیم کل زنجیره کسب و کاری را پوشش بدهیم، از پیش شتابدهی تا بازار سرمایه، وارد حمایت از استارت آپ‌ها شدیم تا خودمان کسب و کار ایجاد کنیم. ما پیش از ایجاد یک استارت آپ تا مرحله نهایی کنار استارت آپ‌ها خواهیم بود.»

او ضمن اشاره به این مطلب که شناسا یکی از اعضعای گروه مالی پاسارگاد است؛ تاکید می‌کند که از سایر ظرفیت‌های تامین مالی هم می‌تواند استفاده کند و برخی استارت آپ‌ها را به گروه‌های مالی وصل کند. ساجدی می‌گوید آنها فاصله بین اجزای مختلف اکوسیستم را خودشان حل و فصل کردند. او درباره اینکه چطور یک استارت آپ می‌تواند با شناسا صحبت کند و ارتباط بگیرد می‌گوید:

«بستگی دارد که استارت آپ در کدام مرحله قرار دارد، هر استارت آپ با توجه به مرحله‌ رشدی که در آن است با بخش‌های مختلف شناسا مرتبط خواهد شد و بعد از تصمیم گیری‌ها، آنها را مورد حمایت قرار خواهیم داد. هر تیم استارت آپی با توجه به اینکه در کدام مرحله رشد قرار دارد، ویژگی‌های مختلفی برای پذیرشش وجود خواهد داشت ولی به عنوان مثال برای پیش شتابدهی، یک ماه فرصت لازم است تا تیم وارد مجموعه ما بشود.»

ساجدی همچنین تاکید دارد که بازار سرمایه‌گذاری در استارت آپ‌ها هنوز آن سرمایه‌ای که باید را به خود جذب نکرده و رقمی که در استارت آپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود نسبت به کل بازار سرمایه رقم ناچیزی است. او امیدوار است که تیم آنها به عنوان مشاور  سرمایه‌گذاران بزرگ و قدیمی، در کنار سایر تیم‌ها بتواند سرمایه‌گذاری‌های بزرگی را وارد اکوسیستم استارت آپی کند تا این اکوسیستم بتواند مانند مراحل اولیه خود که راه را درست و خوب پیش رفت، در ادامه راه نیز موفق آمیز عمل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی