ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رخنه های امنیتی
تکنولوژی

جریمه Equifax پس از ۲ سال مشخص شد؛ فقط ۲ دلار برای هر قربانی

Equifax به کاربرانی که قربانی رخنه اطلاعاتی شده اند، سرویس رایگان و غرامت نقدی پرداخت می کند؛ هرچند این غرامت ناچیز به نظر می رسد. حدود دو سال قبل یک رخنه اطلاعاتی در وب سایت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

Equifax به کاربرانی که قربانی رخنه اطلاعاتی شده اند، سرویس رایگان و غرامت نقدی پرداخت می کند؛ هرچند این غرامت ناچیز به نظر می رسد.

حدود دو سال قبل یک رخنه اطلاعاتی در وب سایت Equifax باعث افشای اطلاعات شخصی ۱۴۳ میلیون نفر  شد. هکرها با سوءاستفاده از این باگ به داده هایی نظیر نام، شماره تامین اجتماعی، تاریخ تولد و آدرس کاربران دسترسی پیدا کرده بودند. طی این رویداد شماره کارت اعتباری ۲۰۹ هزار نفر به همراه مستندات و اطلاعات شناسایی ۱۸۲ هزار نفر به دست مهاجمان افتاد.

این شرکت حالا طی توافقی با سازمان های ایالتی، کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) و دفتر دفاع از حقوق مالی مصرف کنندگان (CFPB) پذیرفته بین ۵۷۵ میلیون تا ۷۰۰ میلیون دلار جریمه و غرامت پرداخت کند. دلیل این اختلاف مشخص نبودن میزان دقیق غرامتی است که کاربران زیان دیده خواستار آن خواهند شد. رخنه های امنیتی

بر اساس این توافق ٰEquifax به تمامی کاربرانی که از این رخنه امنیتی آسیب دیده اند تا ده سال سرویس های نظارتی رایگان ارائه کرده و برای جبران خسارت های مالی تا ۲۰ هزار دلار نقدا به آنها غرامت پرداخت می کند.

هرچند با توجه به اینکه از این مبلغ ۱۷۵ میلیون دلار به سازمان های ایالتی و ۱۰۰ میلیون دلار به CFPB می رسد، تنها ۳۰۰ میلیون دلار برای کاربران باقی می ماند. «مارکوس کریستین»، متخصص امنیت سایبری در امور قضایی می گوید:

با توجه به اینکه ‍۱۵۰ میلیون کاربر از این جریان آسیب دیده اند، این توافق به معنی پرداخت تنها ۲ تا ۳ دلار به هر کاربر است. مبلغ پرداختی Equifax کمی بیش از این خواهد بود اما آیا جریمه آنقدر هست که ترس را به جان این شرکت بیندازد؟ از نظر من خیر.

FTC اطلاعات لازم برای تعیین میزان غرامت را در سایت خود در اختیار کاربران قرار داده که شامل هزینه های رسیدگی به این مساله، بستن حساب، بررسی حساب، دستمزد وکیل و غیره می شود. «خوزه سیمونز»، رییس FTC در این باره گفته است:

Equifax در اتخاذ روش های ابتدایی برای جلوگیری از افشای اطلاعات ناموفق عمل کرده است. این شرکت باید از این به بعد سطح امنیت خود را ارتقا داده و در امان ماندن اطلاعات کاربران از سارقان و کلاهبرداران را تضمین کند.

رسوایی Equifax که یکی از بدترین رخنه های امنیتی در تاریخ آمریکا به شمار می رود، در شهریور ۱۳۹۶ به صورت عمومی افشا شد اما کمپانی از ماه ها قبل علی رغم با خبر بودن از این مشکل قادر به رفع آن نبود. همین مساله باعث شد هکرها به لطف دسترسی طولانی مدت به حجم زیادی از داده دسترسی پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی