ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هکرهای وابسته به ایران
تکنولوژی

هکرهای منتسب به ایران کاربران لینکدین را هدف گرفته‌اند

هکرها با کشاندن افراد سرشناس به لینکدین، به دنبال سرقت داده های حساس آنها هستند. موسسه امنیتی FireEye در گزارشی مدعی شده هکرهای وابسته به ایران کمپین فیشینگ گسترده ای را به راه انداخته اند. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

هکرها با کشاندن افراد سرشناس به لینکدین، به دنبال سرقت داده های حساس آنها هستند.

موسسه امنیتی FireEye در گزارشی مدعی شده هکرهای وابسته به ایران کمپین فیشینگ گسترده ای را به راه انداخته اند. این تیم که با عنوان APT34 شناخته می شود، خود را به جای افراد آکادمیک جا زده و با ارسال ایمیل به افراد سرشناس از آنها برای پیوستن به شبکه ای از افراد حرفه ای در لینکدین دعوت می کنند. در ادامه از طریق پیام های حاوی لینک های مخرب، سیستم کاربر را آلوده می کنند.

برای مثال هکر در یک مورد خود را «ربکا واتس» از محققین دانشگاه کمبریج معرفی کرده. وی در پیام ارسالی برای کاربر هدف از وی خواسته فایلی را در سیستم عامل ویندوز دانلود کرده و آنرا پر کند. پیام های ارسالی از سوی APT34 حاوی لینک بدافزارهایی است که به محض دانلود و اجرا در سیستم کاربر بک دورهایی را ایجاد کرده و داده های حساس وی را به سرقت می برند.هکرهای وابسته به ایران

این شرکت تاکید کرده که هکرها با استفاده از بدافزار جدیدی از خانواده Tonedeaf درب پشتی را ایجاد می کنند که پس از برقراری ارتباط با سرور کنترل به دانلود و آپلود فایل، جمع آوری اطلاعات و اجرای دستورات شل می پردازند. علاوه بر این با استفاده از بدافزارهای VALUEVAULT، Longwatch و ابزاری دیگر، نام های کاربری، رمز عبور و اعتبارنامه های مرورگر را نیز به دست می آورند.

هکرهای وابسته به ایران
اسکرین شات کد VBA فایل ارسالی از طریق لینکدین

هکرها ظاهرا علاقه ای به آلوده کردن سیستم کاربران عادی نداشته و در عوض قربانیان خود را از میان صنایع خاصی انتخاب می کنند:

مهاجمان دامنه گسترده ای از صنایع فعال در خاورمیانه را هدف گرفته اند اما بیشتر روی سازمان های دولتی، مالی و انرژی تمرکز دارند.

اهمیت حملات اینجا مشخص می شود چرا که مهاجم با در دست داشتن اطلاعات حساس سازمان های دولتی یا زیرساخت های حیاتی می تواند تهدیدات خود را خارج از دنیای مجازی عملی ساخته و تاسیسات زیرساختی را از پای درآورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی