ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کادیلاک اسکالید برقی به نبرد تسلا می آید؛ مسافت قابل پیمایش بیش از 640 کیلومتر

کادیلاک اسکالید یکی از پرطرفدارترین شاسی بلندهای فول سایز جهان به شمار می رود. نسل اول از این خودروی لوکس آمریکایی در سال 1998 و اندکی پس از عرضه لینکلن نویگیتور (Navigator) معرفی شد. از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

کادیلاک اسکالید یکی از پرطرفدارترین شاسی بلندهای فول سایز جهان به شمار می رود. نسل اول از این خودروی لوکس آمریکایی در سال 1998 و اندکی پس از عرضه لینکلن نویگیتور (Navigator) معرفی شد. از آن تاریخ تاکنون، کادیلاک چهار نسل از اسکالید را راهی بازار کرده و توانسته به واسطه محبوبیت بالای آن به سود بالایی دست پیدا کند.

cadillac-escalade (6)

نسل چهارم اسکالید از سال 2014 روی خط تولید قرار دارد، به همین خاطر غبار زمان بر چهره آن نشسته و باید از حوالی سال 2021 جای خود را به نسل پنجم بدهد. اما نکته جالب اینکه بر اساس برخی گزارش ها نسل پنجم اسکالید دارای یک نسخه کاملا سبز با پیشرانه تمام الکتریکی خواهد بود.

cadillac-escalade (5)

آنطور که در انجمن مشتریان و دوست داران کادیلاک آمده نسل آتی اسکالید با سه پیشرانه به فروش خواهد رسید که یکی از آنها تمام برقی است. البته این نسخه از همان ابتدای معرفی در سال 2021 در دسترس نبوده و بعدا به جمع خانواده اضافه خواهد شد.

به گفته برخی منابع غیر رسمی، کادیلاک اسکالید برقی خواهد توانست تا 400 مایل (معادل 644 کیلومتر) مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد. در صورت صحت این ادعا، با توجه به ابعاد بزرگ و وزن بالایی که اسکالید دارد، باید نتیجه گرفت این شاسی بلند لوکس از باتری بسیار حجیم و پر ظرفیتی بهره خواهد برد.

cadillac-escalade (7)

در حال حاضر تسلا مدل X تنها شاسی بلند الکتریکی بازار ایالات متحده به شمار می رود. برای مقایسه بد نیست بدانید قوی ترین نسخه از این خودرو به باتری 100 کیلووات ساعتی مجهز شده و توانایی پیمایش 325 مایل (معادل 523 کیلومتر) مسافت را دارد.

نکته حائز اهمیت اینکه مسلما تا زمان رونمایی از کادیلاک اسکالید برقی، تسلا هم بیکار ننشسته و در زمینه افزایش برد حرکتی محصولات خود گام هایی را بر می دارد. با این حساب مدل X نیز تا آن زمان به احتمال زیاد مرز پیمایش 400 مایل با یک بار شارژ را رد خواهد کرد.

در این بین شاید بتوان ریوین R1S را رقیب اصلی کادیلاک اسکالید برقی نامید. این شاسی بلند الکتریکی که سال گذشته به همراه پیکاپ R1T رونمایی شد، در نسخه های مختلفی به فروش خواهد رسید. وظیفه تامین انرژی مورد نیاز قوی ترین نسخه از ریوین R1S بر عهده پک باتری 180 کیلووات ساعتی گذاشته خواهد شد.

گفته می شود با تکیه بر این باتری فوق العاده پر ظرفیت ریوین R1S خواهد توانست تا 410 مایل (660 کیلومتر) مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد.

گفتنی است جنرال موتورز به عنوان شرکت مادر کادیلاک برنامه گسترده ای برای تولید خودروهای الکتریکی تدوین نموده و قصد دارد تا سال 2023 بیست مدل برقی عرضه کند. از میان برندهای مختلف این کمپانی، کادیلاک به عنوان برند پیشرو در عرصه اتومبیل های برقی برگزیده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • eimanarenji
    eimanarenji | ۱ مرداد ۱۳۹۸

    لطفا عنوان و اصلاح کنید 'نبرد'

مطالب پیشنهادی