ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مسابقات بعدی هایپرلوپ در مسیر طولانی تر و خمیده برگزار می شود

برخلاف رویه سال های گذشته قرار است مسابقه هایپرلوپ سال آینده در تونل ۱۰ کیلومتری منحنی شکل انجام شود. قبلاً مسابقات در تونل ۱.۲ کیلومتری مستقیم انجام می گرفتند. ایلان ماسک به فاصله کوتاهی بعد ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

برخلاف رویه سال های گذشته قرار است مسابقه هایپرلوپ سال آینده در تونل ۱۰ کیلومتری منحنی شکل انجام شود. قبلاً مسابقات در تونل ۱.۲ کیلومتری مستقیم انجام می گرفتند.

ایلان ماسک به فاصله کوتاهی بعد از مسابقه «هایپرلوپ پاد» سال ۲۰۱۹ این خبر را توییت کرد:

در رقابت امسال تیمی از دانشگاه فنی مونیخ (TUM) به سرعت ۴۶۳ کیلومتر بر ساعت رسید ولی به علت وقوع حادثه مجبور به توقف اضطراری شد. پس از این حادثه ماسک از اضافه شدن رقابت تونل سازی به مسابقه خبر داد:

«به فکر اضافه کردن مسابقه تونل سازی به رقابت و جذاب تر کردن آن هستیم. همانطور که قبلاً گفتم مهم ترین چالش، نحوه تونل زدن به شکل بهینه است؛ مخصوصاً نحوه کنار هم گذاشتن استحکامات تونل و خارج کردن خاک ها اهمیت زیادی داشته و سخت تر از چیزی است که به نظر می رسد.»

تونل سازی یکی از بزرگ ترین مشکلات پروژه هایپرلوپ است. گرفتن مجوز لازم برای حفر  تونل ها و نحوه استحکام سازی آن ها برای جلوگیری از ریزش، از این مشکلات هستند. باید تولید زیرساخت برای پروژه را هم به این مشکلات اضافه کرد که به اندازه ساخت خودروها چالش زا بوده است.

حفر تونل ۱۰ کیلومتری زمان زیادی خواهد برد بنابراین باید دید ماسک و همکارانش چه فکری برای حل این مشکل خواهند کرد. باید دید حفر تونلی با این طول در موعد برگزاری مسابقه در سال آینده به پایان خواهد رسید یا خیر. هنوز نمی دانیم مسابقه بعدی کجا برگزار خواهد شد اما با توجه به سال های گذشته می توانیم انتظار داشته باشیم مسابقه بعدی احتمالاً در تابستان 2020 برگزار شود.

مسابقات هایپرلوپ یک رقابت مهندسی دانشجویی است که در آن افراد در قالب تیم به طراحی و ساخت نمونه اولیه یک خودرو پرداخته تا در شبکه هایپرلوپ با آن سفر کنند. خودروها باید نیروی پیشران را خود تأمین کرده و بدون حادثه به بالاترین سرعت برسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی