ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در مراحل پایانی مذاکره برای خرید بخش مودم اینتل است

اپل در مراحل پایانی مذاکره برای خرید بخش مودم اینتل است. به گزارش وال استریت ژورنال، این معامله ۱ میلیارد دلاری تقریباً انجام شده و ممکن است خبر رسمی آن را هفته آینده بشنویم. اپل ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

اپل در مراحل پایانی مذاکره برای خرید بخش مودم اینتل است. به گزارش وال استریت ژورنال، این معامله ۱ میلیارد دلاری تقریباً انجام شده و ممکن است خبر رسمی آن را هفته آینده بشنویم.

اپل پیش از توافق ۶ میلیارد دلاری با کوالکام برای استفاده مجدد از مودم های ساخت این شرکت در تلفن های هوشمند خود، در حال مذاکره با اینتل بود. ولی به دلیل توافق ناگهانی کوپرتینویی ها با کوالکام مذاکرات نیمه تمام باقی ماندند. بعد از این توافق اینتل از تولید مودم 5G برای تلفن های هوشمند کناره گیری کرد.

«باب سوان» مدیرعامل اینتل دلیل اصلی این تصمیم را توافق اپل با کوالکام و نبود مشتری و همچنین سودآور نبودن این کسب و کار اعلام کرد و گفت قصد دارد منابع خود را صرف کسب و کار سودآور زیرساخت های دیتا کند.

اپل قصد دارد مودم تلفن های همراهش را خود بسازد تا وابستگی کمتری به شرکت هایی مثل کوالکام داشته باشد. وال استریت ژورنال معتقد است تصاحب بخش مودم اینتل توسط اپل، کمپانی کوپرتینویی را سال ها جلو خواهد انداخت:

«اپل با تصاحب کسب و کار مودم اینتل، سال ها تلاش مهندسی و استعداد این شرکت در توسعه تراشه های مودم را در اختیار گرفته و می تواند به کمک آن ها نسل بعد فناوری وایرلس (5G) را با سال ها صرفه جویی، در محصولات خود استفاده کند. اپل مدت ها برای ساخت تراشه برای تلفن های هوشمند خود و متمایز کردن آن ها در تلاش بوده و امیدوار است با رکود جهانی فروش تلفن های هوشمند، جایگاه آیفون را مستحکم تر کند.»

اپل مهندسانی را استخدام کرده که بعضی از آنها سابقه فعالیت در اینتل را هم دارند و قرار است در دفتری به گنجایش ۱۲۰۰ کارمند در سن دیگو به فعالیت مشغول شوند. البته تحلیلگران پیش بینی می کنند کمپانی کوپرتینویی در محصولات سال 2020 خود نیز همچنان از مودم های 5G ساخت کوالکام و سامسونگ استفاده می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی