ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دادستان کل آمریکا: دولت باید به داده‌های رمزگذاری شده شما دسترسی داشته باشد

ویلیام بار، دادستان کل آمریکا از کاربران خواسته با تن دادن به ریسک وجود بک دورها، امکان دسترسی مقامات به داده های خصوصی و رمزگذاری شده را فراهم سازند. سخنان جدید دادستان کل در راستای اظهار نظرهای ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

ویلیام بار، دادستان کل آمریکا از کاربران خواسته با تن دادن به ریسک وجود بک دورها، امکان دسترسی مقامات به داده های خصوصی و رمزگذاری شده را فراهم سازند.

سخنان جدید دادستان کل در راستای اظهار نظرهای قبلی مقامات ارشد وزارت دادگستری آمریکا قرار دارد که از رمزگذاری (Encryption) اطلاعات دلخوشی ندارد. وی ساعاتی قبل طی یک سخنرانی در نیویورک به کمپانی های بزرگ فناوری توصیه کرد با اتخاذ تدابیر جدید به مقامات فدرال امکان دسترسی به داده های ذخیره شده در گجت ها را بدهند.

رمزگذاری مانع نفوذ FBI به ۲ هزار دستگاه شده است

رمزگذاری از طریق الگوریتم های پیچیده ای نظیر Triple DES، AES ،RSA و تکنولوژی منحنی بیضوی ECC داده ها را به یک سری کاراکترهای تصادفی غیر قابل خواندن تبدیل می کند. برگرداندن متن به حالت عادی نیز هم از طریق کلید خصوصی  ممکن است اما در صورت وجود بک دور یا درب پشتی می توان به این کلید دسترسی پیدا کرد. ارتباطات رمزنگاری شده

این روش در سال های اخیر به بسیاری از اپ های محبوب نظیر فیسبوک، اینستاگرام، واتس اپ، تلگرام و محصولات اپل راه خود را باز کرده اما مقامات به بهانه شناسایی مجرمان همیشه در پی روشی برای دور زدن این محدودیت بوده اند. پیشتر «جف سشنز»، وزیر دادگستری سابق آمریکا هم علی رغم اذعان به اهمیت رمزنگاری گفته بود مقامات باید راهی برای شکستن آن داشته باشند

در این بحث و جدل ها متخصصان امنیتی هشدار داده اند هیچ راه کاملا ایمنی برای تعبیه درب پشتی به منظور دسترسی مقامات وجود ندارد و ممکن است هکرها نیز با سوءاستفاده از این قابلیت در پی دسترسی به اطلاعات کاربران باشند.

سناتورها اظهارات دادستان را خطرناک و نادرست می دانند

در جدیدترین مورد دادستان کل آمریکا که سابقه ای دور و دراز در سازمان های قضایی دارد، مدعی است که تعبیه بک دور و تحمیل باری سنگین بر امنیت کاربران ارزش مزایای آن را دارد:

این ریسک قابل قبول است چون ما درباره محصولاتی مثل اپ های پیام رسانی، ایمیل، اپ های صوتی و گوشی های هوشمند حرف می زنیم نه حفاظت از کدهای پرتاب موشک های هسته ای.

به گفته ویلیامر بار وجود رمزگذاری های غیر قابل هک در دستگاه ها که مانع دسترسی مقامات به اطلاعات می شود توجیه پذیر نیست.

ارتباطات رمزنگاری شده

بیان این سخنان از سوی دادستان کل واکنش منفی نمایندگان را در پی داشته است. «رون وایدن»، سناتور دموکرات اظهارات ویلیام بار را تکان دهنده، نادرست و خطرناک خواند:

اگر به این رییس جمهور و دادستان قدرت درهم شکستن رمزگذاری داده ها را بدهیم از آن سوءاستفاده خواهند کرد.

دادستانی هنوز از اختیارات خود برای تدوین قانون و مجبور کردن کمپانی های فناوری به همکاری با مقامات استفاده نکرده اما این اظهارات می تواند به هموار شدن این مسیر منجر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • فرشاد
    فرشاد | ۲ مرداد ۱۳۹۸

    پس ایران بهشتشه! ?

مطالب پیشنهادی