ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیاست های ضد رقابتی
تکنولوژی

آغاز تحقیقات گسترده درباره سیاست های ضد رقابتی کمپانی هایی مانند گوگل، آمازون و فیسبوک

دیوان عدالت آمریکا تحقیقات جدیدی را درباره سیاست های ضد رقابتی کمپانی های تکنولوژی بزرگ مانند فیسبوک، آمازون و گوگل به راه انداخته است. این بررسی ها بعد از اقدامات سیاستمداران جمهوری خواه و دموکرات ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

دیوان عدالت آمریکا تحقیقات جدیدی را درباره سیاست های ضد رقابتی کمپانی های تکنولوژی بزرگ مانند فیسبوک، آمازون و گوگل به راه انداخته است. این بررسی ها بعد از اقدامات سیاستمداران جمهوری خواه و دموکرات این کشور که ماه هاست ادامه دارد انجام می شوند.

این بازرسی ها با تحقیقات قبلی درباره اپل و گوگل متفاوتند

«ماکان دل رحیم»، دستیار دادستان کل آمریکا در بخش سیاست های ضد رقابتی می گوید: «در غیاب قوانین جدی در زمینه رقابت بازار محور، پلتفرم های دیجیتال می توانند رفتارهایی از خود نشان دهند که در راستای خواسته های مصرف کننده ها نباشد. بررسی های این وزارتخانه به این مشکلات مهم خواهد پرداخت.»

این بازرسی ها به بررسی رفتار کمپانی های تکنولوژی بزرگ در راستای از بین بردن رقابت می پردازند و از بازرسی های شرکت محور مانند آن چه از اوایل تابستان درباره اپل و گوگل در جریان است جدا خواهند بود. تحقیقات جدید به بررسی موتورهای جستجو، بسترهای رسانه ای و فروش خواهد پرداخت و هدفشان فرد یا شرکت معینی نیست.

سیاست های ضد رقابتی
ماکان دل رحیم، دستیار ایرانی-آمریکایی دادستان کل آمریکا

طی یک بیانیه خبری که دیروز در اختیار رسانه ها قرار گرفت، دیوان عدالت آمریکا اعلام کرد: «این تحقیق نگرانی های عمومی که کاربران، کسب و کارها و کارآفرینان درباره سیاست های ضد رقابتی موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی و برخی سرویس های فروش آنلاین مطرح کرده اند مد نظر قرار خواهند گرفت.»

دی ماه گذشته، دادستان کل آمریکا در جمع سناتورهای آمریکا اعلام کرد مایل است دیوان عدالت نگاهی دقیق تر به این مسئله داشته باشد که آیا شرکت هایی مانند گوگل و آمازون در حال سوء استفاده از تسلط خود بر بازار هستند یا خیر.

او در جلسه ای با سناتورها اعلام کرد: «مایلم مقامات بخش ضد رقابتی این موقعیت را از چنین دیدگاهی بررسی کنند. به نظر من بزرگ بودن لزوماً بد نیست، اما احساس می کنم بسیاری از مردم مایلند بفهمند این غول ها چطور در سیلیکون ولی به وجود آمده اند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی