ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل واچ سال آینده با نمایشگر میکرو LED به بازار خواهد آمد

اپل قصد دارد سال آینده محصولات خود را با نمایشگر میکرو LED به بازار بفرستد. کمپانی کوپرتینویی برای این منظور مشغول مذاکره با کمپانی های تایوانی تولیدکننده نمایشگر است. به گزارش «اکونومیک دیلی نیوز» یکی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

اپل قصد دارد سال آینده محصولات خود را با نمایشگر میکرو LED به بازار بفرستد. کمپانی کوپرتینویی برای این منظور مشغول مذاکره با کمپانی های تایوانی تولیدکننده نمایشگر است.

به گزارش «اکونومیک دیلی نیوز» یکی از محصولاتی که به نمایشگر میکرو LED مجهز خواهد شد، اپل واچ است و پنل OLED فعلی ساخت LG آن جای خود را به صفحه نمایش میکرو LED خواهد داد.

تأمین کنندگان نمایشگر میکرو LED هرگونه مذاکره با اپل را رد کرده اند. فقط یکی از سازندگان اعلام کرده که در صنعت گجت های پوشیدنی در ایالات متحده آمریکا به فعالیت می پردازد. تولید انبوه این صفحه نمایش نزدیک به 9 ماه زمان خواهد برد، بنابراین به احتمال زیاد اپل واچ های سال 2019 همچنان با پنل OLED به بازار عرضه خواهند شد.

پوشیدنی های هوشمند

اپل واچ هایی که اواخر سال 2020 به بازار می آیند، اولین ساعت های هوشمندی خواهند بود که از پنل میکرو LED برخوردارند. بعد از عرضه اپل واچ با این نوع نمایشگر، کوپرتینویی ها قصد دارند آیفون را نیز با این نمایشگر به بازار بفرستند.

خبر تصمیم اپل برای تعویض نمایشگرهای OLED اپل واچ با میکرو LED را بلومبرگ برای اولین مارس 2019 (اسفند سال گذشته) منتشر کرد. در آن زمان این خبرگزاری مدعی شده بود اپل در حال ساخت پنل های میکرو LED در کارخانه ای در نزدیکی اپل پارک است.

صفحه نمایش های OLED در کنار پنل های میکرو LED از اصلی ترین نمایشگرهای استفاده شده در ساعت ها و تلفن های هوشمند هستند. در این نوع صفحه نمایش دیودهای میکروسکوپی کنار یکدیگر قرار گرفته و یک پیکسل تشکیل می دهند.

نمایشگرهای میکرو LED مصرف انرژی کمی دارند و تعویض آن ها با پنل OLED منجر به بهبود مصرف باتری و کوچک سازی قطعات به کار رفته در ساعت می شود. از دیگر مزایای این پنل می توان به مقاومت بیشتر در برابر سوختگی پیکسل ها در مقایسه با نمایشگرهای OLED اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی