ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لیبرا هدف حملات گسترده تبلیغات فریبکارانه در فیسبوک و شبکه‌های اجتماعی

فیسبوک تنها یک ماه پیش از برنامه های امیدوارکننده خود برای رمزارز لیبرا پرده برداشته بود. ولی حالا رمزارز این شرکت هدف حملات گسترده تبلیغات گول زننده قرار گرفته است. به گزارش واشنگتن پست ده ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

فیسبوک تنها یک ماه پیش از برنامه های امیدوارکننده خود برای رمزارز لیبرا پرده برداشته بود. ولی حالا رمزارز این شرکت هدف حملات گسترده تبلیغات گول زننده قرار گرفته است.

به گزارش واشنگتن پست ده ها اکانت، گروه و صفحه تقلبی در فیسبوک و اینستاگرام ایجاد شده که خود را مراکز رسمی فروش رمزارز لیبرا معرفی کرده اند. تبلیغات کاربران را تشویق می کنند که در ازای بازدید از سایت های فریبکار رمزارز لیبرا را با تخفیف بخرند.

تعداد زیادی از این تبلیغ کنندگان با تکیه بر برند فیسبوک و کاربران زیادی که این شبکه دارد، در ظاهر کاملاً موجه و واقعی به فریب کاربران می پردازند. کلاهبرداران دامنه فعالیت خود را فراتر از فیسبوک برده و در توییتر و یوتیوب هم دست به اقدامات گمراه کننده زده اند.

لیبرا

مقامات دولت آمریکا تردیدهای امنیتی بسیاری به رمزارز لیبرا دارند؛ وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده لیبرا ابزار خوبی برای پولشویی، کارهای تروریستی و دیگر اقدامات غیرقانونی است. فیسبوک تأیید کرده تا زمانی که قانونگذاران کاملاً از امنیت لیبرا مطمئن نشده اند آن را در دسترس قرار نخواهد داد. اکنون با این حملات خرابکارانه احتمالاً عرضه این رمزارز باز هم به تأخیر خواهد افتاد.

با وجود تبلیغات فراوان فیسبوک، هنوز تردیدهای فراوانی پیرامون لیبرا وجود دارد

فیسبوک برای تشویق افراد به سرمایه گذاری در لیبرا تبلیغات زیادی کرده است. همانطور که در وایت پیپر لیبرا آمده، این ارز دیجیتال توسط دارایی های فیزیکی از جمله سپرده های بانکی و اوراق بهادار دولتی پشتیبانی شده و افراد امکان خرید و فروش آن از طریق پول واقعی را دارند. این رمزارز توسط شرکت های قدرتمندی نظیر مسترکارت، ویزا و پی پل پشتیبانی می شود. ولی با این وجود مخالفان سرسختی در کنگره و سنای آمریکا داشته و تردیدهای بسیاری پیرامون از آن وجود دارد.

سال گذشته فیسبوک نمایش تبلیغاتی که رمزارزها را ترویج می دادند در سایت خود ممنوع کرد و اخیراً نیز اقداماتی برای محدود کردن تبلیغات کلاهبرداری کرده است. ولی حالا که رمزارز اختصاصی این غول فناوری نوک پیکان حملات قرار دارد، طبیعی است که مردم برای اعتماد کردن به این شرکت بیش از پیش دچار تردید شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی