ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قطعات مک پرو
تکنولوژی

درخواست اپل از دولت ترامپ برای معافیت گمرکی قطعات مک پرو

اپل از دولت ترامپ درخواست کرده قطعات مک پرو را از لیست اقلامی که به آن ها هزینه گمرک تعلق می گیرد مستثنی کند. این کمپانی تعدادی درخواست معافیت را برای نمایندگی دفتر تجارت آمریکا ...

پویا حامدی
نوشته شده توسط پویا حامدی | ۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

اپل از دولت ترامپ درخواست کرده قطعات مک پرو را از لیست اقلامی که به آن ها هزینه گمرک تعلق می گیرد مستثنی کند.

این کمپانی تعدادی درخواست معافیت را برای نمایندگی دفتر تجارت آمریکا ارسال کرده و طی آن ها از دولت خواسته برخی قطعات خاص شامل عوارض گمرک 25 درصدی برای محصولات وارد شده از چین نشوند. این عوارض هنوز اعمال نشده اند، اما در زمان اجرا شامل لوازم الکترونیکی نیز خواهند شد که می تواند تاثیر قابل توجهی روی محصولات کمپانی های تکنولوژی مانند اپل داشته باشد.

شرکت هایی مانند اپل و مایکروسافت نگرانی های خود را درباره عوارض گمرکی مطرح کرده اند

در این مدارک مستقیما به قطعات مک پرو اشاره ای نشده است، اما بلومبرگ اعلام کرده لیست قطعات احتمالا مربوط به لوازم مورد نیاز برای ساخت کامپیوتر دسکتاپ اپل هستند. از این قطعات می توان به صفحه گرمایی پردازشگر، یک ماژول پردازشگر گرافیکی، فریم و قاب کامپیوتر اشاره کرد. علاوه بر این ها اپل درخواست کرده برخی لوازم جانبی مانند مجیک ماوس 2 و مجیک ترک پد 2 نیز از گمرک معاف شوند.

اپل مک پرو قبلی را در آمریکا تولید می کرد اما طبق گزارش ماه قبل وال استریت ژورنال، خط تولید مدل جدید به چین منتقل خواهد شد. این درخواست فعلا به شکل عمومی بررسی خواهد شد تا آژانس نهایتا درباره اعطای معافیت ها تصمیم گیری کند.

قطعات مک پرو

دولت ترامپ از واردات محصولات تکنولوژی به عنوان اهرم فشار در مذاکرات با چین استفاده می کند، اتفاقی که می تواند برای شرکت های آمریکایی که به تولید محصولات خود در این کشور می پردازند هزینه بر باشد. آمریکا پیش تر نیز عوارضی ده درصدی برای برخی محصولات تعیین کرده بود، اما اپل نهایتا موفق شد مانع از اعمال شدن آن ها روی محصولاتی مانند اپل واچ و ایرپادها شود.

چندین شرکت مانند اپل و مایکروسافت نگرانی های خود را درباره عوارض گمرکی با نمایندگی دفتر تجارت آمریکا مطرح کرده اند. ماه قبل اپل اعلام کرده بود چنین اتفاقی می تواند منجر به کاهش سهم اقتصادی این شرکت در اقتصاد آمریکا و عوض شدن شرایط به نفع رقبای بین المللی آن منجر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی