ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقشه نشان
تکنولوژی

قابلیت نمایش سرعتگیر به اپلیکیشن نقشه نشان اضافه شد

امروز دوم مرداد ماه ۹۸، کاربران اپلیکیشن نقشه نشان پیامی دریافت کردند که از اضافه شدن سرعت‌گیرها به این محصول ایرانی خبر می‌داد. به لطف این قابلیت می‌توانید پیش از رسیدن به سرعتگیرهای جاده، پیام هشداری ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

امروز دوم مرداد ماه ۹۸، کاربران اپلیکیشن نقشه نشان پیامی دریافت کردند که از اضافه شدن سرعت‌گیرها به این محصول ایرانی خبر می‌داد. به لطف این قابلیت می‌توانید پیش از رسیدن به سرعتگیرهای جاده، پیام هشداری دریافت کنید تا برای ترمز گرفتن از قبل آماده باشید.

البته قابلیت نمایش سرعتگیر چند روزی هست که به اپلیکیشن اضافه شده و بازدیدکنندگان از غرفه نشان در نمایشگاه الکامپ نیز قادر به تست این قابلیت بودند، اما به نظر می‌رسد که تیم توسعه‌دهنده اپلیکیشن تصمیم گرفته که رونمایی رسمی از قابلیت را به امروز موکول کند.

نشان اولین اپلیکیشن نقشه و مسیریاب ایرانی است که از ابتدای نوروز ۹۷، قابلیت نمایش پلیس و دوربین‌های ثبت تخلف را به نقشه خود اضافه کرد. اما حالا تصمیم گرفته که پا را فراتر گذاشته و حتی سرعتگیرهای جاده‌ای را در تمام شهرهای ایران به شما نمایش بدهد.

نقشه نشان

نحوه کار قابلیت بدین صورت است که پیش از رسیدن به سرعتگیر، اپلیکیشن با یک بوق کوتاه و نمایش آیکن سرعتگیر روی نقشه این موضوع را به اطلاع شما می‌رساند تا سرعت خود را به آسانی تنظیم کنید. نکته خوب اینکه نشان برای سرعتگیرهای نزدیک به هم، فقط یک پیام هشدار به شما می‌دهد تا بابت صدای ایجاد شده آزرده خاطر نشوید.

گفتنی است که این قابلیت کاربردی هنوز در بسیاری از مسیریاب‌های خارجی از جمله ویز هم وجود ندارد. البته با توجه به بحث‌های پیش آمده در فروم اپلیکیشن ویز، به نظر می‌رسد که این مسیریاب خارجی هم در پی اضافه کردن این قابلیت است اما در حال حاضر نشان تنها اپلیکیشن مسیریابی است که چنین قابلیتی را برای خیابان‌های ایران ارائه می‌کند.

«مبین کوچکی» کارشناس توسعه کسب و کار مسیریاب نشان در گفتگو با دیجیاتو، اعلام کرد که تیم توسعه‌دهنده حدود شش الی هفت ماه مشغول آماده‌سازی این قابلیت بوده و در این راه با چالش‌هایی هم مواجه شده است:

«ما در درجه اول با گزارشات کاربران، یک سری سرعتگیرها در معابر را شناسایی کردیم. اما مشکلی که پیش آمد این بود که خیلی‌ها گزارش غلط ارسال کرده بودند و این موضوع دقت قابلیت را پایین می‌آورد. برای همین تیم برنامه‌نویسی ما الگوریتم هوشمندی طراحی کرد که در تایم‌های بدون ترافیک و در شرایط نرمال، افت سرعت ناگهانی خودروها را در نقاط خاص را پایش می‌کرد. بدین ترتیب از ترکیب این موضوع با گزارشات کاربری توانستیم به دقت خوبی در قابلیت نمایش سرعتگیرهای جاده‌ای برسیم.»

کوچکی در ادامه صحبت‌هایش به ما گفت که طبق آزمایش‌های میدانی انجام شده، به طور میانگین ۸۵% سرعتگیرهای خیابان‌های تهران و مشهد و تقریبا ۵۰% سرعت‌گیرهای کوچه‌های تهران و مشهد در اپلیکیشن پوشش داده می‌شوند و این آمار با کمک گزارشات کاربران رو به افزایش است.

تیم نشان با اضافه کردن این ویژگی امیدوار است که ضمن کمک به آسایش بیشتر سرنشینان خودرو، بتواند در کمک به کاهش هزینه‌های نگهداری خودرو نیز نقش بسزایی داشته باشد. برای دانلود آخرین نسخه مسیریاب نشان می‌توانید به وبسایت این مجموعه مراجعه کرده یا از لینک‌های زیر استفاده نمایید.

مسیریاب و نقشه نـشــان

مسیریاب و نقشه نـشــان

سازنده: نشان قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 20.8 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مجید
    مجید | ۴ مرداد ۱۳۹۸

    دمشون گرم. چند روزه دارم تست می کنم خوبه

  • iAmirHossein
    iAmirHossein | ۲ مرداد ۱۳۹۸

    یکی از کابوس های کف خوابا رو برطرف میکنه...

مطالب پیشنهادی