ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت UPS به دنبال دریافت مجوز برای تحویل کالا با استفاده از پهپادهاست

شرکت بزرگ تحویل کالای UPS به دنبال دریافت مجوز از دولت فدرال آمریکاست تا یک شبکه گسترده از پهپادهای تجاری را در ایالات متحده راه‌اندازی کند. در صورت موافقت با این درخواست، UPS می‌تواند پهپادهایش ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

شرکت بزرگ تحویل کالای UPS به دنبال دریافت مجوز از دولت فدرال آمریکاست تا یک شبکه گسترده از پهپادهای تجاری را در ایالات متحده راه‌اندازی کند. در صورت موافقت با این درخواست، UPS می‌تواند پهپادهایش را در مکان‌های پرجمعیت و در طول شب یا خارج از محدوده دید هدایت کننده پهپاد به پرواز دربیاورد.

شرکت UPS در واقع به دنبال دریافت گواهی بند 135 از اداره هوانوردی فدرال (FAA) است که برای حامل‌ها و اپراتورهای هوایی اعمال می‌شود. از آنجایی که این پهپادها در قانون فدرال نوعی ادوات هوایی محسوب می شوند بنابراین پهپادهای شرکت‌های تحویل کالا مشمول قانون‌هایی مشابه هواپیماها می‌شوند.

تا به حال شرکت‌های معدودی موفق به دریافت مجوز بند 135 شده اند. چند ماه پیش Wing آلفابت برای اولین بار مجوز پرواز تجاری را از FAA دریافت کند. بقیه سرویس‌های مشابه از جمله سرویس تحویل غذای اوبر با نام Uber Eats و همچنین Amazon Air هنوز مجوزهای مربوطه را دریافت نکرده‌اند.

پهپادهای تجاری

در واقع UPS در حال ساخت یک زیرمجموعه به نام UPS Flight Forward است تا بر عملیات پهپادهایش نظارت کند. به گفته این شرکت احتمالا مجوز مذکور تا پایان سال جاری میلادی برای آن‌ها صادر خواهد شد و در این صورت UPS قادر خواهد بود بدون محدودیت در تعداد پهپادهای عملیاتی خود آن‌ها را در شب و یا خارج از دید هدایت کننده به پرواز در بیاورد. این آزادی عمل در استفاده از پهپاد در آمریکا شدیدا ممنوع است و فقط شرکت‌های خاصی با دریافت مجوز اجازه اجرای آن را خواهند داشت.

تجربه UPS در تحویل کالا با استفاده از پهپادها به همکاری با استارتاپ تحویل تجهیزات درمانی Matternet و همکاری با شرکت‌های Zipline و Gavi برای تحویل نمونه خون به مناطق دورافتاده روآندا خلاصه می‌شود.

فعلا به خاطر اعمال قوانین سفت و سخت از طرف سازمان‌های مربوطه، تحویل کالا با پهپاد همچنان در مراحل اولیه فراگیر شدن قرار دارد. متخصصان پیش بینی کرده‌اند که صنعت پهپادهای تجاری تا سال 2040 به ارزش 1.5 تریلیون دلاری خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی