ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

چگونه بفهمیم چه افرادی ما را در اینستاگرام آنفالو کرده‌اند و راه مقابله با آن چیست؟

اینستاگرام یکی از پرکاربرترین شبکه‌های اجتماعی دنیا به شمار می‌رود و جذب فالوور‌های بیشتر برای همه‌ی کاربران آن خصوصا افراد مهم و مشهور از اهمیت زیادی برخوردار است. اما هیچ یک از کاربران آن از ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۲ دی ۱۴۰۰ | ۲۰:۱۵

اینستاگرام یکی از پرکاربرترین شبکه‌های اجتماعی دنیا به شمار می‌رود و جذب فالوور‌های بیشتر برای همه‌ی کاربران آن خصوصا افراد مهم و مشهور از اهمیت زیادی برخوردار است. اما هیچ یک از کاربران آن از آنفالو شدن در اینستاگرام استقبال نمی‌کنند.

احتمالا شما هم بارها با این پرسش مواجه شدید که چگونه بفهمید چه کسی شما را آنفالو کرده است؟ اکثر ما تعداد فالوور‌هایمان را می‌دانیم بنابراین اگر یک روز متوجه شویم که تعدادش کم شده تلاش می‌کنیم بفهمیم چه کسی ما را آنفالو کرده است.

فهمیدن این موضوع و جستجو در میان لیست پر تعداد فالوور‌ها خیلی راه حلی مناسبی نیست؛ به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفتیم به معرفی اپلیکیشن‌هایی بپردازیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید متوجه شوید که چه کسانی شما را آنفالو کرده‌اند.

مشکلی که اپلیکیشن‌ های شخص ثالث دارند

آنفالو شدن در اینستاگرام

علی رغم این که استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث ساده‌ترین روش برای اطلاع از آنفالو شدن توسط دیگران به شمار می‌رود، اما مشکلاتی هم دارند چرا که اینستاگرام محدودیت‌های زیادی را روی API های خود اعمال می‌کند و این باعث می‌شود دست توسعه دهندگان نرم افزار‌های شخص ثالث بسته باشد.

به عنوان مثال همه‌ی این اپلیکیشن‌ها اطلاعات مربوط به آنفالو شدن در اینستاگرام را از زمانی به شما ارائه می‌دهند که اپلیکیشن را روی گوشی نصب کرده‌اید. در واقع اگر پیش از نصب اپلیکیشن یکی از فالوور‌هایتان را از دست داده باشید امکان ردیابی‌اش را نخواهید داشت.

اپلیکیشن‌های پیش رو همچنین مورد تایید اینستاگرام نیستند. یعنی ممکن است در صورت استفاده از آن‌ها امنیت حساب کاربری‌تان زیر سوال برود. همچنین هر لحظه ممکن است بسیاری از این نرم افزار‌ها کاربردشان را از دست بدهند.

دلیل این اتفاق آن است که اینستاگرام بارها در گذشته به طور ناگهانی تغییرات قابل توجهی در API های خود ایجاد کرده است. این موضوع ممکن است منجر به از کار افتادن اپلیکیشن‌های شخص ثالث شود.

مهم است که با دانش از ریسک‌ها و خطرات احتمالی، استفاده از این اپلیکیشن‌ها را شروع کنید. چند نمونه از بهترین اپلیکیشن‌های آنفالویاب را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

برنامه Followmeter

برنامه Followmeter

یکی از اپلیکیشن‌های مناسب برای یافتن کسانی که شما را آنفالو کرده‌اند Followmeter است. استفاده از این نرم افزار بسیار ساده است و از طرفی رابط کاربری ساده‌ی آن به شما کمک می‌کند تا به سرعت به آن عادت کنید.

در این نرم افزار داشبوردی نمایش داده می‌شود که کسانی که شما را آنفالو کرده‌اند، فالوور‌های جدید، حساب‌های کاربری که شما فالو می‌کنید و آن‌ها شما را فالو نمی‌کنند و بالعکس را نمایش می‌دهد. برای دیدن کسانی که شما را آنفالو کرده‌اند می‌توانید روی تب Unfollowers بزنید.

در این تب شما لیستی از افرادی را مشاهده خواهید کرد که شما را آنفالو کرده‌اند. با زدن روی نام هرکدام از افراد می‌توانید وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید. این نرم افزار رایگان است اما دارای نسخه‌ی پریمیوم هم هست.

در نسخه‌ی پریمیوم این نرم افزار می‌توانید فالوور‌های روح (کاربران غیر فعال یا ربات‌ها) را هم مشاهده کنید. برای استفاده از نسخه‌ی پریمیوم باید ۳.۹۹ دلار بپردازید. البته لازم به ذکر است که نسخه‌ی رایگان Followmeter هیچ محدودیتی در زمینه‌ی مشاهده‌ی کسانی که شما را انفالو کرده‌اند ندارد.

FollowMeter for Instagram

FollowMeter for Instagram

سازنده: BeakerApps قیمت: رایگان دارای نسخه‌ی پریمیوم دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 9.1 / 16.3 مگابایت زبان:

برنامه Reports+

برنامه Reports+

نرم افزارReports+ کند تر از Followmeter است اما امنیت بیشتری دارد. همانطور که گفته شد این اپلیکیشن هم مانند Followmeter تنها از لحظه‌ی نصب شدن روی موبایل می‌تواند آنفالو شدن را به اطلاعتان برساند.

یکی از مزیت‌های این اپلیکیشن این است که می‌توانید از چند حساب کاربری اینستاگرام استفاده نمایید. لازم به ذکر است که Reports هم مانند بسیاری دیگر از اپلیکیشن‌های شخص ثالث ویژگی‌های زیادی دارد که باید برای استفاده از آن‌ها نسخه‌ی پریمیومش را خریداری کنید.

البته استفاده از ویژگی آنفالویاب این اپلیکیشن کاملا رایگان است.

 Reports+ Followers Analytics for Instagram

Reports+ Followers Analytics for Instagram

سازنده: MobileX Yazilim قیمت: رایگان دارای نسخه‌ی پریمیوم دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 22 / 87.3 مگابایت زبان:

برنامه Followers & Unfollowers

اپلیکیشن Followers & Unfollowers یکی دیگر از گزینه‌های موجود برای مدیریت خودکار دنبال‌کنندگان در اینستاگرام محسوب می‌شود که چندین سال است در اختیار کاربران اندروید قرار دارد. پشتیبانی از چندین اکانت و ارائه تمامی امکانات به صورت رایگان از نقاط قوت برنامه محسوب می‌شوند؛ اگرچه تبلیغات درون برنامه ممکن است کمی آزاردهنده به نظر برسند.

کاربران در صورت نیاز می‌توانند به صورت گروهی اقدام به آنفالو کردن سایرین کنند؛ اگرچه برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، محدودیت ۵۰ اکانت برای هربار آنفالو لحاظ شده است. عملکرد کلی اپ در بیشتر موارد دقیق است؛ اما گاهی اوقات ممکن است دریافت لیست دنبال‌کنندگان جدید و آپدیت آن با مشکل مواجه شود.

Followers & Unfollowers

Followers & Unfollowers

سازنده: One Tap Labs قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۸ مگابایت زبان:

برنامه Unfollow Users

اپلیکیشن Unfollow Users به صورت اختصاصی برای یافتن افرادی طراحی شده است که شما را دنبال نمی‌کنند. البته سایر امکانات عناوین مشابه نیز در این برنامه یافت می‌شوند؛ اما عملکرد بهتر آن موجب شده است تا امتیاز بالاتری از کاربران در گوگل پلی دریافت نماید. اگر در اولین استفاده از آن با مشکل مواجه شدید، پس از وارد کردن اطلاعات کاربری در برنامه تنها کافی است از طریق اپ اصلی اینستاگرام وارد حساب خود شوید و یک عکس را لایک کنید.

	 Unfollow Users

Unfollow Users

سازنده: Unfollow Soft Team قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۸ مگابایت زبان:

چگونه آنفالوور هایتان را آنفالو کنید؟

آنفالو شدن در اینستاگرام

اصطلاح فالوبک کردن به معنی پاسخ دادن به درخواست فالو شدن یکی از کاربران است. این روز‌ها فالوبک قانون نانوشته‌ی اینستاگرام محسوب می‌شود. حال این موضوع در زمینه‌ی آنفالو شدن هم وجود دارد؛ به همین دلیل ممکن است با اطلاع از این که یکی از افراد شما را آنفالو کرده است، شما هم بخواهید لطفش را پاسخ دهید.

شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Cleaner for Instagram همه‌ی کسانی که شما را فالو نکرده‌اند اما شما آن‌ها را دنبال می‌کنید را به صورت خودکار آنفالو کنید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • با حساب اینستاگرام خود وارد Cleaner شوید.
  • از تب Following به مسیر Quick Select > Advanced Quick Select > Select non-followers بروید.
  • از میان انتخاب‌هایی که پیش رویتان قرار می‌گیرد آن‌هایی که می‌خواهید آنفالو کنید را انتخاب نمایید.
  • گزینه‌ی Lightning icon > Unfollow > Start Now را بزنید.

حالا اپلیکیشن Cleaner همه‌ی کار‌ها را انجام خواهد داد.

Cleaner for Instagram Unfollow, Block and Delete

Cleaner for Instagram Unfollow, Block and Delete

سازنده: Robert Neagu قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 13 / 7.7 مگابایت زبان:

چگونه از دست دادن فالوور‌ها در اینستاگرام را متوقف کنیم؟

فالوبک نکردن تنها یکی از دلایلی است که شما فالوور‌هایتان را از دست می‌دهید. اگر مطمئنید دلیل از دست دادن دنبال کننده‌هایتان این نیست و کاهش آن‌ها همچنان برایتان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را بررسی کنید:

۱. فالوور خریداری کرده‌اید

از دست دادن فالوور‌ها در اینستاگرام

ممکن است بات‌های مختلفی خریداری کرده باشید که با استفاده از آن‌ها فالوور‌های زیادی کسب کنید. بسیاری از افرادی که چنین بات‌هایی می‌سازند از اکانت‌های تقلبی استفاده می‌کنند.

بنابراین ممکن است تعداد قابل توجهی از فالوور‌هایتان حساب‌های تقلبی باشند. اینستاگرام با شناسایی این نوع حساب‌ها آن‌ها را مسدود می‌کنند و ممکن است همین موضوع باعث کاهش فالوور‌هایتان شده باشد.

۲. شاید حساب شما Shadow Ban شده باشد

از دست دادن فالوور‌ها در اینستاگرام

استفاده از بات‌ها برای خرید فالوور‌های تقلبی و دریافت لایک و نظرات غیر واقعی باعث می‌شود اینستاگرام شما را Shadow Ban کند. در واقع اگر Shadow Ban شوید همه چیز برای شما مثل گذشته است.

می‌توانید وارد اپلیکیشن شوید، پست و استوری بگذارید و پست و استوری دیگران را مشاهده کنید. اما مشکلی که وجود دارد این است که اینستاگرام اجازه نمی‌دهد تا پست‌ها و استوری‌های شما در اولویت باشند و برای دیگران به نمایش در بیایند.

برای این که مطمئن شوید Shadow Ban نشده‌اید می‌توانید از وبسایت Triberr استفاده کنید.

۳. تعداد پست‌هایتان بیش از اندازه زیاد یا کم است

از دست دادن فالوور‌ها در اینستاگرام

اگر در زمینه‌ی درج پست‌ها و استوری‌ها در اینستاگرام افراط یا تفریط داشته باشید، ممکن است فالوور‌های قابل توجهی را از دست بدهید. در صورت درج پست‌های زیاد ممکن است دنبال کننده‌هایتان خسته شوند، خصوصا اگر تبلیغات زیادی در صفحه‌تان می‌گذارید. همچنین اگر کم کار باشید ممکن است بعد از مدتی دنبال کننده‌ها احساس کنند فالو کردن شما بیهوده است.

رعایت تعادل در این زمینه کمی دشوار است و از طرفی نمی‌توان به طور دقیق گفت که چه تعداد پست در هفته می‌تواند برای مخاطبین جذاب باشد و چه تعدادی باعث می‌شود آن‌ها از دنبال کردن شما دلسرد شوند.

اما بهترین راه حل این است که خودتان یک برنامه‌ی مدون و هفتگی برای درج پست داشته باشید. با این کار همیشه تعادل رعایت می‌شود و کسی با دیدن پست‌ها و استوری‌های شما خسته نخواهد شد.

۴. مرتکب اشتباهات ساده‌ی اینستاگرامی می‌شوید

آنفالو شدن در اینستاگرام

به سه دلیل اصلی از دست دادن فالوور اشاره کردیم اما فاکتور‌های مهم دیگری هم وجود دارند که می‌توانند باعث این اتفاق شوند:

  • درج پست‌هایی که ارتباطی به برند شما ندارند.
  • پست کردن مطالب جنجالی که نگرش افراد را به چالش می‌کشند و باعث می‌شوند آن‌ها به شما اعتراض کنند.
  • عدم توجه و پاسخگویی به نظرات درج شده زیر پست‌ها.
  • پست کردن بدون استفاده از هشتگ‌های مناسب و عدم استفاده از کپشن‌ها و یا درج کپشن‌های نامربوط.
  • پست کردن تصاویر بی کیفیت و عدم ویرایش مناسب آن‌ها پیش از انتشار.

گذشته از مواردی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، شما می‌توانید با استفاده از این ۱۲ راهکار تضمینی و واقعی فالوور‌های اینستاگرامی خود را افزایش دهید.

سوالات متداول کاربران در مورد آنفالو شدن در اینستاگرام

بهترین اپلیکیشن های آنفالویاب اندروید کدام ها هستند؟

اپلیکیشن های بسیاری در سراسر وب وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. از بهترین آن ها می توان به Follow Cop ، Followers & Unfollowers و... اشاره کرد.

چگونه می توان از دست دادن فالوورها را متوقف کرد؟

دلایل متعددی برای از دست دادن فالوور وجود دارد. از مهم ترین آن ها می توان به تعداد پست ها یا کم یا زیاد است، فالور خریداری کرده اید، شاید حساب شما را کسی نمی بیند و... اشاره کرد. برای آشنایی با جزییات بیش تر این مقاله را بخوانید.

بهترین اپلیکیشن های آنفالویاب iOS کدام ها هستند؟

نرم افزار های بسیاری در سراسر وب وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید.از بهترین آن ها می توان به Followers Tracker Pro، Followers Track for Instagram و... اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali Farahani
    Ali Farahani | ۷ خرداد ۱۳۹۹

    عالی

مطالب پیشنهادی