ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بیکاری در انتظار ده هزار کارمند نیسان؛ نتیجه گریز ناپذیر کاهش چشمگیر سود

اوایل امسال بود که گزارش هایی مبنی بر تعدیل 5 هزار نفر از کارکنان شرکت نیسان به گوش رسید. اما با گذشت چند ماه و شدت گرفتن روند کاهش سود، اکنون زمزمه هایی مبنی بر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

اوایل امسال بود که گزارش هایی مبنی بر تعدیل 5 هزار نفر از کارکنان شرکت نیسان به گوش رسید. اما با گذشت چند ماه و شدت گرفتن روند کاهش سود، اکنون زمزمه هایی مبنی بر تعدیل بیش از 10 هزار نیرو توسط این خودروساز ژاپنی شنیده می شود. انتظار می رود بخش اعظمی از نیروهای اخراجی از کارکنان کارخانه های نیسان در کشورهای خارجی از جمله انگلستان باشند.

آنطور که رویترز گزارش کرده، سود سه ماهه نخست نیسان در سال 2019 حدود 90 درصد افت داشته که چنین شرایطی در یک دهه اخیر کم سابقه بوده است.

پیش بینی می شود کمپانی نیسان به غیر از انگلستان، در کشورهای دیگری چون هند و برزیل نیز بخشی از نیروهایش را تعدیل کند

تاکنون نیسان واکنشی نسبت به خبر تعدیل 10 هزار نیرو نشان نداده، اما گزارش رویترز مبنی بر افت 90 درصدی سود سه ماهه اول سال 2019 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را تایید کرده است. آماری که این کمپانی در روزهای آتی منتشر خواهد کرد، گویای میزان دقیق خواهد بود.

با توجه به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا از یک سو و تصمیم نیسان در توقف تولید نسل بعدی شاسی بلند اکستریل در کارخانه ساندرلند انگلیس از سوی دیگر، موجی از نگرانی کارکنان این مجموعه را در بر گرفته است.

تعدیل ده هزار نیرو توسط شرکت نیسان

ایالات متحده یکی از بازارهایی است که نیسان حاشیه سود ضعیفی در آن دارد. بخشی از این موضوع به سیاست های عجیب این شرکت در ارایه تخفیف های زیاد نسبت داده می شود، امری که در نهایت باعث تضعیف وجهه برند و کاهش تقاضا برای بسیاری از مدل های آن شده است.

موتو ناگای (Motoo Nagai) مدیر کمیته حسابرسی نیسان افت عملکرد در ایالات متحده را یک مشکل بزرگ خوانده و افزوده این شرکت به مدت طولانی به دنبال کمیت و افزایش حجم تولید بوده است. وی توجه به ارتقای جایگاه برند را اولویت اصلی در زمان کنونی بر شمرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mehrdad_eblis
    mehrdad_eblis | ۳ مرداد ۱۳۹۸

    نیسان از وقتی با رنو شراکتش رو شروع کرد روز به روز از کیفیتش کم شد و دیگه در سطح رقیباش تویوتا و هوندا نیست تو کیفیت

مطالب پیشنهادی