ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قانون پرایم
تکنولوژی

کنگره آمریکا: فروشگاه های آنلاین باید کشور سازنده محصولات را مشخص کنند

رونق دوباره فیس اپ که توسط روس ها طراحی شده، نگرانی مقامات آمریکایی را از به یغما رفتن داده های حساس شهروندان این کشور در پی داشته و حالا به دنبال راهی برای کاهش تهدیدات ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

رونق دوباره فیس اپ که توسط روس ها طراحی شده، نگرانی مقامات آمریکایی را از به یغما رفتن داده های حساس شهروندان این کشور در پی داشته و حالا به دنبال راهی برای کاهش تهدیدات مشابه هستند.

«ریک اسکات»، سناتور جمهوری خواه فلوریدا طرحی را به کنگره ارائه کرده که مارکت های اپ را به ذکر نام کشور مبدا هر اپلیکیشن ملزم می کند. به گفته اسکات هدف از اینکار دور کردن شهروندان آمریکایی از برخی محصولات خاص خارجی است:

در دنیا چندین کشور در پی رقابت با آمریکا هستند ولی ما با خرید محصولات تولید شده در کشورهای رقیب بدون حتی یک ثانیه تفکر پولمان را به جیب آنها می ریزیم.

این طرح که «قانون پرایم» نام دارد، به تمام سایت ها و پلتفرم های فروش محصول اعمال خواهد شد و ظاهرا به صورت ویژه ای آمازون را هدف گرفته است. تمامی این سایت ها باید کشور مبدا را به صورتی کاملا مشخص در جزییات محصول قید کنند.

یکی از بخش های این طرح به صورت مشخص از اپ استور می خواهد ملیت توسعه دهنده اپلیکیشن، ناشر و حتی ملیت کمپانی های مادر را نیز در اختیار کاربر قرار دهند. این اطلاعات توسط خود دولوپر و ناشر ارائه می شود اما در صورت ارائه داده های کذب باید خود را برای جریمه شدن توسط سازمان های امریکایی آماده کنند.

قانون پرایم

این طرح در صورت تصویب از شش ماه دیگر اجرایی خواهد شد و خاطیان هم با جرایم سفت و سخت کمیسیون تجارت فدرال سرو کار پیدا می کنند که مدتی قبل گوگل را به پرداخت جریمه هنگفت ۵ میلیارد دلاری محکوم کرده بود.

مشخص نیست این سازوکار چه میزان کارایی خواهد داشت چون برای مثال قطعات مختلف اغلب گوشی ها از کشورهای متعددی تامین می شود اما تنها به خاطر مونتاژ در چین، به عنوان محصول این کشور به بازار راه پیدا می کنند. بنابرین ممکن است اپلیکیشنی خاص در کشورهای متحد آمریکا توسعه پیدا کند اما اطلاعات را به روسیه یا چین ارسال کند.

اپلیکیشنی نظیر FaceApp هم بیش از آنکه به خاطر روسی بودن نگران کننده باشد، قوانین مبهم آن در مورد حریم خصوصی مساله ساز شده است. در واقع این طرح به جای ملیت توسعه دهنده اپ، باید محل ذخیره سازی داده های حساس کاربران را هدف می گرفت. با این حال برخورد با اپلیکیشن ها مثل یک محصول واقعی نشان دهنده دغدغه روزافزون مقامات و شهروندان در مورد تهدیدات بالقوه آنهاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳ مرداد ۱۳۹۸

    بسیار طرح خوبیه.? ? من همیشه این مشکل رو دارم. اینجوری آدم خیالش راحت میشه
    به غیر از اپ محصولات فیزیکی هم باید مبدا تولیدش مشخص بشه

  • molavy
    molavy | ۳ مرداد ۱۳۹۸

    پیش به سوی کره شمالی

  • noisymind
    noisymind | ۳ مرداد ۱۳۹۸

    درسته از روسیه خوشم نمیاد ولی دیگه این غربیا هم شورش رو در باره هر چی که روسی باشه در آوردن. کسپراسکی ، تلگرام و ...!!!

مطالب پیشنهادی