ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حسگر شتاب سنج
تکنولوژی

امکان پیشبینی شخصیت کاربران با داده‌های حسگر شتاب سنج موبایل

دانشمندان ادعا کرده اند که با استفاده از داده های سنسور شتاب سنج گوشی ها موفق به پیشبینی شخصیت کاربران آنها شده اند. گوشی هوشمند شما اطلاعات شخصی متنوعی را در خود جای داده. تمامی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

دانشمندان ادعا کرده اند که با استفاده از داده های سنسور شتاب سنج گوشی ها موفق به پیشبینی شخصیت کاربران آنها شده اند.

گوشی هوشمند شما اطلاعات شخصی متنوعی را در خود جای داده. تمامی اطلاعات مخاطبین، تماس ها، استفاده از اپ ها و موقعیت مکانی می توانند جزئیات زیادی از خصوصیات شما را فاش کنند. اما پژوهشگران موسسه تکنولوژی سلطنتی ملبورن (RMIT) خبر از پیشبینی 5 مشخصه کلیدی شخصیتی تنها با استفاده از داده های حسگر شتاب سنج گوشی (نظیر شمارش قدم ها) داده اند.

در مقاله مرتبط با این تحقیق اشاره شده که سرعت و مسافت راه رفتن یا زمان برداشتن گوشی در طول شب نشان از الگوهایی مشخص دارند. با ترکیب داده های مرتبط با فعالیت های فیزیکی کاربر و نشانه های شخصیتی، پژوهشگران دریافتند که افراد در تعطیلات یا عصر روزهای کاری بیشتر با گوشی ها مشغول هستند. ظاهراً خانم های حساس به طور منظم و نیز در شب ها گوشی های خود را چک می کنند اما رفتار مردان حساس برعکس است. علاوه بر این افراد خلاق و کنجکاو در مقایسه با دیگران تماس های تلفنی کمتری دریافت کرده یا برقرار می کنند.

حسگر شتاب سنج

به گفته محققان، این اطلاعات می توانند برای ارائه پیشنهادهای بهتر در زمینه دوستان در شبکه های اجتماعی یا ارائه تبلیغات هدفمند کاربرد داشته باشند. علاوه بر این می توانند به شناخت بهتر افراد از خودشان کمک کنند. البته باید اشاره کرد که این تحقیق نقص هایی هم داشته؛ از جمله این که تعداد افراد مشارکت کننده تنها 52 نفر بوده. همچنین تحقیق بر اساس نظر سنجی از مشارکت کنندگان انجام شده و مشخص است که بسیاری از افراد به سوالات شخصی پاسخ های درستی نمی دهند. محققان در گام بعدی قصد دارند این پژوهش را در سطح استرالیا آزمایش کنند تا از نظریه های مطرح شده اطمینان حاصل شود.

صرف نظر از نتیجه این تحقیق به نظر می رسد در آینده شرکت های متعددی از داده های سنسور شتاب سنج برای جمع آوری داده های کاربران استفاده خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی