ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انتخابات 2016 ایالات متحده
تکنولوژی

نتیجه‌گیری مجلس سنای آمریکا: روسیه سیستم‌های انتخابات تمام ایالات را هدف گرفت

کمیسیون اطلاعات سنای ایالات متحده در یک گزارش محرمانه که بخش های زیادی از آن حذف شده اعلام کرده سیستم های انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2016 در تمامی 50 ایالت آمریکا هدف حمله هکرهای مرتبط ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

کمیسیون اطلاعات سنای ایالات متحده در یک گزارش محرمانه که بخش های زیادی از آن حذف شده اعلام کرده سیستم های انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2016 در تمامی 50 ایالت آمریکا هدف حمله هکرهای مرتبط با دولت روسیه قرار گرفته بودند. پیش از این در برخی گزارش ها به هدف قرار گرفتن سیستم های برخی از ایالت ها اشاره شده بود.

در رابطه با این موضوع در سال 2017 به 39 ایالت اشاره شد و اندکی بعد در همان سال وزارت امنیت میهن رسماً از هدف قرار گرفتن 21 ایالت گفت. در ماه آوریل امسال بود که وزارت امنیت میهن و اف بی آی گزارش مشترکی منتشر کردند. در این گزارش اشاره شده بود که احتمالاً هکرهای روس در جستجوی نقص هایی در زیر ساخت انتخاباتی تمامی ایالت ها بوده اند.

از آنجایی که بخش های زیادی از گزارش تازه منتشر شده حذف شده مشخص نیست که کمیته اطلاعات سنا چگونه به نتیجه اخیر رسیده و چه مدارکی در این باره یافت شده است. اما گفته شده برخی از اطلاعات جمع آوری شده در سال 2018 گمانه زنی های قبلی در مورد هک تمامی ایالت ها را تأیید می کند.

انتخابات 2016 ایالات متحده

علاوه بر این همان طور که پیش از این نیز گفته شده بود، در گزارش جدید اشاره شده که روسیه در صورت تمایل می توانست سیستم های انتخابات را دستکاری کند. در بخشی از گزارش آمده: «فعالان سایبری روسیه در جایگاهی بودند که امکان حذف یا تغییر داده های رأی دهندگان را داشتند».

در نهایت باید گفت که با توجه به این گزارش، دولت ایالات متحده هنوز سندی دال بر دستکاری داده های رأی دهندگان توسط روسیه یا تأیید دسترسی هکرها به ماشین های رأی گیری در دست ندارد. به نظر می رسد هکرهای روس سیستم های ثبت نام رأی دهندگان و پایگاه داده رأی گیری را هدف قرار داده اند که الزماً به این معنی نیست که ماشین های رأی گیری آسیب پذیر نیستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی