ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن همراه رئیس جمهور برزیل هک شد

بنابر اعلام وزارت دادگستری برزیل، روز گذشته تلفن همراه ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل هک شد. هک شدن تلفن همراه رئیس جمهور برزیل بخشی از عملیات گسترده ایست که سایر مقامات ارشد این کشور را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

بنابر اعلام وزارت دادگستری برزیل، روز گذشته تلفن همراه ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل هک شد. هک شدن تلفن همراه رئیس جمهور برزیل بخشی از عملیات گسترده ایست که سایر مقامات ارشد این کشور را هدف گرفته بود و پیشتر به دستگیری چهار مظنون منجر شده بود.

بولسانارو در این رابطه به خبرنگاران گفت: آنها وقت خود را با من هدر می دهند. او از این اتفاق تحت عنوان حمله ای سنگین علیه برزیل و موسسات آن یاد کرد که باید با عاملانش برخورد شود و در ادامه اظهار داشت که هیچوقت در مکالمات تلفنی اش در مورد موضوعات امنیتی حساس و ملی حرف نزده است.

این اتفاق بعد از لو رفتن مکالمات تلگرامی سرجیو مورو (شخص منصوب بولسونارو) وزیر دادگستری برزیل با دیگر مقامات این کشور رخ می دهد. براین اساس، مورو که در زمان عملیات ضد فساد موسوم به کارواش شخصیتی مستقل داشت و به همین خاطر محبوبیت زیادی را نزد همه کسب کرده بود در زمان قضاوت خود بر خلاف قوانین جاری برزیل، دادستان ها را برای محکوم کردن رئیس جمهور سابق برزیل به اتهام فساد ترغیب و تشویق می کرد.

رئیس جمهور برزیل
سرجیو مورو

بعد از این گفتگو میان مورو و دادستان ها، لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور سابق برزیل محکوم به فساد و بولسونارو پیروز انتخابات شد و مورو را به سمت وزارت دادگستری برزیل منصوب کرد.

یکی از چهار مظنون دستگیر شده در جریان حمله هکی علیه مقامات برزیل اعلام کرده که چت های افراد را از طریق گوشی های هک شده برای نشریه Intercept می فرستاده است.

گزارش شده که آقای بولسونارو بر خلاف خواست مقامات و سرویس های اطلاعاتی برزیل همچنان به استفاده از گوشی های معمولی اصرار می ورزیده چراکه میتوانسته از شبکه های اجتماعی محبوب خود استفاده نماید.

آقای لولا سال گذشته و زمانی که به اتهام فساد در زندان به سر می برد در نظرسنجی های پیش از انتخابات، جلوتر از بولسونارو بود. وی که بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ رئیس جمهور برزیل بود هم اکنون برای سپری کردن حکم زندان ۱۲ ساله خود در حبس به سر می برد. او همواره بر بی گناهی خود تاکید کرده است.

تلفن همراه رئیس جمهور برزیل
لولا داسیلوا رئیس جمهور سابق برزیل
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی