ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جا به جایی 453 تن بار توسط فورد F150 برقی؛ رکوردی تازه در دنیای وانت ها [تماشا کنید]

فورد یکی از خودروسازانی است که در کنار فناوری خودران، سرمایه گذاری های زیادی روی پیشرانه های الکتریکی انجام داده و قصد دارد به یکی از تولید کنندگان اصلی مدل های برقی تبدیل شود. این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

فورد یکی از خودروسازانی است که در کنار فناوری خودران، سرمایه گذاری های زیادی روی پیشرانه های الکتریکی انجام داده و قصد دارد به یکی از تولید کنندگان اصلی مدل های برقی تبدیل شود. این کمپانی از چند وقت پیش توسعه نسخه تمام الکتریکی پرفروش ترین وسیله نقلیه آمریکا یعنی پیکاپ F-150 را در دستور کار قرار داده و در حال انجام تست هایی در این زمینه است.

ford-f-150-ev-prototype-towing (3)

به منظور نمایش قابلیت بالای این نسخه از F-150 در کشش بارهای سنگین، فورد اخیرا ویدیویی تبلیغاتی منتشر کرده است. در این ویدیو که می توانید آن را در انتهای مطلب مشاهده فرمایید، پروتوتایپ F-150 الکتریکی موفق به کشش باری به وزن بیش از 1 میلیون پوند (453592 کیلوگرم یا 453.5 تن) می شود.

فورد F150 برقی

بار حمل شده توسط این پروتوتایپ در واقع از 42 دستگاه F-150 دوکابین مدل 2019 تشکیل یافته؛ این خودروها سوار بر واگن های مخصوص شده و پروتوتایپ الکتریکی در واقع واگن ها را به دنبال خود می کشد. در بیانیه ای که فورد منتشر کرده، این کمپانی به عرضه نسخه کاملا جدید F-150 هیبریدی در سال آتی اشاره نموده و افزوده در آینده نزدیک مدل تمام برقی نیز این نسخه را همراهی خواهد کرد.

ford-f-150-ev-prototype-towing (5)

به گفته فورد هر دو نسخه هیبریدی و تمام برقی F-150 همه قابلیت ها، نوآوری ها و جان سختی مورد انتظار مشتریان را در خود دارند. این خودروساز با سابقه آمریکایی تاکید کرده ظرفیت کشش پیکاپ تمام الکتریکی F-150 فراتر از ظرفیت کشش تمامی پیکاپ های تولیدی است و مشتریان نباید به دنبال اجرای تست های مشابه و حمل باری فراتر از ظرفیت ذکر شده در دفترچه باشند.

درباره مشخصات پیشرانه پروتوتایپ F-150 برقی فعلا اطلاعاتی در دست نیست، اما می دانیم که پک باتری آن در زیر کابین نصب شده و سوکت شارژر آن روی سپر جلو قرار دارد.

بد نیست اشاره کنیم ژانویه امسال بود که برای نخستین بار خبر توسعه F-150 از زبان مدیر بازارهای جهانی فورد یعنی آقای جیم فارلی شنیده شد. اگر چه درباره زمان عرضه این نسخه حرفی به میان نیامده، اما پیش بینی می شود اواخر سال آینده و یا شاید هم در سال 2021 شاهد معرفی آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۴ مرداد ۱۳۹۸

    مام اسب آبی داریم ?

مطالب پیشنهادی