ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بدترین تکنولوژی های 2019
تکنولوژی

ناامید کننده‌ترین تلاش‌های عرصه تکنولوژی در سال ۲۰۱۹

در حالی که از نیمه اول سال 2019 گذر کرده ایم اما در همین مدت شاهد اتفاقات جالب و گاه ناامید کننده ای در حوزه تکنولوژی بودیم؛ از گلکسی فولد با نمایشگر مشکل دار تا ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۲:۰۰

در حالی که از نیمه اول سال 2019 گذر کرده ایم اما در همین مدت شاهد اتفاقات جالب و گاه ناامید کننده ای در حوزه تکنولوژی بودیم؛ از گلکسی فولد با نمایشگر مشکل دار تا ایر پاور لغو شده اپل. در این مطلب نگاهی داریم به تکنولوژی های 2019 که امیدمان را نقش بر آب کردند.

تلویزیون رول شونده ال جی

بدترین تکنولوژی های 2019

تلویزیون رول شونده سری R ال جی که در اوایل ژانویه امسال در رویداد CES معرفی شد وعده پنهان کردن پنل بزرگ تلویزیون ها در زمان خاموش بودن را می دادند. کافی بود یک کلید را بفشارید تا تلویزیون به داخل محفظه زیر دستگاه برگردد و مخفی شود.

قرار بود این تلویزیون انقلابی در بهار امسال روانه بازار شود اما هنوز هم هیچ اثری از آنها در بازار به چشم نمی خورد.

فراخوان سامسونگ برای باز پس گیری گوشی 2000 دلاری

بدترین تکنولوژی های 2019

تنها در یک هفته هیجان گوشی تاشویی از آینده فروکش کرد و همه چیز به یک فاجعه بدل شد. گوشی 2000 دلاری گلکسی فولد سامسونگ که در زمان معرفی در اوایل 2019 تمجیدها را به دنبال داشت به دست رسانه ها رسید اما به سرعت با انتقادها روبرو همراه شد.

روی نمایشگر گوشی لایه ای محافظتی قرار گرفته بود که به نظر می رسید توسط کاربران قابل جدا کردن است. اما این لایه بخشی ضروری از نمایشگر بود که جدا کردن آن دستگاه را با مشکل مواجه می کرد. علاوه بر این یک شکاف در حاشیه نمایشگر، دستگاه را مستعد نفوذ گرد و غبار می کرد. به این ترتیب سامسونگ گوشی های توزیع شده را جمع آوری کرد و حتی پیش سفارش های گلکسی فولد لغو شد. با اینکه عرضه این گوشی ماه ها به تأخیر افتاد اما سامسونگ از رفع ایرادات و عرضه گوشی در شهریور ماه خبر داده است.

انقلاب گوشی های تاشو

بدترین تکنولوژی های 2019

سامسونگ را می توان پرچمدار عرضه گوشی های تاشو به بازار دانست. البته پیش از سامسونگ این شرکت Royole بود که اولین گوشی تاشو جهان به نام فلکس پای را معرفی کرد.

هواوی، میت ایکس را معرفی کرده که البته مشخص نیست در گرماگرم جنگ تجاری چین و ایالات متحده چه زمانی روانه بازار شود. علاوه بر این با محدودیت های اعمال شده از سوی گوگل در مورد دریافت به روز رسانی های امنیتی گوشی های جدید هواوی، آینده میت ایکس بیش از پیش مبهم به نظر می رسد.

شیائومی گوشی تاشوی متفاوت خود را به نمایش گذاشته و موتورولا هم از کار روی گوشی تاشوی خود از سری Razr گفته اما تا کنون هیچ کدام روانه بازار نشده اند. به این ترتیب می توان گفت که انقلابی که انتظارش را داشتیم، بدون عرضه گوشی های تاشو به بازار هنوز اتفاق نیفتاده است.

شکست الکترونیک آترز با Anthem

بدترین تکنولوژی های 2019

الکترونیک آرتز و استودیوی بازی سازی خلاق بایوور که زمانی با سه گانه مس افکت و سری Dragon Age صنعت بازی را متحول می‌ کرد با انتم بسیاری را نا امید کرد. بازی، سال ها در دست توسعه بود و حتی تا سال 2017 هم معلوم نبود که اصلا قرار است چطور عنوانی باشد.

مشکل انتم اسم بی ربط اولیه (که بعدها برایش توضیحی ارائه شد)، باگ های زیاد و محتوای کم نبود بلکه بیشتر حس عنوانی نیمه کامل را داشت که به اندازه کافی توسط سازنده‌ ها بررسی و تغییر داده نشده بود.

اما این که چرا انتم شکست خورد را از زبان دبیر بخش خبر سایت کوتاکو در مقاله دو قسمتی ویجیاتو بخوانید.

ایرپاد 2 و آیپاد جدید اپل

بدترین تکنولوژی های 2019

هدفون بیسیم ایرپاد یکی از جالبترین محصولات اپل در سال های اخیر بوده اما نسل دوم، تنها به روز رسانی های ساده ای را تجربه کرده و نا امید کننده بوده است. ظاهر مدل جدید مشابه با نسل اول است و تنها قابلیت های جدیدی از جمله بهبود باتری، کیس شارژ جدید با قابلیت شارژ بیسیم و فعال کردن دستیار صوتی سیری از روی ایرپاد به نسل جدید اضافه شده است.

برای آیپاد هم شرایط مشابه است. این مدل هم اشتراکات زیادی با آیپاد تاچ سال 2015 دارد و حتی مدل سال 2015 هم پیشرفت های اندکی را در مقایسه با مدل 2013 تجربه کرده بود. چیپست سال 2016 اپل که به آیپاد جدید نیرو می دهد هم دیگر چندان جدید به حساب نمی آید و به نظر می رسد اپل به سختی در تلاش است آیپاد را زنده نگه دارد.

گوگل استیدیا؛ سرویس به جای کنسول

بدترین تکنولوژی های 2019

مدت ها بود که شایعاتی از تلاش گوگل برای ساخت یک کنسول بازی به گوشی می رسید. اما در نهایت در اسفند ماه گذشته گوگل از سرویس استریم استِیدیا رونمایی کرد. استیدیا سرویسی است که می تواند روی هر پلتفرمی از گوشی هوشمند تا تلویزیون اجرا شود. در واقع استیدیا انتخاب های یکسان از بین بازی ها را روی پلتفرم های مختلف در اختیارتان می گذارد و روی تمامی پلتفرم ها هم تقریباً به طور مشابه اجرا می شود؛ چرا که اجرای بازی ها نه بر قدرت دستگاه ها بلکه بر سخت افزارهای ابری مراکز داده گوگل متکی است.

برخی معتقدند استیدیا، نتفلیکس دنیای بازی های ویدیویی است که البته چندان هم صحیح نیست. در حالت پایه هیچ پرداختی در پلتفرم استیدیا انجام نمی دهید اما باید بازی ها را از فروشگاه آن بخرید و از بازی روی پلتفرم های مختلف لذت ببرید. اما با حساب کاربری پرو، با پرداخت 10 دلار در ماه از سرویسی مشابه پلی استیشن پلاس یا اکس باکس لایو گلد استفاده می کنید. به این ترتیب تا زمانی که به طور ماهانه حساب خود را شارژ کنید می توانید بازی های ماهانه محدود یا بازی های خریداری شده را در اختیار داشته باشید و در عین حال روی خرید بازی های دیگر تخفیف بگیرید.

ایده اولیه استیدیا جالب است اما مشکل اینجاست که در هر حال باید هزینه کامل هر بازی را که قصد انجام آن را دارید بپردازید و برای بازی های بعدی هم همین فرایند را تکرار کنید. در واقع استیدیا به جای اینکه شبیه به یک سرویس استریم مشابه با نتفلیکس باشد بیشتر یک فروشگاه دیجیتال بازی ها است.

نینتندو سوییچ لایت

بدترین تکنولوژی های 2019

نینتندو سوییچ لایت مدل کوچکتری از کنسول سوییچ به حساب می آید و مصرف باتری و پردازنده آن هم با بهبودهایی همراه شده. اما کاهش قیمت به 200 دلار با حذف برخی قابلیت ها ممکن شده. نینتندو سوییچ لایت صفحه نمایشی در حدود 0.7 اینچ کوچکتر دارد و کنترلر های آن را هم نمی توانید جدا کنید. اما ناراحت کننده ترین قسمت ماجرا، عدم امکان اتصال به داک برای نمایش بازی روی تلویزیون است و به این ترتیب تنها کنسولی دستی به حساب می آید.

اگر مدل لایت بدون داک معرفی می شد و تنها ابعاد کوچکتر از مدل اصلی داشت، برخی از افرادی که نینتدو سوییچ داشتند هم به خرید مدل جدید ترغیب می شدند.

نینتندو سوییچ لایت به اندازه دیگر موارد این مطلب نا امید کننده نیست اما در هر حال نمی توان از قرار دادنش در این لیست صرف نظر کرد.

شارژر بیسیم ایرپاور اپل

بدترین تکنولوژی های 2019

اپل اولین بار در سال 2017 و در کنار آیفون 10، ایرپاور را معرفی کرد. اما اکنون می دانیم که تولید این محصول لغو شده و نباید منتظر عرضه آن به بازار باشیم.

بر اساس آنچه این شرکت اعلام کرده پس از تلاش های فراوان مشخص شده که ایرپاور استانداردهای بالای اپل را تأمین نمی کند و به همین دلیل تصمیم به لغو تولیدش گرفته اند.

شاید اگر شرکت دیگری به جای اپل بود و این موضوع اتفاق می افتاد چندان هم تعجب نمی کردیم. اما در مورد اپل شرایط فرق می کند. معمولاً سابقه ندارد محصولی از این شرکت معرفی شود و پس از مدت ها خبر لغو تولید آن را بشنویم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی