ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسپیس ایکس
علمی

ارسال درگاه اتصال فضاپیمای جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی توسط اسپیس ایکس

اسپیس ایکس با موفقیت محموله ناسا را از کیپ کاناورال به سمت ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کرد تا یکی از آخرین مأموریت ها برای ناسا طی قرارداد فعلی را رقم بزند. پرتاب در ساعت 6:01 ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

اسپیس ایکس با موفقیت محموله ناسا را از کیپ کاناورال به سمت ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کرد تا یکی از آخرین مأموریت ها برای ناسا طی قرارداد فعلی را رقم بزند.

پرتاب در ساعت 6:01 بعد از ظهر منطقه زمانی شرقی روز سوم مرداد ماه انجام شد و اکنون کپسول دراگون حاوی محموله در مدار قرار گرفته است. بخش اصلی راکت هم با موفقیت روی زمین فرود آمده و قرار است محموله در شنبه پنجم مرداد ماه به ایستگاه فضایی بین المللی برسد.

محموله 2 هزار و 268 کیلوگرمی ارسال شده شامل هزار و 135 کیلوگرم تجهیزات تحقیقاتی است که توسط فضانوردان سفرهای 59 و 60 ایستگاه فضایی بین المللی استفاده خواهد شد. یک پرینتر 3 بعدی برای تولید بافت ها در فضا از جمله تجهیزات ارسال شده است. علاوه بر این محموله، تجهیزات مورد نیاز برای آزمایش کشت سلول های گرفته شده از بیماران مبتلا به پارکینسون و نیز ام اس را به ایستگاه می رساند.

اسپیس ایکس و بوئینگ مشغول توسعه دو فضاپیمای جدید هستند که نیاز به درگاه جدیدی برای اتصال به ایستگاه فضایی بین المللی دارد. محموله اخیر همچنین شامل این درگاه است که International Docking Adaptor نام دارد.

محموله توسط کپسول دراگون به ایستگاه تحویل داده می شود و در صورت موفقیت، این اولین باری خواهد بود که یک کپسول دراگون برای بار سوم به فضا می رود. به این ترتیب انتظار می رود یکی از اولین های عجیب دیگر اسپیس ایکس را رقم بزند.

پرتاب اخیر اسپیس ایکس یکی از آخرین مأموریت های حمل محموله بوده که طی قرارداد با ناسا انجام شده است. بر اساس توافق اسپیس ایکس با آژانس فضایی، وظیفه ارسال 20 محموله به ایستگاه فضایی به این شرکت واگذار شده و این هجدهمین مأموریت بوده است. البته ناسا طی قرارداد دوم مأموریت های دیگری را نیز تا سال 2024 برای کمپانی ایلان ماسک در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی