ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

واکنش پلیس راهنمایی و رانندگی به ماجرای پلاک های رُند خودروهای لوکس

در ایران مرکز شماره‌گذاری و پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا که مسئول صدور پلاک خودرو است برخلاف دیگر کشورها هیچ طرح مدونی برای فروش قانونی شماره‌های رند به‌ صورت گران‌تر یا حراجی ندارد. بنابراین ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

در ایران مرکز شماره‌گذاری و پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا که مسئول صدور پلاک خودرو است برخلاف دیگر کشورها هیچ طرح مدونی برای فروش قانونی شماره‌های رند به‌ صورت گران‌تر یا حراجی ندارد. بنابراین در شکل خوشبینانه دریافت کنندگان پلاک رند، تصادفی هستند، اگرچه واقعیت پشت پرده نشان از دریافت پول در ازای پلاک رند توسط واسطه‌ها دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه هیچ چیزی به اسم خرید و فروش پلاک رند نداریم، از توقیف خودروهای لاکچری با پلاک‌ رند خبر داد. سردار سید کمال هادیانفر در این رابطه اظهار کرد:

پلاک رند کاملاً شانسی است و کسی نمی‌تواند پارتی بازی کند. با قاطعیت اعلام می‌کنم که هیچ چیزی به اسم خرید و فروش پلاک رند نداریم.

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند روزی است عکس‌هایی از خودروهای لاکچری با پلاک رند در فضای مجازی منتشر می‌شود که این امر با گفته شما در تناقض است، آیا این عکس‌ها جعلی بوده و ما خودروی لاکچری با پلاک رند نداریم، پاسخ داد: «من منکر این موضوع نمی‌شوم ولی باید بگویم که این موارد در گذشته اتفاق افتاده که البته تخلف محسوب می شود. شخصاً این موارد را بررسی و کنترل می کنم و قرار است با وجود این خودروها برخورد کنیم.»

بر اساس سامانه شماره‌گذاری پلیس راهور، پلاک خودروها، فرد محور بوده و با توجه به اینکه هر پلاک به یک نفر اختصاص می‌یابد، قابلیت انتقال آن به هیچ وجه وجود ندارد.

وی ادامه داد: «این تخلف‌ها که در گذشته انجام شده از سوی پیمانکاران راهور در مجموع تعویض پلاک رخ داده است. اغلب این خودروها متعلق به افرادی است که در ظاهر پلاک رند را برای خودروهایی مانند پراید و خودروهای معمولی گرفتند و بعد از اخذ پلاک، آن پلاک را بر روی خودروهای لاکچری مانند پورشه و بی ام و و … نصب کردند.»

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: «تمام خودروهایی که با زد و بند چنین پلاک هایی گرفتند را در لیست توقیف قرار دادیم. تصمیم داریم تا این خودروها را توقیف کنیم و به آنها یک پلاک معمولی ارائه دهیم.»

پلاک رند

سردار هادیانفر پیش تر اعلام کرده بود که پلاک رند کاملاً شانسی است و اصلاً امکان ندارد برای ماشین‌های لاکچری و خاص تمایز قائل شویم که این موضوع حساسیت اجتماعی کاربران فضای مجازی را برانگیخت و طی چند روز گذشته عکس‌هایی از خودروهای لاکچری در شهرهای مختلف ایران با پلاک رند منتشر شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • shayan shirazi
    shayan shirazi | ۴ مرداد ۱۳۹۸

    به نظر میرسه این نگرش فکری(رابین هود بازی) که خودرو لوکس دارای پلاک رند رو توقیف کنیم , ناکارآمد هست ? چون بالاخره پلاک بنام طرف شده , در اصل ریشه این داستانا که خود فک پلاک (و راهنمایی و رانندگی ) هست که می بایست مورد بازبینی قرارگیرد.

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۴ مرداد ۱۳۹۸

    اره کاملا معلومه تصادفی هست!!!!

  • Mahdian888
    Mahdian888 | ۴ مرداد ۱۳۹۸

    یکی ماشین نداره.
    یکی دنبال پلاک رنده.

  • alireza kolbadi
    alireza kolbadi | ۴ مرداد ۱۳۹۸

    توقیف میکنین،یه پول شما هم میگیرین،’زاد میکنین،تمام

    • FromEarth
      FromEarth | ۵ مرداد ۱۳۹۸

      و این یعنی درآمد زیایی از خدمات ارزش افزوده. راهنمایی رانندگی هم خوب یاد گرفته ها! هر دم از این باغ

مطالب پیشنهادی