تابو شکنی آموزش و پرورش در طرح «تربیت جنسی» دانش آموزان ایران

طرح تربیت جنسی دانش‌آموزان در شورای عالی انقلاب فرهنگی

تابو شکنی آموزش و پرورش در طرح «تربیت جنسی» دانش آموزان ایران

برخی از طلاق ها در ایران، مربوط به عدم آگاهی زوجین به مسائل مربوط به مهارت های جنسی است. اینکه ایرانیان شناخت کافی به مهارت های جنسی ندارند، تردیدی ندارد. علتش هم عدم آموزش مهارت های جنسی در دوران مدرسه و دانشگاه است که برای جامعه و نظام آموزشی کشور، همچنان یک خط قرمز محسوب می شود و جامعه بایستی تاوان این خط قرمزهای مجهول الهویه غیر مکتوب را بدهد.

مهارت های جنسی، مقوله ای نیست که بدون آموزش صحیح و اصولی حاصل شود و ماحصل تماشای فیلم و مطالعه چند مقالات روزنامه و سایت ها باشد.

عدم رضایت جنسی، عامل حجم قابل توجهی از طلاق ها در ایران است. ایرانیان، مهارت جنسی را بلد نیستند و این را باید به کلکسیون عدم مهارت های اقتصادی، آموزشی، سبک زندگی و سرمایه گذاری ایرانیان اضافه کرد. حق هم دارند. در مدرسه و دانشگاه، آنقدر مسائل غیر ضروری فرا گرفته اند که مهم ترین مسائل زندگی را باید در فیلم ها و مقالات و سایت ها و شنیده ها جستجو کنند.

تربیت جنسی

پرداختن به مسائل جنسی و موضوعاتی از این دست، نه در سیستم آموزشی کشور و نه در رسانه ملی، هیچگاه جدی گرفته نشده است و اکنون، آمارها نشان می دهد که بخشی از طلاق ها، به موضوع عدم مهارت زوجین در حوزه مقولات جنسی مرتبط است. گویا اموزش و پرورش بالاخره دست به کار شده و با طرح تربیت جنسی دانش آموزان، تلاش دارد در راستای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، خط قرمز های «من در آوردی»! را بشکند و به صورت علمی، وارد این عرصه آموزشی مهم که به سبک زندگی نسل آینده ایرانیان مرتبط است، بشود. این طرح، برای اصلاح، به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع شده است.

مهدی ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش این خبر را اعلام کرده و گفته است: «ما به‌طور غیرمستقیم آموزش‌هایی را در این زمینه در کتاب‌‎های درسی‌مان داریم، اما زمانی که در این راستا بخواهیم وارد بحث آموزش شویم، این مسأله نیز جدی‌تر می‌شود. آگاهی‌رساندن به دانش‌آموزان در این زمینه باید متناسب با فرهنگ ما، رعایت موازین اخلاقی و تربیت اسلامی باشد و با ملاحظات این کار را انجام خواهیم داد. مشروط بر این‌که آن‌چه در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی است، هرچه سریع‌تر به تصویب برسد و در ذیل و چارچوب آن مصوبه، ما اقدامات خودمان را انجام خواهیم داد.»

ادهم امیدوار است این طرح تا مهرماه ۱۳۹۸ تصویب شود و بر اساس مواردی که در آن طرح شده است، آموزش‌ها ادامه یابد. او گفته بود که حتی اگر مهرماه هم این اتفاق نیفتد مشکلی نیست، چرا که این مورد جزو سیاست‌های کلی است و هر زمان تصویب شود، می‌توان آن را در دستور کار قرار داد و به این ترتیب حتی اگر نیمه‌سال هم تصویب شود، ما از همان زمان می‌توانیم آموزش‌ها را آغاز کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که چرا صحبتی از جزییات طرح نمی‌شود و خوب است اگر جزییات آن را مطرح کنید هم گفته بود که چون هنوز به تصویب نرسیده، نمی‌توانیم جزییات آن را بیان کنیم. ممکن است طرح دچار تغییر و تحولاتی شود و به این ترتیب بهتر است صبر کنیم. در صورت تصویب هم فقط آموزش و پرورش نیست که باید وارد کار شود، بلکه دستگاه‌های دیگر مثل وزارت بهداشت، صدا و سیما، وزارت ورزش و جوانان و سایر ارگان‌ها باید وارد عمل شوند.

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش هم در این‌باره به ایلنا گفته که این امر نیاز به دقت بالایی دارد، به همین دلیل باید یک مرجع قانونگذاری سطح بالا به آن ورود کند و تدوین تکالیف و چارچوب هر دستگاه به آنها واگذار شود تا از روی بی‌توجهی و فقدان ضوابط و مقررات آسیبی از این ناحیه به دانش‌آموزان وارد نشود.

این موضوع به بخش‌های مختلف مرتبط است که یکی از آن بخش‌ها معاونت پرورشی است. موضوع تربیت توسط تمام معلمان و تمام شبکه‌های آموزشی و پرورشی در کشور رقم می‌خورد، لذا ما آن چیزی را انجام می‌دهیم که به ما تکلیف شده باشد و خارج از آن نمی‌توانیم کاری را انجام دهیم.

سال ١٣٩۵، که همچنان بحث آموزش‌های جنسی داغ بود و از طرحی با این عنوان هم نام برده می‌شد، مهدی دمنه، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره ‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی اعلام کرده بود که اجرای طرح تربیت جنسی دانش‌آموزان در ١۵ آموزشگاه و ۴۵ کلاس درس استان مرکزی نیازمند ٢‌میلیارد ریال اعتبار است.

حالا سه‌سال از آن زمان می‌گذرد و قرار است این طرح که جزییاتش مشخص نیست، عملیاتی شود. طرحی که هنوز مشخص نیست چگونه قرار است اجرایی شود و هزینه اجرای آن چقدر خواهد بود؛ هزینه‌ای که شاید در قیاس با آثار مثبت آموزشی‌اش در طولانی‌مدت رقم اندکی باشد.

سفیر سوئد در تهران قبلا گفته بود که ایرانیان در مدارس خود، تاریخ و ادبیات کهن و ناب خود را به دانش آموزان آموزش می دهند و ما در مدارس سوئد، مسائل مربوط به سبک زندگی از نحوه توالت رفتن تا خرید کردن و سرمایه گذاری را به دانش اموزان یاد می دهیم.

به نظر می رسد، اموزش و پرورش در ایران عصر ۱۴۰۰، باید سبک زندگی درست در اکو سیستم دهکده جهانی را با همه لازم و ملزوماتش به دانش اموزان یاد بدهد و از تمرکز صرف روی دنیای مندلیف و انتگرال دو گانه و مشتق و داغ کردن تنور کاسبان علم در کنکور، کمی فاصله بگیرد. این یک ضعف نظام آموزشی کشور است که دانش آموز سال اخر دبیرستان، قادر به نوشتن ۱ مقاله ۵ پاراگرافی به زبان عربی و انگلیسی نیست. در حالی که حداقل ۶ سال، عربی و انگلیسی می خواند!  حال، مهارت جنسی پیشکش!

بیشتر بخوانید: رازهای نظام اموزشی موفق در کشورهای اسکاندیناوی

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲۱ نظر

ورود

  • bahman مرداد ۵, ۱۳۹۸

    چه خبره بابا
    چه خبره؟

    نویسنده این مقاله فکر میکنم در حد یک کودک هم درک نداره
    گازشو گرفتی فقط

    تاریخ بشر حداقل ۷۰۰۰ سال رو به خودش دیده
    با این وجود تنها توی یکی دو دهه اخیر امار طلاق رفته بالا، مخصوصا همین چندسال اخیر واقعا اوج گرفته

    اما تا قبل از این چی؟ چون آمار طلاق کم بوده ینی همه بلد بودن؟ یا تو مدرسه آموزش دیده بودن؟ نه اتفاقا، مرد ها و زن ها به شدت محجوب و با حیا بودن و اتفاقا بعد ازدواج هم خوب از پسش بر میومدن، طرف ۱۲ تا بچه داشت به جز اونهایی که از بین میرفتن

    با نظر شما بخوایم پیش بریم، امار طلاق باید از اول تاریخ بشر به شدت بالا بوده باشه و توی یک دهه اخیر امار طلاق کم شده باشه، چون رسانه غوقا کرده و همه از همه چی اطلاع دارن.

    واضحه که مغرضانه پست گذاشتید و دارید میتازید و از سند ۲۰۳۰ حمایت میکنید

    در صورتی که غریزه جنسی تو فطرت انسان هست و خودم ادم کشف میکنه اون رو و دو تا انسان که با هم زندگی میکنن میتونن با صحبت کردن توقعات خودشون رو بگن و برآورده کنن

    به نظر میاد یک پول تپل گرفتید تا بتازید به فرهنگمون، شایدم مریض هستید از لحاظ فکری و روانی

    اصلا لازم نیست یک دبستانی با مسائل جنسی اشنا باشه ، چون تواناییشون نداره و در صورت آموزش و درگیر کردن فکر اون کودک ، اون فرد دچار بلوغ زودرس میشه

    از طرفی فاصله بین آگاهی کودک از مسائل جنسی تا زمان ازدواج خیلی زیاد میشه و این بین در صورت بروز بلوغ زودرس، چطور این نیاز پوشش داده میشه؟ نکنه با آزاد گذاشتن روابط جنسی؟

    فکر کن زمان آگاهی ۸ سالگی
    زمان اردواج ۲۵ سالگی و بالاتر ، چیزی حدود بیست سال
    خب تکلیف میل جنسی ایجاد شده چی میشه تو مدت طولانی؟

    روش سنتی این بود که طرف ۹ سالگی یا ۱۳ تا۱۵ سالگی متوجه میشد بلوغ چیه و … ، تا طرف به خودش میومد میشد ۱۸ ساله و …
    فاصله ازدواج با زمان آگاهی کم مبشد ، راحت تر میشد پوشش داد

    اصلا چه لزومی داره که از کودکی آموزش ببینه؟
    مگه مسائل جنسی چقدر پیچیدس؟ یک سال توی سال آخر دبیرستان تدریس بشه و یا میشه که تنظیم خانواده رو تو دانشگاه گسترش داد .

    چه لزومی داره یک کودک که از هیچی خبر نداره از همون ابتذا وارد مسائل جنسی بشه؟

    احمقانس

    • علی زمانی مرداد ۵, ۱۳۹۸

      از توضیحات مبسوط شما ممنونم. این گفتار هیچ ارتباطی به سند ۲۰۳۰ نداره و طرحی است که در وزارت اموزش و پرورش در حال بررسی است و مطابق با نیازهای امروز جامعه و طرحی غیر غربی است. اجازه بدهید جزییاتش منتشر بشه بعد بیشتر بررسی میکنیم.

    • Spirit مرداد ۵, ۱۳۹۸

      توام تا آخر عمرت یکی غیر خودتو مسبب بدبختیایی که سر آدم میاد بدون. وقتی بچه نسل امروز تو ۴ سالگیش رشد عقلیش به اندازه ۱۴ سالگیه جنابعالیه، نمیشه با روش تربیتی خودت اونم تربیت کنی. فقط دهنشونو باز می کنن انگار همه چی رو میدونن و دنیا همین چهارتا کلمه دانشیه که یاد گرفتن!

  • bahman مرداد ۵, ۱۳۹۸

    خودتون خوب میدونید که چرا آمار طلاق بالاس

    چون ذائقه جنسی عوض شده، چون دیگه از بس قبل ازدواج رابطه تجربه کردن ، دیگه نمیتونن فقط یک نفر رو تحمل کنن
    چون کسایی مثل شما تاختن به فرهنگ ایرانیا و مسلمونا، به چه قیمتی؟ نمیدونم
    چون رسانه اومد و مردم رو عادت داد به بی حیایی، به داشتن رابطه با چندین نفر
    و…
    و…
    و…

    ماهواره ضربه بزرگی زد، بعد هم تلفن همراه و شبکه های اجتماعی

    ذره ذره غیرت رو گرفتن

    مشکل ما آموزش جنسی نیست، مشکل ما نقشه ای هست که برامون کشیدن

    “آندلوسیزه کردن ایران”

    • علی زمانی مرداد ۵, ۱۳۹۸

      البته جناب بهمن ما طرفدار فرهنگ ایرانی هستیم و حامی. اما انتقاد از فرهنگ، کمکی به رشد فرهنگ است

    • محسن مرداد ۵, ۱۳۹۸

      اکثر کسانی که کارشون به این سبک طلاق ها کشیده می شه آدم هایی هستند مذهبی،سنتی و رابطه قبل ازدواج رو تجربه نکردند

  • حسین مرداد ۵, ۱۳۹۸

    تو فرهنگ اسلامی ساعت آموزش برای بزرگسالان هستش که چطور فرزندتون رو از نظر جنسی تربیت کنید اونوقت …

  • amin مرداد ۵, ۱۳۹۸

    واقعا انتقاد جالب و محکمی بود؛ روزیاتو به مقاله های انتقادی بیشتری نیاز داره، نویسنده بدون ترس، صریح توضیح داد و این برای پیشرفت سایت خیلی مهمه.

  • تورک با اصالت مرداد ۵, ۱۳۹۸

    یاشاسین

  • Spirit مرداد ۵, ۱۳۹۸

    “ایرانیان، مهارت جنسی را بلد نیستند و این را باید به کلکسیون عدم مهارت های اقتصادی، آموزشی، سبک زندگی و سرمایه گذاری ایرانیان اضافه کرد. حق هم دارند. در مدرسه و دانشگاه، آنقدر مسائل غیر ضروری فرا گرفته اند که مهم ترین مسائل زندگی را باید در فیلم ها و مقالات و سایت ها و شنیده ها جستجو کنند.”

    یکم بعضیا عقلشونو بزرگ کنن و از توی بطری شیشه ایشون کل دنیا رو نبینن. بخوای نخوای انسان و زمین هر لحظه دارن تغییراتی رو تجربه می کنن. اون بهمنی که فکر می کنه با قدرت تایپ کردن حرفاش یعنی کاملا حق با اونه، یکم بشینه عقلشو بکار بگیره! مسایل انسانی مخصوصا غریزی نه خیلی زود اما نه خیلی هم دیر باااااااید اموزش داده بشه، تا امثال بهمن فکر نکنن با بودایی شدن میشه جاودانه شد. دیگه هم دفعه آخرت باشه از جانب همه حرف میزنی بچه جون!
    ممنون از نویسنده با جسارت این مطلب.

    • علی زمانی مرداد ۵, ۱۳۹۸

      سپاسگزارم 🙂

    • bahman مرداد ۵, ۱۳۹۸

      این دقیقا همون طرح ۲۰۳۰ هست اتفاقا

      من فاز دانایی برنداشتم.و بر نخواهم داشت، اما اگه یکم نکاش کنی، از الان تهش معلومه

      چه الزامی وجود داره که یک کودک با مسائل جنسی که حتی تو وجودش اون رو حس نمیکنه بخواب رو به رو بشه؟
      نیاز جنسی رو نباید اون موقع پوشش بدن، باید به وقتش پوشش که کودکی وقتش نیست

      یک کودک چه درکی از مسائل جنسی داره؟
      جالبه که میگید ربطی به ۲۰۳۰ نداره، یا نمیدونید ۲۰۳۰ چیه، یا زیادی ساده لوح هستید، من بودایی نیستم و چنین خلق و خویی هم ندارم و تو زندگیم سرم تو کار خودمه، اما اگه ادم یکم چشمش رو باز کنه خوب متوجه میشه.

      تا الان مرد سالاری بوده؟ بله بوده، اما به این معنی نبوده که زن و شوهر نیاز هم رو درک نکن، هیچکس نمیاد رابطه خودش و زنش رو واسه شما توضیح بده بزرگوار

      عجیبه برام که حس میکنید در عرض ۱۰ سال یا کمتر بشر از یک حالت جهل و نفهمی، یک دفعه فهم عجیبی پیدا کرده.

      چطور شد؟ یه دفعه آمار طلاق تو همین دو سه سال اخیر عجیب غریب بالا رفت؟ این خیلی ساده لوحانه هست که فکر کنیم مردم رابطه جنسی بلد نیستن، در واقع خنده داره

      مردم بلد هستن، اما رسانه ذائقه رو عوض کرده
      فیلم هایی که همه جا دسترس هست، میرن میبینن و توقعات عجیب و غریب بوجود میارن، در صورتی که واقعیت ممکنه خیلی تفاوت داشته باشه.

      پایبند نبودن به رابطه، ایجاد کردن “ایسم” های خنده دار و فرقه درست کردن و هزار تا چرت و پرت دیگه.
      زنی که خودشو فمنیسم میدونه و حق خودش میدونه بتونه ایستاده ادرار کنه، بتونهتا نصف شب با مرد های غریبه رابطه داشته باشه و مشروب بخوره و …

      نخیر مشکل از آموزش مسائل جنسی نیست، ملت خوب بلدن
      خیلی فاکتورهای دیگه هست که داره روی این تاثیر میذاره
      یکیش اوضاع اقتصادیه و البته مهم ترینش

      آقای علی زمانی، نویسنده محترم، قبل از تاختن به این مساله و با ادبیات تند، اول یکم تحقیق کنید که چقدر فشار روی ایران هست برای سند ۲۰۳۰، و چه جاهایی داره اجرا میشه و هدفش چیه

      دوم اینکه اندلوسیزه کردن ایران که ثابت شده هست، یکم در موردش مطالعه بفرمایید

      در آخر هم اینو بدونید، از وب سایت شما هزاران نفر بازدید میکنن، پس فرصتی در اختیار شما هست که در اختیار خیلی از پیامبر ها نبوده، در اختیار ائمه هم نبوده، اما شما به راحتی این امکان روداری، مواظب باش که ممکنه یک مطلب تند و یا شاید یک نظر شخصی ساده شما تو قد و قواره این سایت، ممکنه چقدر بیخ پیدا کنه

      مشکل طلاق اینی نیست که شما میگی، اما قطعا مشکل خیلیاس
      مشکل از جای دیگس

      • علی زمانی مرداد ۶, ۱۳۹۸

        عزیز جان
        سند ۲۰۳۰ که احتمالا شما مطالعه اش نکردی رو من کاری ندارم. حرف این گفتار، سند ۲۰۳۰ نیست. این که شما گفتی مردم مهارت جنسی رو خوب بلد هستند، مغایره با آمار گسترده طلاق به دلیل عدم رضایت زوجین در رابطه جنسی. این یعنی چی؟ یعنی مردم استاد هستند در این حوزه؟ خیر. عرض کردم. حق دارن. اموزش ندیدن. شما از مردمی که آموزش وآگاهی درباره مهارت های جنسی و بورس بازی و .. . . ندیدن، چه توقعی داری؟ مشکل طلاق را بنده نگفتم، آمارهای قوه قضاییه داره میگه عزیز. اوضاع اقتصادی یک طرف، ناآگاهی مردم هم یک طرف.

  • محسن مرداد ۵, ۱۳۹۸

    شما که می فرمایید قدیم ۱۲ تا بچه می آوردن پس مشکل جنسی نداشتن. باید عرض کنم خدمتتون که اینجا صحبت از رضایت جنسی طرفین از رابطه ای با کیفیت هست نه فقط ارضای جنسی آقا. در گذشته زنان دچار سرکوب جنسی می شدند و به نیاز ایشان توجهی نمی شد چون جامعه ای کاملا مردسالار، به زن با دید یک کالا در جهت رضایت جنسی ، امور مربوط به منزل و فرزندآوری استفاده می گردید نه یک انسان دارای حقوق.

  • پویا مرداد ۵, ۱۳۹۸

    منظورتون از نوشتن این مطلب چی بود؟

    • علی زمانی مرداد ۵, ۱۳۹۸

      خیلی واضح بود منظورمون: طرح جدید آموزش و پرورش در تربیت جنسی دانش آموزاان ایران

  • یک جوان دهه شصتی مرداد ۵, ۱۳۹۸

    شش سال هست با مهریه تقریبا ۴ سکه طلا ازدواج کرده‌ام و دو تا بچه دارم. با وجود اینکه یکی از فرزندانم بیماری خاص داره و از نظر اقتصادی نیز وضعیت واقعا نامناسبی دارم، برای بچه بعدی نیز دارم اقدام می‌کنم، چون در هستی‌شناسی من وجود یک بچه، نه تنها موجب کاهش روزی نیست بلکه موجب افزایش آن است. در مورد روابط جنسی آموزش خاصی در خانواده، مدرسه یا دانشگاه غیر از کلاس تنظیم خانواده ندیدم، اما با توجه به در دسترس بودن همه چی در عصر ارتباطات، تقریبا چیزی نیست که بلد نباشم! شکر خدا خانواده خوبی دارم و با وجود همه مشکلات و سختی‌ها تا حالا ادامه دادیم و خواهیم داد.

    به عرضتون برسونم رسانه‌ها در مورد مشکل طلاق دارن آدرس غلط می‌دن. اخیرا در انگلستان نتایج یک تحقیق منتشر شد که در آن اعلام شد افزایش آموزش‌های جنسی با افزایش تولد نوزادان حرام‌زاده رابطه مستقیم دارد. یعنی هرچه آموزش بیشتر بوده است، رابطه نامشروع نیز بیشتر شده است.

    مشکل طلاق عدم آموزش نیست، عدم تعهد است. شناخت غلط نسبت به نظام هستی و لذت طلبی نامحدود بشر است. وقتی لذت حداکثری در دنیا می‌شود ملاک خوشبختی؛ انسان خود محور بی‌نهایت طلب چسبیده به زمین بریده از آسمان، برای رسیدن به خواسته‌هایش ممکن است دست به هر کاری بزند.
    وقتی ذهن من توسط رسانه‌ها، فیلم‌ها و شبکه‌های اجتماعی با انواع چهره‌ها و زندگی‌های شیک و آراسته کاذب بمب‌باران می‌شود، طبیعی است که نفس ظاهرنگر و ساده اندیش من آن‌ها را باور و طلب کند. اما آیا در منابع محدود زمین پاسخی برای تامین همه نیازهای متعارف و خواهش‌های نفسانی غیر متعارف من و سایر انسان‌ها وجود دارد؟! آیا امکان کام‌یابی از انسان‌های متعدد و بهره‌مندی از سایر امکانات در دست دیگران وجود دارد؟!!

    نتیجه این ناکامی‌های ناشی از تنوع‌طلبی افراطی به شکل انواع افسردگی‌ها، اعتیادها، خیانت‌ها، تجاوزها و جنایت‌ها بروز پیدا می‌کند.
    بشر امروز، اشباع از انواع آموزش‌های کاذب و بی‌فایده و بعضا مضر مادی شده است. نیاز اصلی بشر امروز نه پروار تن که پاک‌سازی جان و تزکیه روح است.
    ریشه همه این سردرگمی‌ها و آدرس‌های غلط، جهل به مبدأ، مسیر و مقصد است.

    • bahman مرداد ۶, ۱۳۹۸

      بزرگوار مشکل همینجاست

      هیچ چیزی که مربوط به خود ما مسلمان ها باشه رو بدرد بخور نمیدونن.
      دائما منتظر یک نسخه غربی هستن

      اون آقای فروید که میگفت مسائل جنسی آزاد باشه الان کجاس؟ نتیجش مشهود هست تو دنیا یا نیست؟

      مگه رابطه جنسی آب خوردن هست که شکم آدم رو سیر کنه؟
      قوی ترین غریزه و بالاترین لذت جسمی یک انسان هست، در حدی که خدا برای آخرت هم چنین پاداش بزرگی گذاشته

      اتفاقا این دوستانی که نظر گذاشتن هیچ درکی نسبت به مسائل جنسی ندارن ظاهرا.از علاقه و ایجاد روابط عاطفی بین زن و مرد چیزی نمیدونن

      اون عزیزی که نداشتن رابطه جنسی قبل ازدواج رو دلیل میدونه که دیگه تهشه، ینی چی؟ دامن یکی رو لکه دار کنیم که با تجربه باشیم؟

      چی میمونه از انسانیت؟
      مگه من مخالف کسب لذت جنسی خانم ها هستم؟
      نخیر، توی بستر درست اگه باشه همه چی حله

      سن ازدواج بیاد پایین، ازدواج ها اسون تر بشه، اوضاع اقتصادی درست بشه، تجمل گرایی درست بشه، چشم و هم چشمی درست بشه، و …

      این وسط رضایت جنسی طرفین درصد خیلی کمتری رو داره.برید در مورد مسائل مربوط به طلاق یکم تحقیق کنید میفهمید مسئله اموزش مسائل جنسی نیست.

      اقای علی زمانی، نویسنده گرامی، شما عنوان قشنگش رو نگاه نکن، “تربیت جنسی اسلامی و ایرانی و در چهارچوب فلان و …”

      اسمش قشنگه و تر و تمیز، اما محتواش چیه؟

      اصلا تا الان چنین مسئله ای مطرح نبوده که بخوان به کودک مسائل جنسی بفهمونن، این مسئله از زمان سند ۲۰۳۰ باب شد.

      عجیب نیست که دست گذاشتن رو کودک ها؟ خب اینها نسل اینده هستن، کودکی که تو این مسائل بزرگ بشه، براش فرهنگ میشه
      دیگه مسائل جنسی باز ، براش طبیعی میشه، داشتن رابطه براش طبیعی میشه
      میره تو ذاتش، بعد کی میخواد جلوشو بگیره؟
      مثل همین الان ، بحث حجاب تو تمام ادیان هست، دقیقا حرف خدا هست

      اما الان دیگه نمیشه با یک دختر حرف زد در مورد مسائل مذهبی ، چون براش فرهنگ شده

      عین اون اقای “پولس” که مسیحیت رو تحریف کرد ، الان دیگه کاتولیک ها ختنه نمیکنن یک تعداد زیادیشون، شایدم همشون ، شراب میخورن، گوشت خوک میخورن، با محارم رابطه جنسی دارن اما هر یکشنبه کلیسا هم میرن. این دقیقا اسمش چیه؟؟

      من افراد اینچنینی رو حتی ایرانی نمیبینم چه برسه مسلمان
      مگه اینکه طبق اهل بیت باشه و تو بستر خانواده این اتفاق بیوفته

      • علی زمانی مرداد ۶, ۱۳۹۸

        حرف های شما صحیح است. اما کلاه گشادی سر مردم بخاطر عدم آشنایی با مهارت های جنسی از زمان مدرسه و دانشگاه رفته که باید بالاخره فکری به حالش بشه. این که شما در این سن و سال، نه مهارت جنسی بلد هستی نه بلدی در بازار بورس سرمایه گذاری کنی و نه ۵ دقیقه خودت رو به زبان غیر فارسی معرفی کنی، اول مشکل سیستم آموزشی این ممکلت است و دوم مشکل شما. که داری خودت رو محروم میکنی از فرصت های شیرین. داستان اینه. آموزش و آگاهی. مساله این است. قرن ۲۱ شد و ما هنوز باور نکردیم.