ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارت های اعتباری سرقتی
تکنولوژی

داد و ستد ۲۳ میلیون کارت اعتباری سرقتی در دارک وب

بالغ بر ۲۳ میلیون کارت نقدی و کارت اعتباری سرقتی در نیمه نخست امسال در انجمن های زیر زمینی فضای آنلاین به فروش گذاشته شده اند. روز گذشته شرکت Sixgill که در زمینه امنیت سایبری فعالیت دارد گزارش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

بالغ بر ۲۳ میلیون کارت نقدی و کارت اعتباری سرقتی در نیمه نخست امسال در انجمن های زیر زمینی فضای آنلاین به فروش گذاشته شده اند.

روز گذشته شرکت Sixgill که در زمینه امنیت سایبری فعالیت دارد گزارش خود در رابطه با جعل مالی زیرزمینی را منتشر و در آن به گرایشات و تجارت هایی اشاره کرد که در رابطه با کارت های مالی سرقتی در دارک وب رخ می دهد.

این تیم تحقیق اعلام کرده اند که از مجموع ۲۳ میلیون کارت اعتباری سرقتی، از هر سه کارت دو مورد آن در خاک آمریکا صادر شده و این یعنی دو سوم کل کارت ها مربوط به این کشور بوده اند. بعد از آمریکا انگلستان محبوب ترین منبع سرقت اطلاعات بوده و پس از آن روسیه قرار دارد که تنها ۳۱۶ کارت اعتباری سرقتی را به خود اختصاص داده است.

کارت اعتباری سرقتی

محققان باور دارند که دو عامل کلیدی باعث پایین بودن تعداد کارت های سرقتی از روسیه بوده است؛ نخست نگرش های مجرمانه زیرزمینی نسبت به سرقت اطلاعات از روسیه با در نظر داشتن اینکه تعداد زیادی از هکرها در این کشور فعالیت دارند و دیگر جایگاه اقتصادی این کشور.

در حال حاضر سرانه تولید ناخالص ملی در روسیه برابر با ۱۱ هزار دلار است که این رقم یک ششم درآمد سالانه ۶۲ هزار دلاری آمریکایی ها است. با در نظر داشتن این اختلاف اقتصادی چشمگیر میان دو کشور آمریکا و روسیه تفاوت تعداد کارت های سرقتی ارائه شده از هر دو کشور در دارک وب کاملا قابل درک است.

کارت های اعتباری سرقتی

البته اشاره کنیم که نهادهای مجری قانون مرتبا اقدام به بستن بازارهای سیاه فضای آنلاین میکنند. با این حال اما وقتی نوبت به خرید و فروش اطلاعات سرقتی می رسد همچنان برخی سایت های مشخص محبوبیت بالایی دارند. براساس اعلام Sixgill بالغ بر ۶۴ درصد از کارت های سرقتی تنها در سه بازار عرضه شده اند.

اطلاعات هر کارت اعتباری سرقتی با پرداخت تنها ۵ دلار قابل خریداری است

به طور کلی ۵۷ درصد از اطلاعات مالی سرقت شده به ویزا کارت و ۲۹ درصدشان نیز به مسترکارت مربوط می شدند. گفته شده اطلاعات هرکدام از این کارت ها با پرداخت تنها ۵ دلار در دارک وب قابل خریداری است و همین حالا سایت های متعددی در دارک وب فعالیت دارند که اطلاعات لازم بری کپی کردن کارت های اعتباری به منظور خرید فیزیکی را به مشتریانشان می فروشند.

کارت اعتباری سرقتی

جاعلان با در اختیار داشتن شماره کارت، کد CVV و همچنین تاریخ انقضای کارت های اعتباری سرقتی می توانند به صورت آنلاین یا فیزیکی خریدهای خود را انجام دهند.

اما مجرمان سایبری با احساس خطر از جانب نهادهای مجری قانون تلاش دارند که کار و کاسبی خود را به کانال های فروش دیگری انتقال دهند و آنطور که در این گزارش آمده پلتفرم های رمزگذاری شده ای نظیر تلگرام به بستری برای فروش و معامله کارت های اعتباری سرقتی بدل شداند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی