ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کلیه لپ تاپ های اپل احتمالا به کیبورد جدیدی مجهز می شوند

مینگ-چی کو تحلیلگر شناخته شده مسائل مربوط به اپل و از کارشناسان شرکت بین المللی اوراق بهادار TF گزارش جدیدی را منتشر کرده و در آن به برخی تامین کنندگان کیبورد اشاره نموده که احتمال می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

مینگ-چی کو تحلیلگر شناخته شده مسائل مربوط به اپل و از کارشناسان شرکت بین المللی اوراق بهادار TF گزارش جدیدی را منتشر کرده و در آن به برخی تامین کنندگان کیبورد اشاره نموده که احتمال می رود با اپل وارد همکاری شوند. کو در این گزارش مدعی شده که اپل احتمالا مکانیزم پروانه ای غیرقابل تکیه در کیبورد کامپیوترهای مک را با مکانیزم تازه ای موسوم به قیچی جایگزین می کند.

اولین لپ تاپی هم که پیش بینی شده این به روز رسانی را دریافت می کند مک بوک پرو ۱۶ اینچی است که مدتهاست انتظار می رود معرفی شود. کو در گزارش تازه خود همچنین جدول زمانی عرضه این لپ تاپ را هم به روز رسانی کرده و حالا معتقد است که محصول مورد بحث باید در طول سه ماهه آخر سال مالی ۲۰۱۹ (و نه ۲۰۲۰) از راه برسد.

کیبورد لپ تاپ

اما این تنها لپ تاپی نیست که انتظار معرفی اش از جانب اپل را داریم و این شرکت پیشتر فرایند به روز رسانی تمام لپ تاپ هایش را آغاز کرده است. تا پایان سال ۲۰۲۰ نیز انتظار می رود که کیبورد تمامی لپ تاپ های اپل تغییر یابند.

براساس جدول زمانی اعلام شده توسط کو، مک بوک پرو ۱۵ اینچی و نسخه ۱۶ اینچی آن فعلا در صف انتظار برای تجهیز شدن به کیبورد جدید باقی می مانند و مک بوک پرو ۱۶ اینچی جدید که گفته شده با کیبورد تازه از راه می رسد احتمالا اندکی نسبت به نسخه ۱۵ اینچی پیشرفته تر خواهد بود. در سال آینده نیز نسخه های مختلف مک بوک شامل نسخه ایر، مک بوک پرو ۱۳ اینچی و مک بوک پرو ۱۵ اینچی همگی به کیبورد جدید مجهز می شوند.

کیبورد لپ تاپ
مکانیزم پروانه ای سمت راست/ مکانیزم قیچی سمت چپ

شاید بد نباشد اشاره کنیم که مکانیزم پروانه ای نخستین بار در سال ۲۰۱۵ به کیبورد مک بوک ۱۲ اینچی اضافه شد و در ادامه شرکت سازنده به تدریج آن را به تمامی مدل های لپ تاپ خود آورد.

با این حال اما کم عمق بودن فضای حرکتی دکمه ها و لزوم فشردن چندین باره دکمه ها برای دریافت بازخورد انتقاداتی را نسبت به این مکانیزم از جانب کاربران ایجاد کرد. در نتیجه همین مسائل هم ذرات گرد و غبار به راحتی میتواند عملکرد دکمه های کیبورد در لپ تاپ های اپل را دچار مشکل کند و مهم تر از آن تعمیر این کیبوردها هم چندان ساده نیست. به همین خاطر هم اپل برنامه ای را برای تعویض تمامی کیبوردهای پروانه ای در لپ تاپ هایش به اجرا گذاشت.

در طراحی جدید اپل بازگشتی به یک طراحی قدیمی و قابل اعتماد دارد. دکمه های موسوم به قیچی در اغلب لپ تاپ های ویندوزی و حتی کیبوردهای اکسترنال اپل یافت می شوند و این کمپانی حتی تا پیش از مهاجرت به مکانیزم پروانه ای از همین کیبوردها استفاده می کرد.

اگر گزارشات امروز درست باشند تا چند وقت دیگر شاهد ارائه مدل های مختلف مک بوک با این کیبوردهای قدیمی خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی