ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خط تولید اپل
تکنولوژی

ترامپ با درخواست اپل برای معافیت گمرکی قطعات مک پرو مخالفت کرد

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در توییت تازه خود اعلام کرد که کمپانی اپل از تعرفه های وارداتی در امان نبوده و باید قطعات چینی مک پرو را در ایالات متحده تولید کند. ترامپ با ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در توییت تازه خود اعلام کرد که کمپانی اپل از تعرفه های وارداتی در امان نبوده و باید قطعات چینی مک پرو را در ایالات متحده تولید کند.

ترامپ با لحنی تند در توییت خود گفت:

«اپل برای قطعات مک پرو که در چین ساخته می شوند معافیتی نخواهد گرفت و این تعرفه ها کمتر نخواهند شد. اگر تعرفه نمی خواهید، این قطعات را در آمریکا بسازید.»

اوایل ماه ژوئیه، اپل درخواستی به دفتر نماینده تجاری آمریکا داد تا برخی قطعات چینی از لیست تعرفه های 25 درصدی خارج شوند. در این درخواست به طور مشخص به مک پرو اشاره ای نشده بود ولی با توجه به گزارشی که بلومبرگ هفته پیش منتشر کرد، قطعات ذکر شده در این لیست با محصول کمپانی کوپرتینویی همخوانی دارد.

از قطعات درخواست شده در لیست درخواستی اپل می توان به صفحه گرمایشی پردازشگر، یک ماژول پردازشگر گرافیکی و یک فریم و قاب کامپیوتر که مخصوص کامپیوترهای دسکتاپ هستند، اشاره کرد. علاوه بر این موارد این کمپانی برای تعدادی از لوازم جانبی محصولات خود مثل Magic Mouse 2 و Magic Trackpad 2 نیز درخواست معافیت کرده بود.

این اقدام ترامپ با توجه به اینکه تصمیم دفتر نماینده تجاری آمریکا هنوز اعلام نشده، کمی عجولانه به نظر می رسد. در مورد درخواست اپل باید نظر مردم نیز بررسی شود بعد باید دید دفتر نماینده تجاری آمریکا اپل را از این تعرفه ها معاف خواهد کرد یا نه.

اپل همواره در تلاش بوده تا دولت ترامپ را از اعمال تعرفه های گمرکی از چین منع کند؛ چون به عقیده کوپرتینویی ها تعرفه ها نهایتاً به اقتصاد آمریکا ضرر خواهند زد. این شرکت در گذشته برای بعضی از محصولات خود مثل اپل واچ و ایرپاد از تعرفه های گمرکی در امان مانده بود.

هنوز بیانیه ای از سوی سخنگوی اپل در رابطه با این تصمیم منتشر نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۷ مرداد ۱۳۹۸

    خب چرا دنبال دردسری. تو امریکا تولیدش کن

  • مجید
    مجید | ۵ مرداد ۱۳۹۸

    اینجا هم رئیس جمهور داریم،‌ با پولی که در اصل بابت مبادله جاسوس از آمریکا گرفته بود و به اسم برجام جا زده بود، آب معدنی و آتو آشغال از فرانسه وارد می کرد!

  • علی قنبری
    علی قنبری | ۵ مرداد ۱۳۹۸

    این همه هزینه میگیره اپل خوب هزینه گمرکم بده ?

مطالب پیشنهادی