ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین SX800
تکنولوژی

دوربین نظارتی فوجی‌فیلم SX800 پلاک ماشین را از یک کیلومتری می‌خواند [تماشا کنید]

فوجی فیلم از اولین دوربین نظارتی دوربرد خود به نام SX800 رونمایی کرد. این دوربین با بزرگنمایی اپتیکال 40 برابری مناسب نهادهای امنیتی، پاسگاه های مرزی و کارخانه های وسیع است. فاصله کانونی لنز این ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۵

فوجی فیلم از اولین دوربین نظارتی دوربرد خود به نام SX800 رونمایی کرد. این دوربین با بزرگنمایی اپتیکال 40 برابری مناسب نهادهای امنیتی، پاسگاه های مرزی و کارخانه های وسیع است.

فاصله کانونی لنز این دوربین از 20 تا 800 میلیمتر متغیر بوده و علاوه بر بزرگنمایی اپتیکال 40 برابری، قابلیت بزرگنمایی دیجیتال 1.25 برابری را هم دارد. فوجی فیلم مدعی شده این مشخصات روی هم رفته SX800 را قادر به دستیابی به فاصله کانونی 1000 میلیمتری می کند که برای خواندن پلاک یک اتومبیل از فاصله 1 کیلومتری کافی خواهد بود.

البته دوربین SX800 مشخصات فوق العاده ای ندارد؛ چون قبلاً دوربین دوربرد قدرتمند دیگری نظیر نیکون P1000 با زوم اپتیکال 125 برابری و فاصله کانونی 24-3000 میلیمتری را دیده بودیم. اما فوجی فیلم مدعی است محصول جدیدش قابلیت هایی دارد که مناظر ثبت شده از فواصل بسیار دور توسط آن را کاربردی تر می کنند.

دوربین SX800 از فوکوس خودکار بسیار سریع بهره برده و می تواند در عرض تنها 0.3 ثانیه روی سوژه فوکوس کند. این دوربین از لرزشگیر اپتیکال و یک موتور پردازشی ویژه برخوردار است که می تواند اثرات مه و گرما را در تصاویر کاهش دهد. این دوربین در هوای تاریک می تواند تصاویری با حساسیت ایزو 819200 ثبت کند.

برای آشنایی بهتر با دوربین SX800 فیلم زیر را تماشا کنید:

همانطور که در فیلم می بینیم به کمک این دوربین می توان نوشته تابلویی که در فاصله 2.2 کیلومتری قرار گرفته را خواند. همچنین از فاصله 3 کیلومتری می توان تصویر تقریباً واضحی از برج توکیو به دست آورد. در تصویر زیر دوربین توانسته پلاک ماشینی را از فاصله 1000 متری ثبت کند:

دوربین SX800

فوجی فیلم دوربین SX800 را مناسب استفاده در مرزها، مناطق جنگلی، فرودگاه ها، بنادر و بزرگراه ها می داند. به نظر نمی رسد این دوربین قیمت بسیار بالایی داشته باشد و از این نظر برای سازمان ها به صرفه خواهد بود. این دوربین 26 ژوئیه (4 مرداد) به بازار عرضه خواهد شد اما قیمت آن هنوز شخص نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی