ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2020-lincoln-aviator
خودرو

سیستم تعلیق پیشرفته لینکلن Aviator آرامش کابین را بیمه می کند [تماشا کنید]

لینکلن یک برند رده بالای آمریکایی است که مالکیت آن در اختیار شرکت فورد قرار دارد. محصولات این برند رقیب تولیدات برندهای لوکس دیگری چون کادیلاک، لکسوس و مرسدس بنز محسوب شده و از کیفیت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

لینکلن یک برند رده بالای آمریکایی است که مالکیت آن در اختیار شرکت فورد قرار دارد. محصولات این برند رقیب تولیدات برندهای لوکس دیگری چون کادیلاک، لکسوس و مرسدس بنز محسوب شده و از کیفیت و امکانات زیادی برخوردار هستند.

شاسی بلند سایز متوسط اِیوییتور (Aviator) یکی از مدل های احیا شده لینکلن به شمار می رود. نسل اول این خودرو در سال 2002 و بر اساس پلتفرمی مشترک با فورد اکسپلورر متولد شد، اما به دلیل استقبال کم و فروش ضعیف از انتظار تنها پس سه از سال خطوط تولید را ترک کرد.

LincolnAviator

پس از عملکرد ناامید کننده ایوییتور، لینکلن کراس اوور دیگری را با نام MKT جایگزین آن نمود. از سال 2005 به این طرف خبری از نسل جدید ایوییتور نبود، تا اینکه در نمایشگاه خودروی نیویورک 2018 پروتوتایپ نسل دوم آن در غرفه لینکلن پدیدار شد.

2020-lincoln-aviator (1)

همانطور که در زمان رونمایی وعده داده شده بود، با فرا رسیدن تابستان فروش نسل دوم ایوییتور آغاز شده و علاقه مندان می توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند.

برای نمایش قابلیت ها و ترغیب مشتریان، لینکلن اخیرا با انتشار ویدیویی به یکی از آپشن های جالب ایوییتور پرداخته و راحتی آن در انواع مسیرها را به رخ کشیده است. این آپشن سیستم تعلیق تطبیق پذیر با نظارت جاده (Adaptive Suspension with Road Preview) نامگذاری شده و توسط مهندسین لینکلن توسعه یافته است.

2020-lincoln-aviator (4)

سیستم فوق از ترکیب یک دوربین و 12 سنسور به وجود آمده است. دوربین موجود وظیفه دارد تمامی پستی بلندی های موجود تا 15 متری جلوی خودرو را تشخیص داده و در کسری از ثانیه تنظیمات لازم را فعال کند.

سنسورهای یاد شده نیز با سیستم تعلیق در ارتباط بوده و فاکتورهایی مثل حرکت خودرو، حرکات بدنه، فرمان و افزایش یا کاهش سرعت خودرو را تا 500 بار در هر ثانیه کنترل می کنند. این سنسورها هر بار تا 100 تنظیم مختلف را انجام می دهند.

2020-Lincoln-Aviator-Adaptive-Suspension-with-Road-Preview-002-1024x640

به گفته لینکلن سیستم پیشرفته ایوییتور توانایی تشخیص ناهمواری هایی بین بازه 51 الی 203 میلی متر (شامل چاله ها و سرعت گیرها) را دارد. پس از تشخیص نوع و شدت ناهمواری، سیستم تعلیق بادی به گونه ای تنظیم می شود که خودرو با بیشترین راحتی ممکن از روی آن عبور کند.

2020-Lincoln-Aviator-Adaptive-Suspension-with-Road-Preview-001-1024x640

علاوه بر این، سیستم تعلیق تطبیق پذیر هنگام افتادن یکی از چرخ ها به چاله ای بزرگ، سریعا کمک فنر آن چرخ را سفت تر می کند تا از حرکت اضافی اتاق کاسته شود.

دیوید راسل یکی از متخصصین دینامیک خودرو در کمپانی لینکلن گفته سیستم تعلیق تطبیق پذیر با نظارت دایمی جاده ایوییتور به قدری پیشرفته است که سنسورهای آن در زمانی کمتر از پلک زدن اطلاعات را خوانده و تنظیمات لازم را اعمال می کنند؛ وی تعداد داده های ورودی در هر ثانیه را بیش از 23,000 اعلام کرده است.

سیستم تعلیق پیشرفته لینکلن Aviator

برای مدل پایه از لینکلن ایوییتور قیمتی برابر با 52,195 دلار تعیین شده و در صورت سفارش نسخه Black Label Grand Touring هیبریدی با تمام آپشن ها این رقم تا 91,145 دلار بالا می رود.

پیش از لینکلن خودروسازان دیگری چون آئودی و مرسدس بنز سیستم مشابهی را توسعه داده و در محصولات پرچمدار خود به کار گرفته اند. ناگفته نماند ایوییتور باید با رقبای بزرگی چون ب ام و X5، مرسدس بنز GLE و پورشه کاین رقابت کند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ssd1990
    ssd1990 | ۵ مرداد ۱۳۹۸

    تو این سایز و کلاس رقیاش مرسدیس GLS و بی ام و x7

مطالب پیشنهادی