ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت سیگار الکترونیکی جول به عمد نوجوانان را هدف قرار داده است

بعد از جلسه محاکمه‌ای که برای شرکت تولید سیگار الکترونیکی جول (Juul) برگزار شد، اعضای کمیته نظارت و اصلاحات آمریکا اعلام کردند که این شرکت به صورت عمدی نوجوانان را در مدارس یا به صورت ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

بعد از جلسه محاکمه‌ای که برای شرکت تولید سیگار الکترونیکی جول (Juul) برگزار شد، اعضای کمیته نظارت و اصلاحات آمریکا اعلام کردند که این شرکت به صورت عمدی نوجوانان را در مدارس یا به صورت آنلاین هدف فروش محصولات خود قرار داده است.

بر اساس 55 هزار سند و مدرک محرمانه به دست آمده از آزمایشگاه‌های جول، این کمیته اعلام کرد که بخش برنامه‌ریزی ممانعت نوجوانان این شرکت برنامه‌ای برای مدارس تدارک دیده بود که در آن جلساتی بین نمایندگان جول و دانش آموزان برگزار می‌شد.

در واقع جول برای برگزاری این جلسات به مدارس شرکت کننده پول پرداخت می‌کرده و بر اساس شهادتی که به اعضای کمیته ارائه شده، یکی از نمایندگان این شرکت به دانش آموزان گفته بود که مصرف سیگارهای الکترونیکی کاملا بی خطر است و ضرری برای آنها ندارد. او همچنین پیشنهاد کرده بود که یکی از نوجوانان وابسته به نیکوتین از سیگارهای الکترونیکی استفاده کند.

این کمیته همچنین گزارش کرده که شرکت تولید سیگار الکترونیکی جول با صرف هزینه‌ای به اندازه 134 هزار دلار، یک کمپ 5 هفته‌ای برای 80 دانش آموز برگزار کرده و این کمپ قرار بود یک برنامه جامع آموزش سلامت باشد. اما بر اساس شهادت شاهدان، این شرکت با برگزاری کمپ‌های مذکور کودکان هشت سال و بالاتر را به استفاده از محصولات خود تشویق کرده است.

سیگار الکترونیکی جول

گزارش شده که این شرکت به متدهای نوین دیگری هم برای جذب نوجوانان روی آورده و با راه اندازی یک برنامه مارکتینگ برای اینفلوئنسرها سعی در جذب 280 اینفلوئنسر در لس آنجلس و نیویورک داشته است. آن‌ها به دنبال افرادی بودند که بیش از 30 هزار فالوئر داشته و با حضور در رویدادهای عرضه محصولات این شرکت، توجه نوجوانان را به سمت محصولات این شرکت جلب کنند.

با اینکه جول برنامه مارکتینگ خود در شبکه‌های اجتماعی را نوامبر سال گذشته متوقف کرد، اما همچنان تبلیغ محصولات این شرکت با هشتگ گذاری کاربران در شبکه‌هایی مثل فیس بوک و اینستاگرام دست به دست می‌چرخند.

شرکت بزرگ سیگار الکترونیکی جول همچنین جامعه بومیان آمریکا را هدف قرار داده بود چرا که بر اساس گزارشات مصرف سیگار در این گروه، از جمعیت عمومی آمریکا بالاتر است. یکی از سرخپوستان قبایل آمریکا گزارش کرده که جول با هزینه 600 هزار دلاری، از پزشکان و متخصصان درمان قبیله‌ای آمریکا خواسته که سیگارهای الکترونیکی این شرکت را به رایگان در اختیار اعضای این قبایل قرار بدهند.

همه این اتهامات در حالی متوجه جول شده که چندی پیش مدیر این شرکت از فراگیر شدن مصرف این سیگارها در بین نوجوانان ابراز تاسف کرده بود. فعلا مقامات جول در مورد این اتهامات نظر خود را ابراز نکرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی