ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت DJI برای تولید پهپادهای مسابقه ای آماده می‌شود

شرکت DJI احتمالا برای عرضه پهپادی با زاویه دید اول شخص (FPV) برنامه ریزی کرده که می‌تواند منجر به تولید پهپادهای مسابقه ای شود. گزارش شده این شرکت برای سه محصول خود به نام‌های یونیت ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

شرکت DJI احتمالا برای عرضه پهپادی با زاویه دید اول شخص (FPV) برنامه ریزی کرده که می‌تواند منجر به تولید پهپادهای مسابقه ای شود. گزارش شده این شرکت برای سه محصول خود به نام‌های یونیت هوایی FPV، کنترلر از راه دور FPV و عینک FPV در کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) تشکیل پرونده داده است.

این شرکت پیشتر هم محصولی مرتبط با حوزه پهپادهای FPV عرضه کرده بود. در سال 2017 یک هدست در ابعاد VR پلی استیشن توسط DJI عرضه شد که DJI Goggles نام داشت و با برخی از پهپادهای این شرکت قابل استفاده بود. اما فعالیت شرکت چینی در این حوزه به همین یک محصول خلاصه شد.

با این حال یک پهپاد با زاویه دید اول شخص به همراه عینک و کنترل از راه دور اختصاصی بیشتر برای مصارف مسابقه‌ای یا کاربردهایی که مانورپذیری بالایی نیاز دارند مناسب به نظر می‌رسد. با توجه به اینکه DJI با اختلاف در صنعت پهپادهای تجاری پیشتاز است وارد شدن به حوزه توسعه پهپادهای مسابقه ای برای این شرکت معقول به نظر می‌رسد.

پهپادهای مسابقه ای

تا به حال DJI پهپادهای اختصاصی برای حوزه رو به رشد مسابقات پهپادها عرضه نکرده و در بازار مسابقه‌ای یا FPV هنوز سهم خود را به دست نیاورده است. در حال حاضر این بازار شامل محصولات شخصی سازی شده است که با استفاده از قطعات ماژولار تولید می‌شود.

این روزها نه تنها رقابت و لیگ‌های پهپادهای مسابقه ای بازار داغی دارد، بلکه استفاده از FPV ها برای فیلمبرداری‌های تبلیغاتی و فیلمبرداری از رویدادها هم بازار رو به رشدی را برای این نوع پهپادها رقم زده است. بنابراین طراحی محصولی که به صورت اختصاصی نیاز این بازار را تامین کند می‌تواند برای شرکت بزرگی مثل DJI معقول و سودآور باشد.

با این حال یکی از معایب پهپادهای FPV تصادفات زیاد آن‌هاست. از آنجایی که این پهپادها بسیار سریع حرکت می‌کنند کنترل آن‌ها سخت‌تر است و هدایت کننده پهپاد هم عموما به ابزار کمکی مثل قفل GPS یا پرواز خودکار دسترسی ندارد. در واقع دلیل اصلی اینکه در حال حاضر پهپادهای FPV از قطعات ماژولار ساخته می‌شوند همین موضوع است چرا که در این صورت بعد از تصادف و خرابی، تعمیر و جایگزین‌سازی این قطعات راحت تر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی