ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اکانت های چینی توییتر
تکنولوژی

بهبود نسبی اوضاع توییتر با افزایش تعداد کاربران و سوددهی ناچیز

توییتر در بهار امسال با دستیابی به سودی قابل قبول و افزایش میلیونی تعداد کاربرانش فصل مطلوبی را سپری کرده است. این شبکه اجتماعی طی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ به سود خالص ۳۷ میلیون ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

توییتر در بهار امسال با دستیابی به سودی قابل قبول و افزایش میلیونی تعداد کاربرانش فصل مطلوبی را سپری کرده است.

این شبکه اجتماعی طی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ به سود خالص ۳۷ میلیون دلاری دست پیدا کرده و تعداد کاربران فعل ماهانه اش نیز با افزایش ۵ میلیونی به ۱۳۹ میلیون نفر رسیده. این میزان بالاترین رقمی است که از ابتدای گزارشات آماری توییتر ثبت شده و همچنین نشانگر بالاترین رشد سالیانه در دو سال گذشته است. انتشار این گزارش با افزایش ۱۰ درصدی ارزش سهام کمپانی همراه شده است.

این شرکت در گزارشات جدید خود به جای تکیه بر تعداد کل حساب های کاربری، تنها شمار کاربرانی را ذکر می کند که قابلیت درآمدزایی (mDAU) دارند. بر اساس گزارش جدید تعداد کل mDAU یا کاربران فعال روزانه از ۱۳۴ میلیون در زمستان گذشته به ۱۳۹ میلیون رسیده که از این بین تنها ۲۹ میلیون نفر ساکن آمریکا هستند.

از نظر مالی هم درآمد توییتر ۸۴۱ میلیون دلار برآورد شده که معادل ۷۶ میلیون درآمد عملیاتی و ۳۷ میلیون درآمد خالص است. رقمی که چشمگیر نیست اما مطلوب به نظر می رسد. ۷۲۷ میلیون دلار از این درآمد از راه تبلیغات و ۱۴۱ میلیون دلار آن از طریق صدور مجوزهای داده به دست آمده است.

این شبکه اجتماعی انتظار رشد یکباره را در آینده ندارد و در عوض به پیشرفت های آهسته و پیوسته چشم دوخته است. برآوردهای توییتر از دستیابی به درآمد کلی ۸۷۵ میلیون دلاری در فصل جاری حکایت دارد.

توییتر برای چندین فصل متوالی با ریزش تعداد کاربران مواجه بود که ظاهرا دلیل اصلی آن حذف اکانت های تقلبی، اسپم ها و ربات ها بوده است. فشار افکار عمومی و رسانه ها بر پلتفرم های اجتماعی باعث شده توییتر در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۶۶ هزار حساب کاربری را به اتهام فعالیت های مخرب معلق کند.

این شبکه اجتماعی در جدیدترین قدم برای سالم سازی فضا و مقابله خشونت علیه اقلیت های مذهبی، انتساب اسامی و القاب غیر انسانی به گروه ‌های دینی را ممنوع کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی