ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

3367d3fa-indonesia-electric-vehicles-1
خودرو

پشت پرده سرمایه گذاری هنگفت تویوتا و هیوندای در اندونزی

پایگاه خبری رویترز اخیرا گزارش کرده که به دنبال سرمایه گذاری چند شرکت مطرح خودروسازی در اندونزی، این کشور از سال 2022 به جمع تولیدکنندگان اتومبیل های الکتریکی خواهد پیوست. تویوتا و هیوندای برخی از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۵

پایگاه خبری رویترز اخیرا گزارش کرده که به دنبال سرمایه گذاری چند شرکت مطرح خودروسازی در اندونزی، این کشور از سال 2022 به جمع تولیدکنندگان اتومبیل های الکتریکی خواهد پیوست. تویوتا و هیوندای برخی از این خودروسازان هستند که از علاقه خود نسبت به ساخت کارخانه های مخصوص مونتاژ خودروهای الکتریکی در اندونزی خبر داده اند.

کشور اندونزی که در جنوب شرق آسیا واقع شده، منابعی غنی از لاتریت نیکل دارد. احتمالا می دانید که این ماده در ساخت باتری های لیتیوم یونی به کار برده می شود. وجود چنین منابع سرشاری باعث شده که وزارت صنعت اندونزی برنامه جامعی را برای راه اندازی کارخانه های تولید وسایل نقلیه برقی و باتری تدوین کند.

indonesia

به گفته مدیر بخش الکترونیک، حمل و نقل، ماشین آلات و فلزات وزارت صنعت اندونزی، دولت این کشور خواهان آن است که تا سال 2025، بیست درصد از خودروهای تولیدی را مدل های الکتریکی تشکیل دهند.

به منظور ترغیب و تشویق خودروسازان برای شروع تولید مدل های الکتریکی در خاک اندونزی، مقامات سیاسی این کشور در حال بازنگری و نهایی سازی قوانین مربوط به مالیات هستند. طبق قوانین بازنگری شده طرح های تشویقی برای سازندگان خودروهایی که گازهای آلاینده کمتری تولید می کنند، در نظر گرفته می شود.

وزیر صنعت اندونزی در این باره گفته:

اخیرا چند شرکت سازنده باتری به سراغ ما آمده اند، اما این هنوز گام های ابتدایی است. آنها به دلیل در دسترس بودن مواد خام مورد نیاز، اندونزی را کشوری با پتانسیل های بالا در زمینه تولید انواع محصولات الکتریکی می دانند.

شرکت تویوتا متعهد شده که در عرض 5 سال آینده 2 میلیارد دلار در اندونزی سرمایه گذاری کند. بخشی از این سرمایه گذاری مربوط به تولید خودروهای الکتریکی در خاک این کشور خواهد بود.

تولید خودروهای الکتریکی

هیوندای نیز سرمایه گذاری 2.8 میلیارد دلاری در اندونزی را هدفگذاری نموده و امیدوار است از سال 2021 تولید مدل های شاسی بلند، هاچبک، سدان و سپس خودروهای تمام الکتریکی را در این کشور آغاز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی