ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: ۸ فایل منیجر برتر در گجت های اندرویدی [به‌روزرسانی ۲۰۱۹]

وقتی از مقایسه سیستم های عامل موبایل صحبت می کنیم، اندروید نسبت به دیگر رقبا در دو زمینه می درخشد: یکی امکانات شخصی سازی و دیگری فایل منیجر های قدرتمند. در جعبه ابزار این هفته، هشت ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

وقتی از مقایسه سیستم های عامل موبایل صحبت می کنیم، اندروید نسبت به دیگر رقبا در دو زمینه می درخشد: یکی امکانات شخصی سازی و دیگری فایل منیجر های قدرتمند.

در جعبه ابزار این هفته، هشت نمونه از برترین فایل منیجرهای اندروید را به شما معرفی می کنیم و به مقایسه ویژگی‌ها و کاربردهای منحصر به فرد این اپلیکیشن‌های ضروری خواهیم پرداخت.

اپلیکیشن های این فهرست تقریبا مشابه یکدیگرند و قابلیت‌های یکسانی دارند، اما این تفاوت‌های کوچک است که موجب تمایزشان از هم شده. در این مطلب بهترین فایل منیجر‌ها را در سه دسته بندی متفاوت ارائه کرده‌ایم: مبتدی، حرفه‌ای و مناسب برای دستگاه‌های روت شده. با ما همراه باشید.

فایل منیجر های مبتدی

فایل منیجر‌هایی که در این دسته بندی قرار می‌گیرند کاملا ساده هستند. با این که برخی از امکانات فایل منیجر‌های حرفه‌ای را ندارند اما رابط کاربری ساده‌ی آن‌ها باعث می‌شود که همه بتوانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند.

۱. Files by Google

یکی از کاربر پسند‌ترین فایل منیجر‌های دنیا Files By Google نام دارد که امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از مزیت‌های مهم آن می‌توان به عدم نمایش تبلیغات اشاره کرد.

از آنجایی که اپلیکیشن یاد شده توسط خود گوگل توسعه داده می‌شود، استفاده از آن در سیستم عامل اندروید امنیت بالایی خواهد داشت. با استفاده از این اپلیکیشن علاوه بر انجام کار‌های ساده‌ای نظیر مدیریت فایل، قادرید با پیشنهاد‌های ارائه شده توسط آن به پاکسازی حافظه‌ی موبایل خود بپردازید.

همچنین برخورداری از جستجوی قدرتمند و سریع باعث می‌شود فایل‌های ذخیره شده در حافظه‌ی گوشی را با سرعت بیشتری پیدا کنید. علاوه بر این Files By Google به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید فایل‌های خود را به صورت آنلاین و آفلاین با دیگران به اشتراک بگذارید. البته برای اشتراک گذاری آفلاین فایل‌ها با مخاطب، باید هر دو از این اپلیکیشن استفاده کنید.

همچنین گوگل اعلام کرده که فایل‌ها برای اشتراک گذاری آنلاین رمزگذاری می‌شوند تا کاربران هیچ نگرانی بابت امنیت فایل‌های شخصی خود نداشته باشند.

 Files by Google: Clean up space on your phone

Files by Google: Clean up space on your phone

سازنده: Google LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 10 مگابایت زبان:
۲. Astro File Manager

یکی دیگر از فایل منیجر‌های ساده و کاربر پسند توسط Metago توسعه داده شده که آن هم بدون داشتن تبلیغ و همچنین استفاده از گرافیکی جذاب توانسته بسیار موفق عمل کند. با استفاده از Astro File Manager می‌توانید فایل‌های خود را مدیریت کرده و آن‌ها را انتقال دهید.

پشتیبانی از کارت حافظه‌ی SD، امکان بکاپ گیری از فایل‌ها روی گوشی و حتی پاکسازی فایل‌های اضافی از دیگر ویژگی‌هایی هستند که می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم. علاوه بر این‌ها شما می‌توانید فایل‌ها را زیپ کرده و یا آن‌ها را از حالت زیپ خارج کنید. Astro File Manager به خوبی از فایل‌های با فرمت RAR و ZIP پشتیبانی می‌کند.

از همه‌ی این‌ها گذشته استفاده‌ی Astro File Manager از متریال دیزاین گوگل و ایجاد محیط گرافیکی جذاب و چشم نواز باعث می‌شود که هنگام استفاده از آن حس خوبی داشته باشید. لازم به ذکر است که این نرم افزار رایگان است و همانطور که گفتیم هیچ تبلیغی را نمایش نمی‌دهد.

File Manager by Astro (File Browser)

File Manager by Astro (File Browser)

سازنده: Metago قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 7.27 مگابایت زبان:
۳. MK Explorer

انتخاب سوم در دسته بندی فایل منیجر‌های مبتدی MK Explorer خواهد بود. نرم افزار مدیریت فایلی که ظاهری زیبا و کاربرپسند دارد و امکانات اولیه و اصلی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از مزیت‌های خوب این نرم افزار پشتیبانی از ۲۰ زبان مختلف است.

با استفاده از MK Explorer و برخورداری از رابط کاربری مناسب آن، می‌توانید فایل‌ها را مدیریت کنید. اگر نسخه‌ی اندرویدی که استفاده می‌کنید 5.0 و جدیدتر باشد، MK Explorer قادر است از حافظه‌ی SD هم پشتیبانی کند. علاوه بر همه‌ی این‌ها فایل منیجر یاد شده دسترسی روت را هم در اختیار کاربرانی که از گوشی‌های روت شده استفاده می‌کنند، قرار می‌دهد.

البته یکی از معضلات این نرم افزار عدم دریافت به روزرسانی از سال ۲۰۱۶ است. به همین دلیل استفاده از این اپلیکیشن را تنها به افرادی توصیه می‌کنیم که از نسخه‌های قدیمی تر اندروید مثل لالیپاپ یا مارشملو استفاده می‌کنند.

MK Explorer

MK Explorer

سازنده: kormateusz قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.7 مگابایت زبان:

فایل منیجر‌های حرفه‌ای

برخی از فایل منیجر‌ها امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. از امکان انتقال فایل‌ها به صورت آنلاین و ذخیره سازی آن‌ها در سرویس‌های ابری گرفته تا پشتیبانی از افزونه‌ها، SMB و ... . در این بخش به معرفی این دست از فایل منیجر‌ها پرداخته‌ایم.

۱. Total Commander

یکی از فایل منیجر‌های قدرتمند اندروید Total Commander نام دارد. این فایل منیجر با این که از لحاظ ظاهری چندان جذاب نیست، اما کاملا رایگان است و از طرفی هیچ تبلیغی را نمایش نمی‌دهد.

اصلی ترین نقطه قوت Total Commander پشتیبانی از امکانات متنوعی همچون ذخیره سازی ابری فایل‌ها، پشتیبانی از سرویس‌های ابری و افزونه‌ها، امکان بوکمارک کردن و همچنین برخورداری از یک ویرایشگر متنی داخلی است. امکانات یاد شده تا حد زیادی مشکل عدم توجه به زیبایی ظاهری Total Commander را به دست فراموشی می‌سپارد.

افزونه‌هایی که این فایل منیجر از آن‌ها پشتیبانی می‌کند کلاینت FTP و SFTP، وب فولدر‌ها یا WebDAV، دسترسی از طریق LAN، انتقال فایل‌ها از طریق بلوتوث و بسیاری دیگر از امکانات را شامل می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که این نرم افزار از ۳۰ زبان مختلف پشتیبانی می‌کند و همچنین دسترسی روت را برای کاربرانی که گوشی‌شان را روت کرده‌اند فراهم خواهد کرد.

Total Commander - file manager

Total Commander - file manager

سازنده: C. Ghisler قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.71 مگابایت زبان:
۲. FX File Explorer

یکی از جدیدترین فایل منیجر‌ها که در مدت زمان اندک فعالیت خود توانسته موفقیت‌های قابل توجهی را به دست بیاورد FX File Explorer نام دارد. این فایل منیجر به شما اجازه می‌دهد که از چند پنجره درون برنامه برای مدیریت فایل‌ها استفاده کنید. همچنین پشتیبانی از FTP و حتی فایل‌های آرشیو شده (با فرمت‌های RAR و ZIP) که دارای رمزگذاری هستند هم در FX File Explorer فراهم است.

این فایل منیجر همانند Total Commander دارای یک ویرایشگر متنی داخلی است. از همه مهم‌تر این که خبری از تبلیغات نیست و می‌توانید نسخه‌ی رایگان آن را بدون محدودیتی در امکانات دانلود کرده و از آن استفاده کنید. البته با این حال این اپلیکیشن دارای نسخه‌ی پریمیوم است که می‌توانید با پرداخت 2.99 دلار آن را دریافت کنید.

 FX File Explorer: The file manager with privacy

FX File Explorer: The file manager with privacy

سازنده: NextApp, INC قیمت: رایگان دارای نسخه‌ی پریمیوم دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 8.7 مگابایت زبان:
۳. Solid Explorer

فایل منیجر Solid Explorer این اواخر رشد چشمگیری در جذب مخاطب داشته که بی دلیل هم نبوده. گذشته از امکانات قابل توجه و حرفه‌ای که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، Solid Explorer از متریال دیزاین گوگل استفاده کرده تا محیط کاربری چشم نوازی داشته باشد.

اما اصلی ترین نقطه قوت Solid Explorer امکاناتی است که ارائه می‌دهد؛ پشتیبانی از سرویس‌های ابری، دسترسی روت، FTP ،SFTP ،WebDav ،SMB و همچنین CIFS. البته امکانات Solid Explorer به همین موارد ختم نمی‌شود و می‌تواند از فایل‌های زیپ در فرمت‌های مختلف، Chromecast و حتی تم‌های متنوع پشتیبانی کند.

این نرم افزار با این که ویژگی‌های متنوع و بسیار زیادی را ارائه می‌دهد اما رایگان نیست و برای خریداری آن باید ۱.۹۹ دلار هزینه کنید. البته لازم به ذکر است که این اپلیکیشن دارای دوره‌ای کوتاه مدت است که می‌توانید در آن مدت به صورت کاملا رایگان از ویژگی‌هایش بهره‌مند شوید.

Solid Explorer File Manager

Solid Explorer File Manager

سازنده: NeatBytes قیمت: 1.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 15 مگابایت زبان:

فایل منیجرهای مناسب برای دستگاه‌های روت شده

برخی افراد از گوشی‌های روت شده استفاده می‌کنند. هدف اصلی در روت کردن گوشی داشتن دسترسی‌هایی است که به صورت عادی برای کاربران فراهم نیست. به همین دلیل استفاده از فایل منیجر‌هایی که بتوانند در گوشی‌های روت شده دسترسی‌های قابل توجهی را ارائه کنند می‌تواند بسیار مفید باشد. در این بخش به معرفی اینگونه فایل منیجر‌ها اشاره خواهیم کرد.

البته لازم به ذکر است که موارد معرفی شده در بخش فایل منیجر‌های حرفه‌ای همگی تا حد قابل توجهی دسترسی‌های مورد نیاز در گوشی‌های روت شده را فراهم می‌کنند.

۱. Root Browser File Manger

اگر از گوشی روت شده استفاده می‌کنید Root Browser File Manager می‌تواند بهترین گزینه برایتان باشد. این فایل منیجر ظاهر چندان جذابی ندارد اما بسیار قدرتمند است و امکانات قابل توجهی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

با استفاده از این فایل منیجر می‌توانید بسیاری از اجازه‌نامه‌های فایل‌های مختلف در گوشی و دیگر دستگاه‌های متصل شده به گوشی‌تان را تغییر دهید؛ حتی می‌توانید مالکیت فایل‌ها را ویرایش کنید. امکان ایجاد فولدر‌های جدید در عمیق ترین لایه‌های حافظه و استفاده از آن‌ها آنطور که می‌خواهید از دیگر ویژگی‌های این فایل منیجر است.

همچنین با استفاده از Root Browser File Manager می‌توانید مشخص کنید که اپلیکیشن‌ها در کجای حافظه‌ی گوشی ذخیره شوند و چه رفتاری داشته باشند.

اپلیکیشن یاد شده در دو نسخه‌ی Classic و Pro در دسترس قرار گرفته که نسخه‌ی Classic به صورت رایگان و با محدودیت‌هایی در امکانات مواجه است. برای استفاده از نسخه‌ی Pro باید ۴ دلار هزینه کنید.

Root Browser Classic

Root Browser Classic

سازنده: JRummy Apps قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.0 مگابایت زبان:
Root Browser Pro (File Manager)

Root Browser Pro (File Manager)

سازنده: JRummy Apps قیمت: 3.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.9 مگابایت زبان:
۲. X-plore File Manager

یکی از منحصر به فردترین نرم افزار‌های مدیریت فایل در این مطلب X-Plore File Manager نام دارد. برای استفاده از این نرم افزار حتما باید از حالت دو پنجره‌ای آن استفاده کنید. امکانات بی‌شمار این اپلیکیشن نظیر پشتیبانی از انواع فایل‌ها، ذخیره سازی ابری، ذخیره سازی به روش‌های FTP ، SMB و DLNA قابل توجه است. دسترسی روت یکی دیگر از مزیت‌های این فایل منیجر به شمار می‌رود.

شما با استفاده از این نرم افزار قادرید فایل‌های سیستمی را به سادگی ویرایش کنید. همچنین لازم به ذکر است که این اپلیکیشن از یک ویرایشگر Hex داخلی برخوردار است که برای توسعه دهندگان می‌تواند مزیت قابل توجهی باشد.

تنها نقطه ضعف این نرم افزار محیط گرافیکی آن است که به نظر کمی قدیمی می‌آید. اما به طور کلی می‌توان گفت این نرم افزار امکانات بی‌نظیری دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در بهترین سطح فایل‌های خود را روی گوشی مدیریت کنید.

X-plore File Manager

X-plore File Manager

سازنده: Lonely Cat Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 6.7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • Mohammad
    Mohammad | ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

    بهترین فایل منجر اندروید قطعا x-plore هست ولی جای CZ File manager در این لیست خالیه

  • Arman Hoseinzadeh
    Arman Hoseinzadeh | ۶ مرداد ۱۳۹۸

    همه اینارو بذارین کنار فقط یکبار mixplorer رو امتحان کنین مطمئنم پشیمون نمیشین

  • Meysam.n
    Meysam.n | ۵ مرداد ۱۳۹۸

    ۶ ساله که دارم از سالید استفاده میکنم
    رابط کاربری خوب
    دو پنل کاربری
    امکانات زیاد که شما رو فایل منیجر های مخصوص روت هم بی نیاز میکنه
    سرعت روان
    از قابلیت های file xplorer ویندوز چیزی کم نداره

  • mahdi_asdn
    mahdi_asdn | ۵ مرداد ۱۳۹۸

    فقط x-plore

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی