ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ادغام تی موبایل
تکنولوژی

دادگستری آمریکا با ادغام اپراتورهای Sprint و T-Mobile موافقت کرد

وزارت دادگستری آمریکا با ادغام اپراتورهای T-Mobile و Sprint موافقت کرد. پنج دادستان کل ایالتی آمریکا با دو شرط تسریع راه اندازی اینترنت 5G در تمام آمریکا و اطمینان از وجود حداقل چهار اپراتور اصلی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

وزارت دادگستری آمریکا با ادغام اپراتورهای T-Mobile و Sprint موافقت کرد. پنج دادستان کل ایالتی آمریکا با دو شرط تسریع راه اندازی اینترنت 5G در تمام آمریکا و اطمینان از وجود حداقل چهار اپراتور اصلی برای از بین نرفتن رقابت، با یکی شدن این دو اپراتور موافقت کرده اند.

از سال 2016 دو اپراتور اسپرینت (Sprint) و تی-موبایل (T-Mobile) قصد ادغام شدن در یکدیگر را دارند و هر بار به دلایل مختلف این کار صورت نگرفته است. علت ادغام، عدم توانایی فعالیت اسپرینت به طور مستقل به عنوان چهارمین اپراتور ایالات متحده بود.

شرکت ارائه دهنده سرویس تلویزیون ماهواره ای «دیش نتورک» (Dish Network) یکی از بازیگران نهایی شدن این توافق بوده و گفته می شود از سال ها قبل در حال آماده کردن زیرساخت های مخابراتی خود به ارزش 30.2 میلیارد دلار و ورود به جمع اپراتورهای ایالات متحده بوده است. این کمپانی قصد دارد شبکه 800 مگاهرتزی اسپرینت را به مبلغ 3.6 میلیارد دلار تصاحب کند. اگر این مبلغ پرداخت نشود امکان بر هم خوردن معامله وجود دارد.

دیش نتورک به عنوان بخشی از قرارداد، کسب و کارهای Boost Mobile, Virgin Mobile و Sprint Prepaid که زیرمجموعه اسپرینت هستند را تصاحب خواهد کرد. این شرکت همچنین مجاز است تا زمان آماده شدن شبکه 5G خود، با تکیه بر شبکه فعلی تی موبایل و اسپرینت، تا 7 سال به جذب مشترکین جدید بپردازد. همچنین به بیش از 20 هزار دکل مخابراتی این اپراتورها نیز دسترسی خواهد داشت.

موانع اصلی بر سر این ادغام حذف اپراتور چهارم، کاهش رقابت و افزایش قیمت خدمات برای مشتری و بیکار شدن صدها کارمند اعلام شده. ولی با آمدن کمپانی دیش نتورک به صحنه و پر کردن جای اسپرینت این مشکلات تا حد زیادی مرتفع خواهند شد. لازم به ذکر است چهار اپراتور اصلی موبایل در ایالات متحده تی-موبایل، ورایزن، AT&T و اسپرینت هستند.

همانطور که بالاتر گفته شد امکان بر هم خوردن قرار داد وجود دارد. اسپرینت و تی موبایل قرار است چراغ سبز نهایی را طی سه ماهه آینده دریافت کنند. به نظر می رسد این ادغام سرانجام در سال 2019 نهایی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali_Safarpour
    Ali_Safarpour | ۵ مرداد ۱۳۹۸

    به ما چه؟

مطالب پیشنهادی