ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پخش ویدیو از یوتیوب و نتفلیکس به زودی به خودروهای تسلا اضافه می‌شود

ایلان ماسک در توییت جدید خود از اضافه شدن قابلیت پخش ویدیو از یوتیوب و نتفلیکس به نمایشگر خودروهای تسلا خبر داد. البته قابلیت پخش ویدیو مسئله جدیدی نیست؛ ماسک در نمایشگاه E3 گفته بود ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

ایلان ماسک در توییت جدید خود از اضافه شدن قابلیت پخش ویدیو از یوتیوب و نتفلیکس به نمایشگر خودروهای تسلا خبر داد.

البته قابلیت پخش ویدیو مسئله جدیدی نیست؛ ماسک در نمایشگاه E3 گفته بود که امکان پخش ویدیو از یوتیوب به زودی به خودروهای تسلا اضافه می شود. از آنجا که نمایشگر خودروهای تسلا از HTML5 پشتیبانی نمی کند بنابراین اضافه شدن این ویژگی در حال حاضر امکان پذیر نیست. استریم ویدیو از یوتیوب و نتفلیکس فقط در حالتی ممکن است که ماشین متوقف شده باشد.

البته ماسک در توییت دیگری وعده داد در صورتی که قانونگذاران تکنولوژی خودران خودروهای ساخت کمپانی تحت امر او را تأیید کنند، سرنشینان می توانند حین رانندگی ویدیو هم تماشا کنند. هنوز از زمان عرضه این قابلیت اطلاعاتی در دست نیست.

ماسک توجه ویژه ای به نمایشگر خودرو تسلا دارد و همواره از پتانسیل آنها حین رانندگی سخن گفته. به عقیده او نمایشگر درون ماشین هم می تواند اطلاعات مهم رانندگی را در اختیار راننده بگذارد و هم او را سرگرم کند.

برای بازی کردن و ویدیو دیدن خودرو باید در حالت پارک باشد

در همین راستا او چندی پیش از قابلیت بازی کردن بوسیله نمایشگر خودروهای تسلا پرده برداشت. ماه گذشته استودیوی بازی‌سازی بتسدا (Bethesda) در همایش E3 از عرضه بازی Fallout Shelter برای خودروهای تسلا پرده برداشت. در حال حاضر بازی هایی مثل Cuphead و چند بازی کلاسیک کنسول آتاری مثل Tempest, Pole Position, و Missile Command در اتومبیل های تسلا قابل بازی کردن هستند. چند روز پیش هم این خودروساز از اضافه شدن بازی شطرنج به Tesla Arcade خبر داد.

نگرانی های زیادی پیرامون اضافه شدن قابلیت بازی کردن و پخش ویدیو به خودروهای تسلا وجود دارد. در خودروهای آزمایشی باید یک نفر باید همواره پشت فرمان باشد. حتی با وجود بهبود تکنولوژی خودران نیز با توجه به تصادفات متعدد رخ داده، نمی توان به رها کردن کامل فرمان امیدوار بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی