ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی عکس‌های شما را به یک اثر هنری فاخر تبدیل می‌کند

اگر از پیر کردن خودتان با استفاده از عکس‌های سلفی و الگوریتم هوش مصنوعی خسته شده‌اید حالا تکنولوژی پر حرف و حدیث این روزها این امکان را فراهم کرده تا بتوانید عکس‌های سلفی خود را ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۱۵

اگر از پیر کردن خودتان با استفاده از عکس‌های سلفی و الگوریتم هوش مصنوعی خسته شده‌اید حالا تکنولوژی پر حرف و حدیث این روزها این امکان را فراهم کرده تا بتوانید عکس‌های سلفی خود را به یک اثر هنری کلاسیک تبدیل کنید.

سایت aiportraits.com میزبان کار محققان آزمایشگاه هوش مصنوعی MIT-IBM Watson است. این سایت از یک الگوریتم هوش مصنوعی استفاده می‌کند که با استفاده از 45 هزار عکس پرتره کلاسیک تعلیم داده شده و می‌تواند عکس کاربر را به یک اثر هنری رنگ روغن، آبرنگ یا جوهر تبدیل کند.

پایگاه داده این وبسایت شامل سبک‌های هنری زیادی می‌شود که سبک هنرمندان بزرگ از رامبراند تا ون گوگ را پوشش می‌دهد. الگوریتم‌های موجود در این سایت می‌تواند یک عکس را به صورت کاملا منحصربفردی در هرکدام از این سبک‌ها بازسازی کند.

الگوریتم هوش مصنوعی

محققان تاکید دارند که الگوریتم هوش مصنوعی به کار رفته در کار آنها، مثل نمونه‌های مشابه قبلی روی خود عکس را نقاشی نمی‌کند بلکه طوری تعلیم داده شده که برخی از خصوصیات عکس را کاملا از اول و در همان سبک مورد نظر از نو خلق کند. الگوریتم آن‌ها برای این کار از تکنیکی به نام شبکه متضادنمای مولد (GAN) استفاده می‌کند.

مشخصات خاصی که در هر عکس سلفی وجود دارد الگوریتم را به سمت انتخاب یک سبک هنری خاص سوق می‌دهد و مثلا عکس را با سبک رنسانس بازسازی می‌کند. اگر عکس را عوض کنید قطعا الگویتم نتیجه متفاوتی به شما تحویل خواهد داد.

با توجه به اینکه اخیرا نگرانی‌های امنیتی زیادی در مورد برنامه‌های مشابه مثل فیس اپ مطرح شده، سازندگان این الگوریتم ادعا می‌کنند که از داده کاربران به هیچ وجه برای مقاصد دیگری استفاده نخواهند کرد. در واقع بعد از اینکه عکس کاربر در سرورهای وبسایت پردازش شد، بلافاصله از سرو حذف می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mohammad_safa
    mohammad_safa | ۷ مرداد ۱۳۹۸

    لطفا آدرس سایت و اصلاح کنید ؛ آدرس درست اینه
    https://aiportraits.org/

  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۶ مرداد ۱۳۹۸

    انگار سایتش از دسترس خارججه

  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۶ مرداد ۱۳۹۸

    خطای 404 میده فعلآ ?

مطالب پیشنهادی